Mikä on kallein vaatekappale minkä omistat?

Keijupölly
[QUOTE="Mia";25213254]Ai että mun tekis miel maalata jokainen näkemäni Turkistakki spray-maalilla![/QUOTE]

No sinä saisit vain maksaa sille turkinomistajalle ilkivallasta. Sitten se turkinkäyttäjä menisi kauppaan ja ostaisi vaan uuden turkin. Toivottavasti et luule tekeväsi muka jotain hyvää turkiseläinten puolesta.

....
Yhet kengät maksoin 80€. Ehkä tosiaan työvaatteet ovat kans tyyriit, mutta en itse niitä ole ostanu, niin niitä ei lasketa :D

En pystyisi käyttämään mitään kalliita vaatteita, jollain tavalla kuitenkin ne vain rikkoisin...

"vieras"
Villakangastakki n. 500e. Kyseistä takkia olen ahkerasti käyttänyt jo 7 vuotta, hyvä ostos siis. Muuten mikään vaaatteistani ei maksa lähellekään tuota, mielelläni kyllä ostaisin laatua jos olisi varaa :) Kallein vaate kaapissani maksanut varmasti alle 50e.

mies1
Täällä ei mammat paljoa vaatteilla koreile... Eikä tullut yllätyksenä. Mun top3:

1. Puku, 550 eur muokkauksineen, ovh. 1100 eur
2. Takki, 290 eur
3. Pukukengät, 280 eur, ovh. 400 eur

Mun on siis pakko olla homo! :p

Mutta onhan se hämmentävää, että kyseessä nainen ja kalleimmat vaatteet muutaman kympin luokassa. Jälleen asia, jossa "järkevä elämäntyyli" menee ehkä jo vähän liian pitkälle, vaikka näen sen pointin ja tärkeyden. Vähän sama juttu kuin siinä, että nainen ei koe tunteita koska lapsellista, typerää, jne. Minulle nainen ei ole harmaavarpunen eikä liian täydellisesti jalat maassa tai romantiikaton. En haluaisi tällaista naista lasteni äidiksi.

Mutta ei tämä tarkoita, että haluan naisen, joka on henkisesti joku pikkulapsi tai minkkiturkki päällä. Vaan tarkoitan niitä kompromisseja tässäkin, ei vedettäisi övereitä mihinkään suuntaan vaan nainen panostaisi pukeutumiseensa edes jotenkin ja nainen olisi tunteellinen/pehmeä jotenkin.

"vieraana"
Täällä ei mammat paljoa vaatteilla koreile... Eikä tullut yllätyksenä. Mun top3:

1. Puku, 550 eur muokkauksineen, ovh. 1100 eur
2. Takki, 290 eur
3. Pukukengät, 280 eur, ovh. 400 eur

Mun on siis pakko olla homo! :p

Mutta onhan se hämmentävää, että kyseessä nainen ja kalleimmat vaatteet muutaman kympin luokassa. Jälleen asia, jossa "järkevä elämäntyyli" menee ehkä jo vähän liian pitkälle, vaikka näen sen pointin ja tärkeyden. Vähän sama juttu kuin siinä, että nainen ei koe tunteita koska lapsellista, typerää, jne. Minulle nainen ei ole harmaavarpunen eikä liian täydellisesti jalat maassa tai romantiikaton. En haluaisi tällaista naista lasteni äidiksi.

Mutta ei tämä tarkoita, että haluan naisen, joka on henkisesti joku pikkulapsi tai minkkiturkki päällä. Vaan tarkoitan niitä kompromisseja tässäkin, ei vedettäisi övereitä mihinkään suuntaan vaan nainen panostaisi pukeutumiseensa edes jotenkin ja nainen olisi tunteellinen/pehmeä jotenkin.
Voi vittu näitä sun juttujasi taas! Nainenko ei voi olla naisellinen jos ei ole tonnien kotelomekkoja kaapissa?

mies1
[QUOTE="vieraana";29637458]Voi vittu näitä sun juttujasi taas! Nainenko ei voi olla naisellinen jos ei ole tonnien kotelomekkoja kaapissa?[/QUOTE]

No kyllä jos hän tuohon sävyyn puhuu ja kallein vaatteensa on 50 euroa tms. niin vaikea siitä on nousta ;) Ei _mahdotonta_ tietenkään. Nyrkkisääntönä kuitenkin hyvä pukeutuminen naisella on enemmän naisellista kuin "retuissa" olo. Asiaa ei kuitenkaan _ratkaise_ pukeutuminen, en niin väittänytkään.

