Jos olisitte eläneet yhtä vaikean elämän kuin minä tuskin olisitte jaksaneet.

• Viestiketjun aloittaja ammattivalittaja
  • Ensimmäinen viesti
epäselvää
Kaikilla on jonkinlaisia "rooleja", toisilla vahvemmin mutta tuskin sinä niitä huomaisit tuosta vain.
En kyllä millään ilveellä usko, että kukaan on uskottavasti noin kahdenlainen, kuin ammattivalittaja kertoo olevansa. Täällä valittaa valittamasta päästyään vuodesta toiseen ja on palstan negatiivisin henkilö. Ja sitten livenä onkin reipas ja iloinen ja positiivinen. En usko, joten jompikumpi on ihan huuhaata ja hän on jotain siltä väliltä. Minä en tykkäisi olla tekemisissä ihmisen kanssa, joka on antanut itsestään noin ristiriitaisen kuvan. Miettisin, että mitä hittoa hän sitten valittaa, jos oikeasti on positiivinen tai mitä hän esittää, kun kaikki kerran on huonosti.

ammattivalittaja
Alkuperäinen kirjoittaja epäselvää;29633864:
En kyllä millään ilveellä usko, että kukaan on uskottavasti noin kahdenlainen, kuin ammattivalittaja kertoo olevansa. Täällä valittaa valittamasta päästyään vuodesta toiseen ja on palstan negatiivisin henkilö. Ja sitten livenä onkin reipas ja iloinen ja positiivinen. En usko, joten jompikumpi on ihan huuhaata ja hän on jotain siltä väliltä. Minä en tykkäisi olla tekemisissä ihmisen kanssa, joka on antanut itsestään noin ristiriitaisen kuvan. Miettisin, että mitä hittoa hän sitten valittaa, jos oikeasti on positiivinen tai mitä hän esittää, kun kaikki kerran on huonosti.
No kyllä mua on tuntemattomat ihmiset live-elämässä kehuneet reippaaksi,iloiseksi ja tasapainoiseksi ihmiseksi.

derty
Lue vaikka joutessasi psykologiaa sekä esimerkkejä tietynlaisista ihmisistä täällä väkättämisen sijaan. Ehkä sitten uskot, eikä tarvitse provosoida toista jankuttamiseen.

Etpä sinäkään niin täydellinen ole, kuin kuvittelet ja oikeastaan ennemmin keskustelen valittajan kuin sinun kanssasi.

derty
Alkuperäinen kirjoittaja Myös vastoinkäymisiä kokenut;29633876:
Ystävyydessä roolit riisutaan ja ollaan omia itsejä. Jos huomaan, että kaveri vetää seurassani jotain roolia, mielenkiintoni jatkaa kaveruutta loppuu siihen.
Kuinka yksinkertainen kuva teillä on ihmisen persoonallisuuden rakenteista.

"vieras."
No olipa taas aloitus, mikähän tän pointti oikein nyt oli. Kerätä säälipisteitä, tehdä vaan miljoonas aloitus vai kilpailla elämän kurjuudesta.

Aika monella on repaleinen lapsuu, pitkäaikais työttömyyttä ja sairautta, mutta eihän se nyt valittamalla miksikään muutu, naama vaan menee norsun v.ttulle.

ammattivalittaja
Enkä mä palstalta ole ikinä itselleni kavereita halunnutkaan. Jos olisin halunnut niin olisin kirjoittanut tänne eri lailla. Tämä on vain ajankulua kun on aikaa.

vierassssssssssss
Vastoinkäymiset ovat suhteellinen käsite, eikä itsensä vertailu muihin ole erityisen kannustavaa sinulle itsellesi. MYötätuntoni joka tapauksessa, koska kaipaat kuuntelijaa ja sydämesi on täynnä. Sinun täytyisi jaksaa tehdä sille tarpeellesi jotakin, mutta uskallatko? Saat ehkä jonkun tyydytyksen tällä palstalla ihmisten huomatessa sinut kärjistetyillä mielipiteilläsi ja se voi hetkeksi helpottaa kuin tupakka hermostunutta. Ei kuitenkaan poista syvintä syytäsi eli ole armollinen itsellesi.

epäselvää
Lue vaikka joutessasi psykologiaa sekä esimerkkejä tietynlaisista ihmisistä täällä väkättämisen sijaan. Ehkä sitten uskot, eikä tarvitse provosoida toista jankuttamiseen.

Etpä sinäkään niin täydellinen ole, kuin kuvittelet ja oikeastaan ennemmin keskustelen valittajan kuin sinun kanssasi.
Sinulla on tässä ketjussa enemmän väkättämistä (=viestejä) kuin minulla :D

Keppi ja porkkana
Ei ne ihmiset, joita ammattivalittaja tapaat livenä tiedä, että olet tällä palstalla nimetty negatiivisimmäksi tyypiksi. Ei sun tarvitse kenellekään kertoa, mitä täällä spekuloit ja millaisia aloituksia teet.

