Lapsivapaata mutta mitä tehdä??? Mikään ei kiinnosta! !!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ahdistaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Koska mua ahdistaa tää raskaus niin paljon ettei mikään huvita. Ne mitä mä haluan tehdä, ei onnistu. Nuo leffat sun muut on ihan oikeasti meillä arkipäivää, en mä jaksa sellasta. Mitään muuta en oo kotona tehnyt kuin katsonut tv:tä. Syöminen on sellasta etten pysty siitäkään nauttia. Mun olo ei ole todellakaan mitenkään hyvä.

Ja mä en vaan osaa nauttia yhtään mistään koska mä olen niin katkera tämän olotilan takia.
Tyhmä valittaja kai olen mutta tälle musta tuntuu. Ja pelottaa vielä sekin että tää tulee rikkomaan meidän suhteen lopullisesti.
Mä olen miehelle katkera kun sen ei tarvi kärsiä ja sitoutua niin paljon kuin mun.

[QUOTE="ahdistaa";28922389]Jos se olisikin tämä raskausaika joka täytyy kestää. Mutta eihän se siihen lopu. Sitten on taas pitkä aika kun olet kiinni kotona etkä voi mennä mihinkään. Ekan vuoden aikana lopussa ehkä pariksi tunniksi joo. Seuraavana vuonna sitten muutamaksi tunniksi jne.

Se mua ahdistaa kun loppua näille kahleille ei näy.

Kyllä, on tyhmää valittaa lapsista, pitää olla kiitollinen ja rakastaa. Mutta jos ei jaksa aina olla se joka antaa, luopuu omasta hyvästään, menee jonkun muun ehdoilla eteenpäin.

Huono omatunto on siitä että musta tuntuu etten kestä tätä raskautta, että haluaisin mennä ja tulla koska muut lapset ovat juuri sen ikäisiä että nyt mulla olisi ollut enemmän aikaa itselleni.

Mutta mä olen nyt taas raskaana, taas sidottu moneksi vuodeki.[/QUOTE]

Miksi sitten piti tehdä lapsi?

[QUOTE="ahdistaa";28922435]Koska mua ahdistaa tää raskaus niin paljon ettei mikään huvita. Ne mitä mä haluan tehdä, ei onnistu. Nuo leffat sun muut on ihan oikeasti meillä arkipäivää, en mä jaksa sellasta. Mitään muuta en oo kotona tehnyt kuin katsonut tv:tä. Syöminen on sellasta etten pysty siitäkään nauttia. Mun olo ei ole todellakaan mitenkään hyvä.

Ja mä en vaan osaa nauttia yhtään mistään koska mä olen niin katkera tämän olotilan takia.
Tyhmä valittaja kai olen mutta tälle musta tuntuu. Ja pelottaa vielä sekin että tää tulee rikkomaan meidän suhteen lopullisesti.
Mä olen miehelle katkera kun sen ei tarvi kärsiä ja sitoutua niin paljon kuin mun.[/QUOTE]

Onkohan sulla masennus, ainakin mulla tuli mieleen kun et saa mistään nautintoa? Minusta sun täytyy nyt käydä juttelemassa jossakin jotta lapsen synnyttyä jaksat hoitaa häntä, itseäsi ja parisuhdettasi. Toki aina suhteessa on vaiheita jolloin toinen ottaa päähän (tavat, luonne) mutta nyt kun teille on tulossa vauva, sun täytys saada voimavaroja jaksaa arkea. Voimia<3

Ei mulla ole masennusta vaan kun mä halusin elää jo myös itselleni!
Välillä pystyn ajatella että joo tää on ihan ok, kyllä mä kestän.
Mutta sitten taas todellisuus iskee. Mulla on monen vuyoden kahleet.

ja siksi on lapsi tehty koska mies halusi.

Ja kyllä mä sitä lasta tulen rakastamaan enkä sitä vihaa vaikka tätä oloa vihaankin.
Mutta mä en halua enää olla mikään kotiäiti!!! Haluan mennä ja kokea jo jotain muutakin!

[QUOTE="ahdistaa";28922462]Ei mulla ole masennusta vaan kun mä halusin elää jo myös itselleni!
Välillä pystyn ajatella että joo tää on ihan ok, kyllä mä kestän.
Mutta sitten taas todellisuus iskee. Mulla on monen vuyoden kahleet.

ja siksi on lapsi tehty koska mies halusi.[/QUOTE]

Voi lapsi parkaa..

[QUOTE="ahdistaa";28922469]Ja kyllä mä sitä lasta tulen rakastamaan enkä sitä vihaa vaikka tätä oloa vihaankin.
Mutta mä en halua enää olla mikään kotiäiti!!! Haluan mennä ja kokea jo jotain muutakin![/QUOTE]

Miten niin et voi mennä ja kokea? Mä nään jatkuvasti jumpassa ja salilla raskaana olevia naisia. Samoin kaupungilla, ravintolassa?

