Mitä tehdä kun ei pääse edes lääkäriin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aarrggggg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aarrggggg

Vieras
Miten ihmeessä terveysasemalle voi saada ajan, kun puhelin tuuttaa koko ajan varattuua eikä pääse edes jonoon. Sitten kun pääset jonoon se pudottaa sinut pois siitä viiden minuuti päästä. Terveyskeskuksen yhteis päivystys on kyllä sairaalan vieressä mutta sinne otetaan vain kiireelliset tapaukset.

Alaselkä ollut kolme viikkoa kipeä, 2,5 viikkoa sitten kävin lääkärillä ja se laittoi vain kortisooni piikin. Melkein kahteen viikkoon ei kärsinyt istua juuri lainkaan, viime viikolla selkä oli jo parempi ja istuminenkin jopa onnistui. Nyt taas selkä kipeämpi ja välillä säteilykipua jalassa.

Nyt pääsin viimein läpi terveysasemalle mutta eipä siellä enää aikoja ollut päivystykseen, ja ajanvaraus puolella kaikki ajat kahden viikon ajalta menny eli sinnekkään ei saa aikaa. Hoitaja kysy et olenko töissä, kun en ole töissä niin en tarvii sairaslomaakaan. Se meinasi et tarviin vaan seuranta käynnin lääkärille, mutta eipä sellastakaan ollu. Et se siitä, käsketään vaan soittaa seuraavana päivänä aikaisempaan.
Niin että siinä sitä sitte kärvistellään selän kans ja mihinkään ei pääse. Särkylääkkeet ei auta mitään, tekiskö lääkärikään mitään muuta kuin pyörittelis käsiään kun ei mitään osaa tehdä. Pitääkö tässä odotella pari kuukautta ja yrittää sitten saada aika ja kysyä et osaako ne sittenkään mitään? En jaksa enää tätä!!!

Turha sun on lääkäriin mennä, ne iskee vaan kipulääkereseptin käteen. Näin ainakin mulla. "Joo, sulla on jotain rakennevikaa tuolla selässä että voit varautua siihen että enemmän tai vähemmän se vaivaa koko sun loppuelämän. Tossa on reseptit Buranaan ja Panadoliin, hae uudet sit kun loppuu." Ja kotiin.

Menin kiropraktikolle, sinne jäi kivut. Rakennevika tosiaan on mutta kiro pystyy sitä hieman käsittelemään.

Minulla ei aikaisemmin ole suostunut kiropraktikko käsittelemään alaselkää kun ei ollut tietoa onko selässä välilevynpullistumaa tai vastaavaa joka olis pahentunut käsittelyssä. Minulta siis leikattu välilevynpullistuma kertaalleen ja minulla välilevyn rappeuma joka aiheuttaa krooniset kivut. Nyt tämä selkä kipu joka ollut kolme viikkoa on erilaista kipua kuin tuo krooninen kipu, ja paljon kovempaa.

[QUOTE="a p";29612645]Minulla ei aikaisemmin ole suostunut kiropraktikko käsittelemään alaselkää kun ei ollut tietoa onko selässä välilevynpullistumaa tai vastaavaa joka olis pahentunut käsittelyssä. Minulta siis leikattu välilevynpullistuma kertaalleen ja minulla välilevyn rappeuma joka aiheuttaa krooniset kivut. Nyt tämä selkä kipu joka ollut kolme viikkoa on erilaista kipua kuin tuo krooninen kipu, ja paljon kovempaa.[/QUOTE]

Ok. Näillä taustoilla ehdottomasti pitää päästä lääkäriin kun on tuon tyyppinen vanha operoitu vaiva kyseessä. Itselläni on vain luusto pahasti kierossa.
Onpas ikävä tilanne kyllä. :/

Tällaista se on nykyään. Sun on vaan soiteltava ja soiteltava. Turhauttavaa, tiedän. Mutta pakkohan niiden on aika antaa. Varsinkin jos leikkaushoitoa jo ollut takana.

No se kysyi varmaan siks, ootko töissä, kun työssä käyvillä on yleensä työterveyshuolto. Mutta kun et oo töissä, niin olishan sun pitänyt sinne aika saada. Täällä ei kyllä saa aikoja enää edes lapsille. Muutama vuosi sitten vielä sai tosi hyvin aikoja. Ne ajaa alas tota systeemiä. Kaikki, jotka luovuttavat ja menevät yksityiselle lopulta, ovat voitto julkiselle.