Eihän miehestäkään tee vaatteet miestä mutta onhan tietynlainen miehekkyys vaatteissa eduksi mieheydelle. Enkä tarkoita nyt sitä, että miehen ei saa vaatteisiin panostaa, vaan sitä, millaisia vaatteet ovat. Mikä tahansa ei käy kummallekaan sukupuolelle minun nähdäkseni, mutten toisaalta pysty sanoa tarkalleen, mikä käy ja mikä ei koska homma riippuu kokonaisuudesta.

"Vvieras"
Mulla on vaan ihan keskihintaisiin vaatteita. Ei mitään luksusjuttuja. Suurin osa vaatteista on varmaan ostohinnaltaan 100-200€. Laadukkaita ja luonnonmateriaaleja, mutta ei mitään hirmukalliita. Yksi n 300€ iltapuku löytyy.

mies1
[QUOTE="Vvieras";29637552]Mulla on vaan ihan keskihintaisiin vaatteita. Ei mitään luksusjuttuja. Suurin osa vaatteista on varmaan ostohinnaltaan 100-200€. Laadukkaita ja luonnonmateriaaleja, mutta ei mitään hirmukalliita. Yksi n 300€ iltapuku löytyy.[/QUOTE]

Intuitioni kertoo että tässä on hyvin naisellinen nainen. Hän panostaa laatuun ja mukavuuteen yhdellä kertaa.

Suosittelisin sinulle silkkiä.;) Silkki on naisellinen yllä ja luonnonmateriaali.
Sinisävyiset silkit sopisivat sinulle parhaiten. Olen saanut intuition että palstan naiset käyttävät punasävyisiä keinosilkkipaitoja. Punasävyiset eivät sovi suomalaisen naisen tyyliin. Pariisissa naiset usein pukevat punasävyistä ylleen. Heillä on tyylitajua ja kantavat punasävyiset värit kauniimmin. Suomalaisille sopii parhaiten harmaat ja sinisävyiset vaatteet. Sellainen tietty karkeus ja punasävyiset vaatteet ovat liian suuri kontrasti.

jlk
En tiiä. Yleensä ostan vaatteet Fidalta euron laarista :D minä en käy kuin töissä (ja siellä on työvaatteet), joten mitä välii.... no hei, ostin takin syksyllä uutena, maksoi 90 euroa. Se varmaan on kallein.

mies1
Intuitioni kertoo että tässä on hyvin naisellinen nainen. Hän panostaa laatuun ja mukavuuteen yhdellä kertaa.

Suosittelisin sinulle silkkiä.;) Silkki on naisellinen yllä ja luonnonmateriaali.
Sinisävyiset silkit sopisivat sinulle parhaiten. Olen saanut intuition että palstan naiset käyttävät punasävyisiä keinosilkkipaitoja. Punasävyiset eivät sovi suomalaisen naisen tyyliin. Pariisissa naiset usein pukevat punasävyistä ylleen. Heillä on tyylitajua ja kantavat punasävyiset värit kauniimmin. Suomalaisille sopii parhaiten harmaat ja sinisävyiset vaatteet. Sellainen tietty karkeus ja punasävyiset vaatteet ovat liian suuri kontrasti.
Tää oli joku trolli ;) Mut suht onnistunut. Matkiminen on ihailun merkki... :)

jlk
Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira harmaana;29639891:
Partioaitasta housut, n. 160e.
Minä haaveilen Haglöfsin puvusta, mutta ne taitaa olla aika kalliita? En raaski maksaa montaa satasta takista, vaikka tiedänkin, että ne on hyviä ja kestäviä.

Yhteistyössä