[QUOTE="ahdistaa";28922520]Siksi kun en ole sellaisessa kunnossa että voisin mennä jumppaan tai vastaavaan saati kävellä enempää kuin on tarvis!!! Mun selkä ei kestä![/QUOTE]

Ahaa.. Eli ei siis ennen aikaisia supistuksia tai liitoskipuja? Voisiko olla niin, että kun harrastaisit vähän liikuntaa, niin selkäkin kestäisi paremmin..?

[QUOTE="ahdistaa";28922462]ja siksi on lapsi tehty koska mies halusi.[/QUOTE]Kai sinullakin jotakin tekemistä asian kanssa oli? Minäkään en ymmärrä, minkä vuoksi olet suostunut lapsentekoon, kun asia selvästi ahdistaa sinua todella paljon.

Vaikka mulla olisi kamala olo niin varmaan lähtisin tuonne Tallinnaan, jalkahoitoa ja kasvohoitoa..kyllä se jo piristäisi ja jotain pientä ostosta tekisin. Päälle vaan rennot vaatteet ja hyvät kengät. Meinaan vaan jos mies on ehdottanut risteilyä ja sinä et halua mennä katsomaan ryypiskelyä niin tuo on kiva vaihtoehto.

En mä ajatellut että se alkaisi ahdistaa näin paljon. Olin tehnyt jo mielessäni selväksi ettei enää ja että nyt alan keskittyä enemmän itseeni kun lasten ikä antaa myöden.

Joo en mä tästä ketään syytäkään, kunhan puran oloani.

On mulla muutakin vaivaa kuin selkä, en vaan viitsi kaikesta avautua koska tiedän että täällä on tuttuja.l

Tallinnaan voisin lähteäkin vaikka niihin hoitoihin. Mutta eipä viikonlopun aikana oikein ehdi sinne asti.
Suomessa taas ns. kylpylät eivät kiinnosta, mun kokemukset niiden "hoidoista" ovat lähinnä naurettavia. Ja kaikki maksaa väh tuplat Tallinnaan verrattuna.

Kyllä mä tiedän ettei tää ole normaalia tai hyvä asia mutta mitä mä voin. Mulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin sopeutua ja kestää. Ja jokin mun päässä laittaa niin kovasti välillä vastaan, vaatii jotain ihan muuta. Tämä tunne että ei ole vaihtoehtoja, aiheuttaa ihan mielettömän raivontunteen välillä.
Ja ennen kuin joku mitään sanoo, mä en ole raivohullu siltikään kotona, kireä kylläkin, vaan siksi puran nyt edes kirjoittamalla etten sekoaisi ihan täysin täällä kotona.

[QUOTE="ahdistaa";28922389]Jos se olisikin tämä raskausaika joka täytyy kestää. Mutta eihän se siihen lopu. Sitten on taas pitkä aika kun olet kiinni kotona etkä voi mennä mihinkään. Ekan vuoden aikana lopussa ehkä pariksi tunniksi joo. Seuraavana vuonna sitten muutamaksi tunniksi jne.

Kyllä, on tyhmää valittaa lapsista, pitää olla kiitollinen ja rakastaa. Mutta jos ei jaksa aina olla se joka antaa, luopuu omasta hyvästään, menee jonkun muun ehdoilla eteenpäin.

Huono omatunto on siitä että musta tuntuu etten kestä tätä raskautta, että haluaisin mennä ja tulla koska muut lapset ovat juuri sen ikäisiä että nyt mulla olisi ollut enemmän aikaa itselleni.

ai no mulla on ainakin mies ja muitakin tukiverkkoja. Jos imettää, voi myös pumpata maitoa. Ajattelin kyllä ihan käydä salilla, urheilla muutenkin, tehdä asioita myös kahdestaan miehen kanssa, pistä lapset mummolle hoitoon välillä ihan alle puoli vuotiaanakin. Kamalaa jos ei yksin voisi mihinkään mennä.

Kiitos vinkeistä ja kun jaksatte vastailla. Jos tää ei ahdistaisi mua niin paljon niin nuo vinkit olisi hyviä. Nini mä olen muidenkin lasten kanssa tehnyt, aina joskus ottanut sen tunnin omaa aikaa.
Mutta kun mä en enää jaksais millään yhtään sellasta aikaa että mut on sidottu kotiin tai pieneen ihmiseen.

kyllä tää varmaan vähän muuttuu kun se syntyy, toivottavasti. Mutta siihen on pitkä aika ja mä en tiedä miten jaksan.

Tämä ahdistus ei vaan mene ohi. Ja se ei ole masennusta, en halua siihen lääkkeitä jne.

