Kuvitteletteko oikeasti, että hoitajat pitävät lapsestasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "joxu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"joxu"

Vieras
Siis vaikka niiltä tulisi mitä kehuja ja ylisanoja lapsestasi ("varsinainen ilopilleri", "ihana höpöttäjä", "teidän lapsi on sitten niin ihana", "kylläpä tulee ikävä kun jäätte lomalle/muutatte/on viikonloppu")? Niin kuvitteletteko oikeasti että niitä joku tarkoittaa? Jos joku sanoo lapsenne olevan poikeuksellisen sanavalmis, taitava, suloinen niin uskotteko siihen oikeasti? :laugh: Eiköhän ne samat litaniat ladella ihan jokaiselle ja takanapäin puhuta siitä teidänkin räkänokasta jotain ihan muuta. :whistle:

On mukavia lapsia ja sitten niitä ei niin mukavia lapsia... Sama pätee aikuisiinkin... Kun oppii paremmin tuntemaan ne hoitolapset huomaa myös sen että kaikissa lapsissa on jotain hyvää.

• Tykkää
Reactions: kookosta
Kuvittelen. :) Jos olisi itse pk:n hoitaja niin luultavasti pitäisin lapsestani, joka on omatoiminen ja aika helppo ja hyväntuulinen lapsi. Ei juuri aiheuta ongelmia, kiusaa tai tule kiusatuksi. Miksi siis eivät pitäisi?

Omat eivät ole hoidossa olleet, mutta sivusta seuraajana (perhepäivähoitajia) sanon, että kertovat ihan normisti päivän hyvät ja huonot tapahtumat sen kummemin puuttumatta lapsen luonteeseen.
Enkä ymmärrä, miksi sitten ylipäätään pitäisi kehua lapsen luonnetta, jos ei tarkoita sitä? Vanhempien takapuolen nuoleskelua ehkä?

[QUOTE="joxu";29614400]Siis vaikka niiltä tulisi mitä kehuja ja ylisanoja lapsestasi ("varsinainen ilopilleri", "ihana höpöttäjä", "teidän lapsi on sitten niin ihana", "kylläpä tulee ikävä kun jäätte lomalle/muutatte/on viikonloppu")? Niin kuvitteletteko oikeasti että niitä joku tarkoittaa? Jos joku sanoo lapsenne olevan poikeuksellisen sanavalmis, taitava, suloinen niin uskotteko siihen oikeasti? :laugh: Eiköhän ne samat litaniat ladella ihan jokaiselle ja takanapäin puhuta siitä teidänkin räkänokasta jotain ihan muuta. :whistle:[/QUOTE]

Kyllä ne vanhemmat tietää, suurin osa. Mutta se onkin ne räkänokat, joiden illuusiota on turha mennä rikkomaan. Eiks nii?

No lapseni on melko rauhallinen ja kiltti, aika ujokin kyllä. Ja tietysti 4-vuotiaana jo hyvin omatoiminen, eli ei tarvitse juuri apua ruokailuissa, pukemisessa ja vessakäynneissä. Sen takia uskon kyllä hyvin, että perhepäivähoitajaa vähän harmitti kun lapseni hoidosta lähti, koska tilalle tulee todennäköisesti paljon raskaampi hoidettava. Sellaista pph ei sentään koskaan valehdellut, että viikonlopun tai loman aikana tulisi lasta ikävä.

Tuollaista työt ei kyllä tehdä ainakaan kovin pitkään, jos ei pidetä lapsista yleisellä tasolla. Kyllä meillä ainakin kehutaan lapsia ihan täydestä sydämestä, koska sydämellä myös tuota työt tehdään, ja välillä pitää vähän itseään toppuutellakin, ettei pidä jostain lapsesta liikaa. Kyllä niitäkin lapsia tulee, joista on vaikea löytää jotain hyvää, mutta ammattilainen tonkii vaikka tikulla sen hyvän esiin.

Toisaalta tuli mieleen, että jos vanhemmat epäilevät tuollaista asiaa, niin mitä hitoa me sitten tehdään kaikenlaista heidän lastensa eteen? Viedään luistelemaan, teatteriin, kirjastoon, musisoidaan, jumpataa, taiteillaan jne... Kiitos vain ap taas kunnoituksesta uurastuksemme eteen! Hoida ja kasvata itse lapsesi!

En minä mitään kuvittele. Kyllä minä oman lapseni tunnen ja kokoajan opin tuntemaan myös päiväkodin henkilökuntaa. Kai sen nyt huomaa kuka on tosissaan ja vilpitön milloinkin.

