Mikä siinä sushissa viehättää?

• Viestiketjun aloittaja yök
  • Ensimmäinen viesti
kalapuikko
No mikä ruuassa yleensä viehättää? Typerä kysymys.

Minusta sushi on herkullista, voisin käydä sushilla vaikka joka päivä. Muistan kuinka lapsena syljin graavilohen suusta, kun sitä ensimmäistä kertaa maistoin. Onneksi on makuaisti vähän kehittynyt sitten lapsuuden. :)

wer
Ei sushissa ole pakko olla merilevää. Itsekään en saa sitä alas, tulee ihan lapsuus ja kalanmaksaöljy merilevästä mieleen. Syön ihan mielelläni sushia ilman merilevää ja wasabia.

Oi mutta kun se on niin hyvää :p
Nyt raskaana harmittaa hirveästi kun juuri raaka kala ja merilevä ovat kiellettyjen listalla, mutta onneksi sushia on niin montaa sorttia, että löytyy vaihtoehtoa tähänkin elämäntilanteeseen.

Mutta eihän kaikki tykkää makkarastakaan niin miksi kaikki pitäisi sushistakaan. Makuja kun on (onneksi) monia.

"Jenis"
Oi mutta kun se on niin hyvää :p
Nyt raskaana harmittaa hirveästi kun juuri raaka kala ja merilevä ovat kiellettyjen listalla, mutta onneksi sushia on niin montaa sorttia, että löytyy vaihtoehtoa tähänkin elämäntilanteeseen.

Mutta eihän kaikki tykkää makkarastakaan niin miksi kaikki pitäisi sushistakaan. Makuja kun on (onneksi) monia.
Toi muuten jännä homma - millä lie japanilaiset naiset elää raskaana ollessaan? Mun raskauksien aikana oli vihreä teekin vielä vältettävien listalla :D

Mutta joo. Sushi on ns. acquired taste, harva kai siitä ensikohtaamisella innostuu. Homejuusto ja oliivit kuuluu samaan sarjaan - aluksi pahaa, sitten pahanhyvää ja sitten vaan ihan hyvää ;)

[QUOTE="Jenis";29628505]
Mutta joo. Sushi on ns. acquired taste, harva kai siitä ensikohtaamisella innostuu. Homejuusto ja oliivit kuuluu samaan sarjaan - aluksi pahaa, sitten pahanhyvää ja sitten vaan ihan hyvää ;)[/QUOTE]

Sinihomejuustosta olen tykännyt aina. Oliiveista olen pitänyt aiemmin, nykyään inhoan. Sushia olen syönyt sen verran paljon, että voin kertoa tilanteen (iljetyksen) pysyneen samana jo vuosia.

"Jenis"
Sinihomejuustosta olen tykännyt aina. Oliiveista olen pitänyt aiemmin, nykyään inhoan. Sushia olen syönyt sen verran paljon, että voin kertoa tilanteen (iljetyksen) pysyneen samana jo vuosia.
Joo, en mä tarkoittanut että jokainen oppii em. sapuskoista tykkäämään, kun vaan väkisin syö. Mä en opi ikinä tykkäämään homejuustosta, mun mielestä se maistuu ihan kuolemalle. Tai ainakin ne kaikki (lukuisat) eri homejuustot, joita olen toistaiseksi joutunut maistamaan :D

• Tykkää
Reactions: MolliMelooni
...-...
Olen myös syönyt, eikä ollut erityisen hyvää. Ei ollut pahaakaan, mutta ei mitenkään erityistä. Söisin kyllä uudestaan ihan mielelläni, mutta voisin olla syömättäkin.

"vierailija"
[QUOTE="Jenis";29628505]Toi muuten jännä homma - millä lie japanilaiset naiset elää raskaana ollessaan? Mun raskauksien aikana oli vihreä teekin vielä vältettävien listalla :D

Mutta joo. Sushi on ns. acquired taste, harva kai siitä ensikohtaamisella innostuu. Homejuusto ja oliivit kuuluu samaan sarjaan - aluksi pahaa, sitten pahanhyvää ja sitten vaan ihan hyvää ;)[/QUOTE]

Uskomatonta mutta totta - Japanissa syödään aika paljon muutakin kuin sushia. Toisaalta siellä on myös aivan eri mahdollisuudet käyttää raaka-aineena TUORETTA (esim. samana tai edellisenä päivänä pyydettyä) kalaa, jolloin bakteeritartunnan riski on pienempi.

Yhteistyössä