On tätä varmasti vaikea sellaisen ymmärtää jolla ei ole samanlaisia fiiliksiä.

Monesti ensin tuntuu siltä, ettei jaksa eikä kiinnosta ja tylsää/hankalaa on kuiteskin.. Sitten jos vaan repii ittensä siihen, että nyt tehdään jotain tai lähdetään jonnekin vaivoista huolimatta, niin lopputulos voikin yllättää positiivisesti! Menkää nyt vaikka pizzalle miehes kanssa, ja pyydä sitten häntä hieromaan sun jalkojas illan päälle ja pussailkaa; se ei oo kovin hankala toimitus ja yleensä enemmän piristää kuin masentaa<3

Höpsis...nyt vaan asenne kohdalleen, leuka kohti rintaa ja tuulta päin :)

Mulla on aivan viimeiset metrit raskaudessa meneillään, joten tiedän sen tunteen, kun ei pysty minnekään lähtemään, eikä pysty mitään tekemään. Koko ajan vaan sattuu joka paikkaan, eikä mikään ole hyvä. Mutta en siltikään ole tuolle valituslinjalle viitsinyt lähteä, koska mitä sitä turhaan omaa vitutustaan lähtee vielä lisäämään?
Mua siis se ainakin vituttaa, jos mä olen ihan koko ajan pinna kireällä ja äksyilen kaikille...parempi vaan repiä sieltä paskakasastakin ne positiiviset puolensa ja edetä sillä.

Voisin luetella tähän noin metrisen listan siitä, mikä on huonosti, mutta ennemmin koitan keskittyä siihen, mikä on hyvin. En ehkä ole viimeiseen pariin yöhön juurikaan nukkunut todella voimakkaisen liitoskipujen vuoksi, MUTTA tänään sain niin tujut lääkkeet, että hyvä kun pysyn edes päivällä hereillä. Eiköhän se seuraava yökin sitten jo suju vähän paremmin?

En ole viimeisen kuukauden aikana montaakaan kertaa poistunut 4 seinän sisältä kipujen vuoksi, MUTTA ei tässä enää montaa viikkoa tarvitse kärvistellä, koska meneillään on jo rv 39. Ihan kohta pääsen koirien kanssa kävelylenkille. Miten ihminen voikaan pienestä tulla sitten siinä kohtaa iloiseksi!

Raskauden puolen välin jälkeen olen ruvennut hokemaan itselleni mantrana sitä, miten "yli puolet on jo takanapäin, alle puolet siis enää edessä". Kyllä sitä välillä koeteltiin naista kovastikin, sillä oksensin viikolle 27 saakka. Mutta tässä sitä nyt kuitenkin sitten ollaan. Hengissä edelleen.

Kohta alkaa yövalvomiset, koliikki, korvatulehduskierre...you name it! Mutta toisaalta kyse on kuitenkin varsin lyhyestä ajasta. Vaikka ajatus siitä uudesta vauvarumbasta "taas jälleen kerran" ei ole kovinkaan ruusuinen, niin on se silti sen arvoista. Ja niinä tulevina, vaikeina hetkinä aion hokea itselleni sitä, miten tässä nyt eletään viimeistä kertaa vauva-arkea ja miten samalla on viimeiset mahdollisuudet nauttia siitä sekä iloineen, että suruineen.

Kyllä mä jo odotan sitä, että saan kroppani takaisin ja vauvan kohdusta pois. Toistaalta mä olen enää vain muutaman hassun päivän raskaana ja sitten se on ohi. Lopullisesti. Vaikka haluankin sen loppuvan lopullisesti, niin kyllä mä silti ajattelin repiä näistä viimeisistä päivistä sen ilon irti, vaikka kivut kovat ovatkin.

Mulle mies kokkaa joka ilta herkkuiltapalaa ja pitää hyvänä. Leffoja mekin katsellaan paljon ja jutellaan myös. Ei tässä sen kummempaan oikein nyt tosiaan pysty, mutta osaan kyllä noistakin hetkistä nauttia kovasti. Vaikka ne arkea ovatkin, ovat ne juuri nyt todella tärkeää arkea. Aika karua olisi, jos emme mitään yhdessä tekisi. Saattaisin aika yksinäiseksi itseni tuntea. Kannattaa siis ap koittaa tämäkin asia ajatella näin, eikä vain naama väärinpäin.

Höpsis...nyt vaan asenne kohdalleen, leuka kohti rintaa ja tuulta päin :)

Mulla on aivan viimeiset metrit raskaudessa meneillään, joten tiedän sen tunteen, kun ei pysty minnekään lähtemään, eikä pysty mitään tekemään. Koko ajan vaan sattuu joka paikkaan, eikä mikään ole hyvä. Mutta en siltikään ole tuolle valituslinjalle viitsinyt lähteä, koska mitä sitä turhaan omaa vitutustaan lähtee vielä lisäämään?
Mua siis se ainakin vituttaa, jos mä olen ihan koko ajan pinna kireällä ja äksyilen kaikille...parempi vaan repiä sieltä paskakasastakin ne positiiviset puolensa ja edetä sillä.