Olitko sinä se, jolla oli joku dg äö:än liittyen? Ymmärtääkseni täällä on kaksi ammattivalittajaa?

Olisiko sinun esimerkiksi mahdollista hankkia kirjekavereita, jos asut hankalassa paikassa ja tavallinen kahvittelu ei käy päinsä?

Millaisia asioita toivot elämältäsi? Mitä muilla on sellaista, jota sinun elämässäsi ei ole, jota kuitenkin toivoisit? Oikeissa mittauhteissa kateus saattaa olla eteenpäin työtävä voima.

"noh"
Luin ensimmäisen sivun ja se riittää ymmärtämään että moni on kokenut paljon pahempaa ja silti asenne on toinen.
En muuten itse edes tajua miten pahaa väkivaltaa lapsena kokeneet jaksavat ja selviävät. En itsekään ole kokonaan ilman väkivaltaa jäänyt mutta ei mitään kokkopäivähelvettiä väkivallan pelossa ja nälässä.

"noh"
En siis ole itsekään kultalusikalla saanut, eroperheen lapsi ja molemmat vanhemmat isosta katraasta jossa ei perintöjä jaettu, senttiäkään ei kumpikaan ole saanut ja isäni oli sieltä heikoimmasta päästä.
Mutta äitini tajusi erota alkoholiin menevästä väkivaltaisesta ihmisestä ja oli luja ihminen joka yksin maksoi asunnot käyden töissä aina, vuorotöissä, pitäen kodin puhtaana, lapset hyvässä itsetehdyssä ruoassa, tottakai tuo on käynyt äitini voimille.

Mietin vain miten kokopäivähelvetissä eläneet jaksavat ja kokoavat istensä ja voivat sysätä katkeruuden pois. En jaksa käsittää, ja siis en mielestäni itsekään kultalusikalla saanut.

ammattivalittaja
Ei ne ihmiset, joita ammattivalittaja tapaat livenä tiedä, että olet tällä palstalla nimetty negatiivisimmäksi tyypiksi. Ei sun tarvitse kenellekään kertoa, mitä täällä spekuloit ja millaisia aloituksia teet.

Olitko sinä se, jolla oli joku dg äö:än liittyen? Ymmärtääkseni täällä on kaksi ammattivalittajaa?

Olisiko sinun esimerkiksi mahdollista hankkia kirjekavereita, jos asut hankalassa paikassa ja tavallinen kahvittelu ei käy päinsä?

Millaisia asioita toivot elämältäsi? Mitä muilla on sellaista, jota sinun elämässäsi ei ole, jota kuitenkin toivoisit? Oikeissa mittauhteissa kateus saattaa olla eteenpäin työtävä voima.
Joo olen se toinen ammattivalittaja. Mulla on oppimisvaikeuksia ja koulufobia diagnosoitu ja olen kyllä nyt aikuisena yrittänyt opiskella sitä merkonomin tutkintoa ja ylioppilaaksikin mutta en ole pärjännyt. Ja kyllä mulle ihan kahvittelukin kävisi jos vain olisi joku ystävä. Mä toivoin tietenkin nuorempana ja vielä nytkin ihan tavallista elämää siis ammattia,työtä ja perhettä ja noista vain tuon perheen sain. Olisi minulle sekin käynyt että olisin sinkku jos olisin ammatin ja työn saanut, ne on mun mielestäni elämän tärkeimpiä asioita.

Niin..
Olen sitä mieltä,että sinulle ap., on jäänyt traumaattisista kokemuksista aika paljon sisimpääsi "mörköjä" ja olisi ehdottoman hyväksi sinulle,että menisit esimerkiksi terapeutin juttusille,että saisit purettua vnhat asiat ja käytyä niitä läpi niin,että voit jatkaa elämääsi onnellisempana ja iloisempana eteenpäin! Sinä olet nyt masentunut kaikesta kokemastasi vääryydestä ja olet yksinäinen,koska sinulla ei ole ystäviä ja siksi "vaan valitat". Oletko ajatellut,että voisit käydä harrastamassa jotakin,missä on muitakin ihmisiä? Kansalaisopistoissa pyörii koko ajan vaikka mitä harrastusryhmiä,tai mene vaikka kunnollesi sopivaan liikuntaan,laulamaan,soittamaan,näyttelemään,onhan näitä! Sieltä löydät ihan varmasti ystävän tai useammankin! Nyt häntä pystyyn ja iloa elämään! :)

