No mä olen sitä ikäluokkaa, että oon pankkikortti"urani" aloittanut viime vuosituhannella semmosen pikku kirjasen kanssa, mihin merkittiin aina kotiintullessa ostokset/käteisnostot/maksetut laskut(ja toki myös tilille tulleet varat) ja tarkistettiin kuitit ja merkattiin tilin saldo. Tämä siis ennen verkkopankkeja ja internetin kulta-aikaa.
Haluan vaan edelleen olla tarkkana, että ei oo tullut mitään virheveloituksia ja että kaikki on ok, eli kun oon ollu esim shoppailemassa, niin tarkistan verkkopankissa että on veloitettu oikein, joskus tullu noita tuplaveloituksia ja jos tullu löyhäkätisesti käytettyä rahaa jossain isomman kauppakeskuksen shoppailureissulla(missä menee koko päivä ja tulee paljon ostoksia niin ettei kaikkea ees muista), niin näen heti että paljonko meni ja paljonko on tilin saldo ja mulla nyt vaan on tapana istua heti kotiuduttua tarkistamaan tili.
Eli haluan siis mahdollisimman reaaliajassa seurata rahankäyttöäni ja rahaliikennettä, jäänyt vaan moinen tapa ja ei sen kummempaa taustaa asialle.
Samoin ku maksan laskuja, niin laitan kaikki heti maksuun, eikä vasta eräpäivänä, ärsyttää jos siellä verkkopankissa roikkuu jotain laskuja odottamassa. Samoin mieluiten muutenkin maksan kaikki heti, enkä tilaa mitään laskulla tai osarilla.