Voisin luetella tähän noin metrisen listan siitä, mikä on huonosti, mutta ennemmin koitan keskittyä siihen, mikä on hyvin. En ehkä ole viimeiseen pariin yöhön juurikaan nukkunut todella voimakkaisen liitoskipujen vuoksi, MUTTA tänään sain niin tujut lääkkeet, että hyvä kun pysyn edes päivällä hereillä. Eiköhän se seuraava yökin sitten jo suju vähän paremmin?

En ole viimeisen kuukauden aikana montaakaan kertaa poistunut 4 seinän sisältä kipujen vuoksi, MUTTA ei tässä enää montaa viikkoa tarvitse kärvistellä, koska meneillään on jo rv 39. Ihan kohta pääsen koirien kanssa kävelylenkille. Miten ihminen voikaan pienestä tulla sitten siinä kohtaa iloiseksi!

Raskauden puolen välin jälkeen olen ruvennut hokemaan itselleni mantrana sitä, miten "yli puolet on jo takanapäin, alle puolet siis enää edessä". Kyllä sitä välillä koeteltiin naista kovastikin, sillä oksensin viikolle 27 saakka. Mutta tässä sitä nyt kuitenkin sitten ollaan. Hengissä edelleen.

Kohta alkaa yövalvomiset, koliikki, korvatulehduskierre...you name it! Mutta toisaalta kyse on kuitenkin varsin lyhyestä ajasta. Vaikka ajatus siitä uudesta vauvarumbasta "taas jälleen kerran" ei ole kovinkaan ruusuinen, niin on se silti sen arvoista. Ja niinä tulevina, vaikeina hetkinä aion hokea itselleni sitä, miten tässä nyt eletään viimeistä kertaa vauva-arkea ja miten samalla on viimeiset mahdollisuudet nauttia siitä sekä iloineen, että suruineen.

Kyllä mä jo odotan sitä, että saan kroppani takaisin ja vauvan kohdusta pois. Toistaalta mä olen enää vain muutaman hassun päivän raskaana ja sitten se on ohi. Lopullisesti. Vaikka haluankin sen loppuvan lopullisesti, niin kyllä mä silti ajattelin repiä näistä viimeisistä päivistä sen ilon irti, vaikka kivut kovat ovatkin.

Mulle mies kokkaa joka ilta herkkuiltapalaa ja pitää hyvänä. Leffoja mekin katsellaan paljon ja jutellaan myös. Ei tässä sen kummempaan oikein nyt tosiaan pysty, mutta osaan kyllä noistakin hetkistä nauttia kovasti. Vaikka ne arkea ovatkin, ovat ne juuri nyt todella tärkeää arkea. Aika karua olisi, jos emme mitään yhdessä tekisi. Saattaisin aika yksinäiseksi itseni tuntea. Kannattaa siis ap koittaa tämäkin asia ajatella näin, eikä vain naama väärinpäin.

Ihanaa tekstiä! Melkein tekisi mieli tämmöisen vanhan kanankin vielä olla raskaana edes kerran, kun osasit niin hienosti kääntää kaikki negatiiviset asiat positiivisiksi! Ja niinhän se kyllä on, että on tosi helppoa löytää pelkkää valituksen aihetta (elämästä yleensäkin), ja ikävä kyllä, se asenne jää helposti päälle sitten pidemmäksi aikaa. Ap:lla tulee olemaan tosi kurjaa pitkän aikaa, jos on jo päättänyt nyt, että on sidottu vauvaan, eikä mitään voi tehdä, minnekään mennä eikä omaa aikaakaan koskaan.. Surullista, kun kuiteskin ainutlaatuisen ihana juttu elämässä!

Öö, vauvavuoden raskauden ja vangittuna olemisen ymmärrän, mutta miksi ihmeessä taaperon äiti ei vois mennä ja tulla miten huvittaa? Eikö sulla ole miestä? Ja imetysaikanakin kannattaa opettaa vauva pullolle, että voi jättää hoitoon, varsinkin jos seinät kaatuu päälle.

Itse olen myös niitä, joiden mielestä raskaus on täyttä pakkopullaa eikä aika kulu ikinä enkä nauti pätkän vertaa. Vauvavuosi on myös tuskastuttavan hidas, mutta ilman pullolle opettamista vielä hitaampi ja todellakin otan omaa aikaa silloin kun siltä tuntuu. Eikä siinä mitään pahaa ole, jos äitikin haluaa joskus omaa aikaa. Marttyyriys ei pue ketään.

Yhteistyössä