ammattivalittaja
Olen sitä mieltä,että sinulle ap., on jäänyt traumaattisista kokemuksista aika paljon sisimpääsi "mörköjä" ja olisi ehdottoman hyväksi sinulle,että menisit esimerkiksi terapeutin juttusille,että saisit purettua vnhat asiat ja käytyä niitä läpi niin,että voit jatkaa elämääsi onnellisempana ja iloisempana eteenpäin! Sinä olet nyt masentunut kaikesta kokemastasi vääryydestä ja olet yksinäinen,koska sinulla ei ole ystäviä ja siksi "vaan valitat". Oletko ajatellut,että voisit käydä harrastamassa jotakin,missä on muitakin ihmisiä? Kansalaisopistoissa pyörii koko ajan vaikka mitä harrastusryhmiä,tai mene vaikka kunnollesi sopivaan liikuntaan,laulamaan,soittamaan,näyttelemään,onhan näitä! Sieltä löydät ihan varmasti ystävän tai useammankin! Nyt häntä pystyyn ja iloa elämään! :)
Mä olen eri terapioissa elämäni aikana hypännyt yli 20v eikä niistä ollut mitään apua. Menisin mielelläni johonkin työväenopiston tms kurssille jos olisi joku joka olisi iltaisin lapsen kanssa.

Myös vastoinkäymisiä kokenut
Mä olen eri terapioissa elämäni aikana hypännyt yli 20v eikä niistä ollut mitään apua. Menisin mielelläni johonkin työväenopiston tms kurssille jos olisi joku joka olisi iltaisin lapsen kanssa.
Palkkaat lapsenvahdin. Joku lukiolaistyttö tms. Sähän oot mainostanut, että miehesi tienaa hyvin ja pojallekin ostatte asunnon, kun hän täyttää 18. Rahaa siis on, joten käytä sitä.

"vvieras"
Helppohan se täällä on mua pilkata ja pelleillä mutta oikeasti kuinkakohan moni olisi kestänyt mun elämäni: huonon lapsuuden,ex-miehen kuoleman ja hänen 10v hoitamisen ennen kuolemaa,pieleen menneet asuntokaupat,aumisen maalla jossa ei mitään apua ja kauppoihin 20km., lapsen adoptioon annon ja sitä ennen seurasi kaikkea ei mukavaa, mun oppimisvaikeudet plus sairaudet yms.
Kerro vähän lisää elämästäsi. Mikä sun ex-miestä vaivasi, mikä sairaus? Olitko siis hänen omaishoitaja? Miten sun asuntokaupat meni pieleen?

Oletko sä ns . syrjäytynyt, kun asut kaukana, ei ole koulutusta, ei ammattia?

ammattivalittaja
Alkuperäinen kirjoittaja Myös vastoinkäymisiä kokenut;29634114:
Palkkaat lapsenvahdin. Joku lukiolaistyttö tms. Sähän oot mainostanut, että miehesi tienaa hyvin ja pojallekin ostatte asunnon, kun hän täyttää 18. Rahaa siis on, joten käytä sitä.
No ei sitä vielä niin kauheasti ole etenkin jos mies joutuu työntekijän palkaamaan.

ammattivalittaja
[QUOTE="vvieras";29634115]Kerro vähän lisää elämästäsi. Mikä sun ex-miestä vaivasi, mikä sairaus? Olitko siis hänen omaishoitaja? Miten sun asuntokaupat meni pieleen?

Oletko sä ns . syrjäytynyt, kun asut kaukana, ei ole koulutusta, ei ammattia?[/QUOTE]

No en jaksa niitä enää alkaa luettelemaan.

Myös vastoinkäymisiä kokenut
ammattivalittaja
Alkuperäinen kirjoittaja Myös vastoinkäymisiä kokenut;29634138:
Kerran viikossa á 20 €. Miehesi firma tuskin kaatuu 80 €:sta kuukaudessa. Ja onhan sulla lapsilisät ja olet kertonut olevan säästöjäkin. Perusnegatiivinen luonteesi taitaa olla suurin esteesi eikä raha tai mikään muukaan. Omapahan on elämäsi.
Lapsilisät tulee kyllä ihan käyttöön ja yhteiselle tilille mutta toki voisin jonkun palkata kun sopivan löytäisin ja saisin etenkin miehen luottamaan hoitajaan. Mulle sopisi oikein mainiosti mies se jarruttelee.

no kyllä tää elämä on suhteellisen vittumaista ollut, eikä aina omasta syystä, lapsena varsinkaan. mut just tossa äsken mielessäni totesin, että vaikka jäin muutama kk sitten yksinhuoltajaksi, niin tämän hetkinen ahdistus ja vittuuntuminen on kyllä ihan omaa syytä. ja on aika tehdä asialle jotain.

Yhteistyössä