Kyllä mä uskon. Vaikea kuvitella, että teeskentelisivät. Olen itsekin ollut päiväkodissa töissä ja kyllä mä ihan aidosti pidin niistä lapsista. Ja tosiaan kun heihin tutustuu, heistä löytyy ihania piirteitä. Ja mulla itse asiassa on ihan tietoa, että tädit pitävät meidän perheestä ja lapsista ????

Tuollaista työt ei kyllä tehdä ainakaan kovin pitkään, jos ei pidetä lapsista yleisellä tasolla. Kyllä meillä ainakin kehutaan lapsia ihan täydestä sydämestä, koska sydämellä myös tuota työt tehdään, ja välillä pitää vähän itseään toppuutellakin, ettei pidä jostain lapsesta liikaa. Kyllä niitäkin lapsia tulee, joista on vaikea löytää jotain hyvää, mutta ammattilainen tonkii vaikka tikulla sen hyvän esiin.

No mä kyllä olisin ihan aidosti yllättynyt jos kuopuksen hoitotädit EI pitäisi hänestä. Siinä menettäisi kyllä elokuvateollisuus muutoman todella lahjakkaan näyttejän jos näin olisin.
Ihan varmasti ne tykkää tuosta meidänkin muksusta, vaikka tuskin enepää kun kestään muustakaan ryhmän lapsesta. Ja kyllä mustakin kuopuksen hoitotädit on mukavia ja ihan huippu tyyppejä kun jaksavat päivä toisensa jälkeen puuhastella mitä ihmeellisimpiä asioita lasten kanssa :)

Sehän on pelkästään sen hoitajan häpeä jos hän haluaa valehdella pitävänsä vaikka ei pitäisi. Miksi minun pitäisi sitä uskoa tai olla uskomatta?

Väitän kyllä tuntevani omat lapseni paremmin kuin päiväkodinhoitajat hänet, mutta en väitä että me välttämättä jaetaan samaa mielipidettä erilaisten piirteiden pitämisestä tai pitämättä jättämisestä.

Mä luulen että riippuu vähän päivästäkin. Silloin kun tuo on pissinyt housuihinsa (ei malta keskeyttää leikkejänsä mennäkseen vessaan) eikä ole suostunut päikkäreille, voi olla tykkääminen aavistuksen vähäisempää.

Tykkääkö floristi kukista, taksikuski ajamisesta tai muusikko kitarastaan? Ihan vajaaälyistä yrittää lietsoa ajatusta, että hoitajat lähtökohtaisesti olisivat tykkäämättä lapsista. Mun lasteni hoitajissa on kaksi, joiden arvelen erityisesti tykkäävän lapsistani. Muut ovat tavallisen asiallisia, nämä kaksi ikäänkuin antavat itsestään hieman ekstraa.

Kyllä uskon, että pitää, tykkää ja kiintyy, Niin teen itsekin työssäni. Vaikeimpia tilanteita on ollut ne muutamat kerrat, kun kauan hoidossa ollut lapsi on kuollut. Kyllä sai itsekin surra.

Keikkien lasten kansa ei tietenkään kemiat sovi hirveän hyvin aina yhteen, eli tykkäämistä on harjoiteltava. Kuitenkin kokeneena, sitä näkee niissäkin lapsissa paljon hyviä asioita ja ominaisuuksia, jotka eivät ihan siihen omaan persoonaan kovin hyvin natsaa. siksi mielestäni onkin hyvä, että meitä on monenlaisia aikuisia päiväkodissa. Joku lapsi tykkää yhdestä, toinen toisesta.

Oletko ap itse hoitaja joka puhuu toista kun ajattelee? Tunnen itseni hoitajana enkä luule pitäväni vaan tiedän. Tosi vähättelevää sanoa että me teemme työtämme ilman sydäntä ja valehtelemme.

[QUOTE="Lissu";29614438]Kuvittelen. :) Jos olisi itse pk:n hoitaja niin luultavasti pitäisin lapsestani, joka on omatoiminen ja aika helppo ja hyväntuulinen lapsi. Ei juuri aiheuta ongelmia, kiusaa tai tule kiusatuksi. Miksi siis eivät pitäisi?[/QUOTE]

Kamalaa, että joku laskee lapsensa parhaiksi puoliksi sen, että on näkymätön, kuulumaton ja hajuton.

Yhteistyössä