Muodostan ystävyyssuhteita sitten paikkakuntamme ihmisiin. =)entä jos ne läheiset asuu korvessa?
Muodostan ystävyyssuhteita sitten paikkakuntamme ihmisiin. =)entä jos ne läheiset asuu korvessa?
no teeppäs niinMuodostan ystävyyssuhteita sitten paikkakuntamme eläkeläisiin. =)
Vaikka niihin eläkeläisiin jos sattuu henkilökemiat kohtaamaanno teeppäs niin
lapsettomat tietää kaiken parhaiten :stick:
Voi, että kuinka paljon sä joudut syömään sanojas kun susta tulee äiti.Vaikka niihin eläkeläisiin jos sattuu henkilökemiat kohtaamaan
no eikai työikäiset kerkiä sun kersoja hoitamaan aamuisinVaikka niihin eläkeläisiin jos sattuu henkilökemiat kohtaamaan
Koita nyt ihminen hyvä ymmärtää, että perheet eivät voi aina valita. Työnantajan ei tarvitse joustaa työajoissa. Osittaista hoitovapaata voi hakea, mutta työnantaja päättää, voidaanko sitä antaa vai ei. Periaatteessa sitä pitäisi saada, mutta painavista syistä työnantaja voi sen torpata. Ja jos sitä hoitovapaata saa, ei siltikään välttämättä voi itse vaikuttaa työaikoihinsa. Työnantaja päättää, onko se kuusi tuntia päivässä vai neljä päivää viikossa. Esim. mä en voi aloittaa työpäivääni kello yhdeksän tai lähteä aina kotiin klo 13.On hyvä, että perheet voivat itse valita miten hoitelevat aamunsa ja jättävätkö ekaluokkalaisen yksin myöhäisinä aamuina, vai pystyvätkö joustamaan työnsä tai lähipiirinsä puolesta siinä.Lapsen mukaan pitää katsoa ja harkita kunkin perheen! Suomessa arvostetaan HYVIN paljon itsenäisyyttä, itse tulen kasvattamaan eri tavoin lapseni.
No ei hitto. Tästä oli aloittajalle varmaan paljon apua...Ollaan pystytty järjestämään siten, että toinen vanhemmista on aina kotona aamuisin. Ne harvat kerrat kun ala-asteikäinen on ollut yksin aamulla, on täällä ollut mummi tai yläkoululainen isosisko.
Ukon kyllä, että lapset pärjäisivät ja monet ystäväni lapset pärjäävätkin. Mutta kun on ollut mahdollista järjestää näin niin meillä ei ole aamuisin pienet yksin kotona.
Siis missä minä olen sanonut että se on aina mahdollista?! Kirjoitin että itse pyrkisin kaikin keinoin järjestämään sen aamun niin, ettei ykkösluokkalaisen tarvitse jäädä yksin kotiin. Ip-kerhoon sitten koulun jälkeen. Ymmärrän varsin hyvin, ettei se ole aina mahdollista - eihän se ollut omalle yh-äidillenikään.Voi ny saatana että se voi jollekin olla vaikeaa käsittää että kaikille tää ei vaan ole mikään valinta- ja joustamiskysymys :O Itsekin pidän lapsieni hyvinvointia kaikkein tärkeimpänä, jäin mm. pois työstä (määräaikaisesta mutta sellaisesta joka olisi varmuudella jatkunut) jota rakastin ja aloitin työt lähempänä joustaakseni lapsen koulunkäynnin vuoksi. Mutta yksinhuoltajana tiedän satavarmasti että aina tällaisissa asioissa ei vaan voi joustaa. Kaikkien työpaikat eivät jousta eikä läheisiä, tuttuja tai luotettavia naapureita vain ole. Puusilmäisyys ja täydellinen ymmärryksen sekä empatian puute jon kyllä niitä maailman ärsyttävimpiä piirteitä ihmisessä.
Kaikki ei käy töissä, on myös kotiäitejä ja koti-isejä. Ja vuorotyötä tekevillä on arkivapaita ja myöhäisiä töihin menoja.no eikai työikäiset kerkiä sun kersoja hoitamaan aamuisin
Joo jokainen arkivapaalla oleva vuorotyöläinen haluaa herätä aamuseiskalta vastaanottamaan naapurin ekaluokkalaisen. Kotiäidit toki myös haluavat aamutoimiensa ratoksi vielä yhden ylimääräisen lapsen.Kaikki ei käy töissä, on myös kotiäitejä ja koti-isejä. Ja vuorotyötä tekevillä on arkivapaita ja myöhäisiä töihin menoja.
Mä niin ymmärrän sun purkauksen ja HG:n typeriin kommentteihin varsinkin, mutta pls älkää aina käyttäkö tuota lapsettomat ei tiedä mitään mistään-juttua. Meissä on fiksujakin ja lapsista ja vanhemmuuden ongelmista tietäviäkin.no teeppäs niin
lapsettomat tietää kaiken parhaiten :stick:
ensinnäkään kaikilla ei ole joutilaita naapureita ja mummilatkin saattaa olla satojen kilometrien päässä ja toiseksi kaikki eppuluokkalaiset ei ole samanlaisia reppanoita
mihin ihmeen kerhoon?Mä en raaskis meidän ekaluokkalais reppanaa jättää yksin aamuisin. En ainakaan pääsääntöisesti.
Jos olis pakko (eikä meillä olis muita lapsia aamuisin kotona) niin veisin aamuisin kerhoon koululle.
Ai säkin oot Jyppykylästä..ensinnäkään kaikilla ei ole joutilaita naapureita ja mummilatkin saattaa olla satojen kilometrien päässä ja toiseksi kaikki eppuluokkalaiset ei ole samanlaisia reppanoita
On olemassa varmaan monia paikkakuntia/kyliä joissa mennään "koko kylä kasvattaa" -periaattella. On kimppakyytejä, ja vuoroin autellaan puolin ja toisin.Muodostan ystävyyssuhteita sitten paikkakuntamme ihmisiin. =)
Meillä on koululla sellainen kerho mihin voi tuupata het aamusta.mihin ihmeen kerhoon?
Juuri näin se menee, kaikkiin työpaikkoihin ei ole paluuta jos menee ja irtisanoutuu eli olisiko se lapsen kannalta nyt sitten hyvä tilanne että lopettaisin työt koska hän menee kouluun ja sitten ei olisi rahaa mihinkään?Voi ny saatana että se voi jollekin olla vaikeaa käsittää että kaikille tää ei vaan ole mikään valinta- ja joustamiskysymys :O Itsekin pidän lapsieni hyvinvointia kaikkein tärkeimpänä, jäin mm. pois työstä (määräaikaisesta mutta sellaisesta joka olisi varmuudella jatkunut) jota rakastin ja aloitin työt lähempänä joustaakseni lapsen koulunkäynnin vuoksi. Mutta yksinhuoltajana tiedän satavarmasti että aina tällaisissa asioissa ei vaan voi joustaa. Kaikkien työpaikat eivät jousta eikä läheisiä, tuttuja tai luotettavia naapureita vain ole. Puusilmäisyys ja täydellinen ymmärryksen sekä empatian puute jon kyllä niitä maailman ärsyttävimpiä piirteitä ihmisessä.
olispa täälläkin noin fiksustiMeillä on koululla sellainen kerho mihin voi tuupata het aamusta.