Töissä oloa kysyi siksi että tarviinko sairaslomaa, kun en tarvii niin ei ole pakko päästä lääkärille kuulemma just nyt. Aikaisemmin ollut selän kanssa se ongelma että kaikki kivut laitetaan vanhan vian syyksi, pitkään piti tapella lonkkakivun kanssa että suostuvat tutkimaan tarkemmin. Syy ei ollutkaa selässä vaan lonkassa oli limapussin tulehdus. Kroonisten kipujen kanssa piti kärvistellä pari vuotta ennen kuin tajusivat antaa neuropaattiseenkipuun tarkoitetut lääkkeet. Plääh...

[QUOTE="vieras.";29612744]mikset varaa aikaa yksityiselle? pääsisit heti[/QUOTE]

Ei ole nyt varaa kalliisiin tutkimuksiin joihin sieltä laittavat, pelkkä magneetti kuvaus yli 500€. Auttaako se mitään jos käyn siellä ja sanovat et selkä pitää kuvata. Mutta pakko kai sinne on lopulta mennä jos ei muuanne pääse.

[QUOTE="a p";29612798]Töissä oloa kysyi siksi että tarviinko sairaslomaa, kun en tarvii niin ei ole pakko päästä lääkärille kuulemma just nyt. Aikaisemmin ollut selän kanssa se ongelma että kaikki kivut laitetaan vanhan vian syyksi, pitkään piti tapella lonkkakivun kanssa että suostuvat tutkimaan tarkemmin. Syy ei ollutkaa selässä vaan lonkassa oli limapussin tulehdus. Kroonisten kipujen kanssa piti kärvistellä pari vuotta ennen kuin tajusivat antaa neuropaattiseenkipuun tarkoitetut lääkkeet. Plääh...[/QUOTE]

Oletko tehnyt kaiken voitavasi itse? Eli jos tupakoit, se pitäisi nyt ensimmäisenä lopettaa. Kipeälle selälle ei ole parasta pelkkä lepo, vaan rauhalliset kävelylenkit. Jos sulla on työterveyshuolto, niin mene sinne äläkä turhaan kuormita kunnallista terveydenhuoltoa.

Apn kaltaiset narkit tunnistetaan heti arvioinnissa. Haluaa vain vanhvemmat aineet yhteiskunnan piikkiin.

Et tunne minua etkä tiedä taustaani. Olen oikeasti kärsinyt kroonisista kivuista jo 7vuotta pahoinoitelyn takia. Kipuja tuli hirveästi lisää kun selkä särkyi eikä leikkaus auttanut mitään. Mitään vahvoja mömmöjä en voi edes syödä kun kaikki opiaatti pohjaiset lääkkeet saa minut ihan sairaiksi.

En poltam olen hoikka. Kävelemässä käyn joka päivä ja jumpata yritän kivun sallimissa rajoissa. En tiedä mitä muuta tehdä....
Tiedän että palstalla sikoja jotka nauttii kun saavat mollata toisia, mut silti se tuntuu pahalta. Jonnekkin vaan pakko valittaa tätä oloa kun niin väsynyt tähän kipuun.

Inhottavaltahan tuo kuulostaa. Onko lähettyvillä suurempaa sairaalaa, jossa on erikseen kipupoli? Voisit sitten aikanaan pyytää tk-lääkäriltä lähetettä sinne, pääsisit suoraan asiantuntijoiden kanssa tekemisiin ja homma sujuisi huomattavasti helpommin.

Yksityinen.

Mulla on aina ollut periaate, että vaikka kuinka persaukinen olisin, niin yksityiselle myös menen jos haluan hoitoa heti. Julkisella puolella otan vain rokotteet yms., koska muuten mikään asia ei etene mihinkään. Kyllä ne rahat jostain saa revittyä kun kyse on omasta terveydestä ja hyvinvoinnista. Nimimerkillä oikeasti persaukinen.

Mä kärsin samantyyppisistä selkäkivuista säteilyn kera jalkaan satunnaisesti noin parisen vuotta kunnes paheni ja oli jatkuvampaa.TK:ssa aluksi särkylääkettä, mutta eipä se juuri mitään auttanut.Sinnikkäästi varasin useamman kerran aikaa lääkärille kunnes lopulta eräs ihana lääkäri laittoi mut kirurgin vastaanotolle.Hän tutki tarkasti ja laittoi lähetteen magneettikuvaan...selkäydinkanavan ahtauma.Ainoa apu (ja sekään ei täysin varmaa) leikkaus, mutta vielä olen sinnitellyt.Lyricaa myös määräsivät, mutta yhden satsin syötyäni lopetin.Ei se kipua vienyt, mutta turrutti illalla uneen.

Yhteistyössä