260€:n autonhuolto hinta pomsahtikin 830€:n !!!

• Viestiketjun aloittaja Vierass
  • Ensimmäinen viesti
Viert
[QUOTE="mie";29616482]äkkiäs se hinta nousee jos tarvii esim jokun anturin tilata ulkomailta ja siihen työt päälle[/QUOTE]

Hinta ei silti voi arvioida noin päin persettä. Ymmärrän täysin ap:n vitutuksen.

[QUOTE="Aloittaja";29616499]Juu juu niin pitää. Ja välissä hän soittikin ja kysyi tehdäänkö pari lisä juttua lisää, hinnaksi tulee 600€. Nyt he olivat sitten itse rikkoneet autosta jonkun osan ja tänään ja auto oli siksi pidempään. Tänään autoa hakiessa hinta olikin 830€!!![/QUOTE]

jotenkin oudolta kuulostaa toi korjaamon menettely

"Aloittaja"
[QUOTE="fakta";29616513]älä maksa, korjaamo ei saa TEHDÄ MITÄÄN ilman asiakkaan suostumusta ja sinä olet suostunut vain 600 e

Soita kuluttajansuojaan, jos et minua usko[/QUOTE]

Onko näin? Mä olen niin vihainen nyt että koitan koota itseäni että soitan tuonne firmaan. 600€ piti olla lopullinen hinta mutta tänään se olikin 830€. Ja he itse rikkoivat sen yhden osan.

"vieras."
[QUOTE="Aloittaja";29616530]Onko näin? Mä olen niin vihainen nyt että koitan koota itseäni että soitan tuonne firmaan. 600€ piti olla lopullinen hinta mutta tänään se olikin 830€. Ja he itse rikkoivat sen yhden osan.[/QUOTE]

30% heitto on täysin normaali koska puhelimitse antavat vain suunta-antavan arvion.
230 EUR on vain pari tankillista bensaa.

"xxx"
Tärkeintä on ettet nyt mene maksamaan sitä laskua! Tällaisesta on olemassa hallinto-oikeuden päätös (ylilaskutus ilman asiakkaan lupaa), ole yhteydessä liikkeesen ja sitten tarv. kuluttaja-asiamieheen tms. Tuon 600 joudut kyllä kärsimään.

Ja joo, auto jää korjaamolle kunnes laskusta on sovittu

"vieras."
[QUOTE="xxx";29616553]Tärkeintä on ettet nyt mene maksamaan sitä laskua! Tällaisesta on olemassa hallinto-oikeuden päätös (ylilaskutus ilman asiakkaan lupaa), ole yhteydessä liikkeesen ja sitten tarv. kuluttaja-asiamieheen tms. Tuon 600 joudut kyllä kärsimään.

Ja joo, auto jää korjaamolle kunnes laskusta on sovittu[/QUOTE]

:LOL: auto kolmeksi kuukaudeksi huoltofirman pihaan ja ap maksaa 830 + korot + oikeuskulut päälle.

"Aloittaja"
[QUOTE="xxx";29616553]Tärkeintä on ettet nyt mene maksamaan sitä laskua! Tällaisesta on olemassa hallinto-oikeuden päätös (ylilaskutus ilman asiakkaan lupaa), ole yhteydessä liikkeesen ja sitten tarv. kuluttaja-asiamieheen tms. Tuon 600 joudut kyllä kärsimään.

Ja joo, auto jää korjaamolle kunnes laskusta on sovittu[/QUOTE]

No siihen 600€ oltiin kyllä varauduttikin. Ja kukaan ei ollut puhunut sen suuremmista summista.

eqq
Mitä kaikkea siihen autoon tehtiin ja mitä osia vaihdettiin, oletko nainen? Ehkä ne katsoo että tuota naista on helppo kusettaa muutamalla satasella, ei se näistä ymmärrä.

Viert
[QUOTE="tino";29616576]Firma tulee vastaan niin että poistavat asennetut osat ja laskuttaa vain työstä (sekä purkutyöstä).[/QUOTE]

No höpö höpö taas. Jos firma on itse jotain autosta rikkonut, niin firma maksaa sen rikotun ja siihen kuuluvan työn ihan itse.

"xxx"
[QUOTE="vieras.";29616563]:LOL: auto kolmeksi kuukaudeksi huoltofirman pihaan ja ap maksaa 830 + korot + oikeuskulut päälle.[/QUOTE]

Ei maksa, laskun lopullinen hinta ei saa nousta yli 15% sovitusta. Nämä on kaluttu todella moneen otteeseen eri oikeusasteissa. Usein huoltamo haluaa auton pantiksi kunnes laskusta on sovittu, mutta mikään laki ei kiellä ottamasta sitä takaisin omaan käyttöön esim vara-avaimilla (omaa omaisuutta ei voi varastaa). Kyseessä ei ole poliisiasia vaan yksityisoikeudellinen riita-asia. Huoltamaot ovat kyllä todella hyvin tietoisia tästä, joten älä anna kusettaa.

"Aloittaja"
Mitä kaikkea siihen autoon tehtiin ja mitä osia vaihdettiin, oletko nainen? Ehkä ne katsoo että tuota naista on helppo kusettaa muutamalla satasella, ei se näistä ymmärrä.
Juu olen, mutta mies siellä asioinut ja hälle puhelut autosta soitettu. Ja eilen viimeiseksi hinnaksi sanottiin 600e, mutta kerrottiin jotain mennyt rikki ja se pitää vielä korjata. Eli heidän moka. Mistään hinnan korotuksista ei ollut puhetta. Noh tänään kun soittivat että auto valmis,mutta hinta 230€ enemmän. Käsittämätöntä. Eikö tuosta olisi pitänyt kertoa?

eqq
Entäpä sitten jos se osa on niin ruosteessa ja jumissa eikä lähde irti kuin kovalla voimalla ja näin rikkoontuu jokin muukin osa siitä vierestä? Tuossa tapauksessa ei oikein voi syyttää korjaajaa, olisiko pitäntyt jättää korjaamatta?

"vieras."
[QUOTE="Aloittaja";29616605]Juu olen, mutta mies siellä asioinut ja hälle puhelut autosta soitettu. Ja eilen viimeiseksi hinnaksi sanottiin 600e, mutta kerrottiin jotain mennyt rikki ja se pitää vielä korjata. Eli heidän moka. Mistään hinnan korotuksista ei ollut puhetta. Noh tänään kun soittivat että auto valmis,mutta hinta 230€ enemmän. Käsittämätöntä. Eikö tuosta olisi pitänyt kertoa?[/QUOTE]

Nehän kertoivat että 600e + jotain lisää. Miehen oma vikä jos ei pyytänyt hinta-arviota tälle lisäosalle.

viaras
[QUOTE="vieras.";29616542]30% heitto on täysin normaali koska puhelimitse antavat vain suunta-antavan arvion.
230 EUR on vain pari tankillista bensaa.[/QUOTE]

"Yllättäen" arviot ovat aina tuohon suuntaan vinossa. Ja mieluummin maksan sovitun verran ja ostan suunnittelemani pari tankillista bensaa.

Yhteistyössä