"meee"
Naapureilla kaksi samanikäistä koululaista, kaksi työssäkäyvää vanhempaa. Molemmat kaupan alalla töissä. Verojen jälkeen saavat palkkaa ja lapsilisiä n. 3000e. Me saamme molemmat työttömyyskorvauksen ylläpitokorvauksineen, koska opiskelemme uutta ammattia molemmat tyttömyysrahalla. Lisäksi saamme sossusta, asumistukea ja lapsilisät. Naapurit maksavat itse sähkölaskut ja kotivakuutukset, me saamme ne toimeentulotukena. Lapsemme harrastuksista korvataan noin puolet vuodessa sossusta. Naaourit maksavat itse. hammashuoltolaskut saamme sossusta ja terveydenhuollon maksut. Jos teemme keikkahommia niin saamme enemmänkin kuin tuon 2700 kuussa, sillä saamme tienata 300e per nuppi ilman että vaikuttaa työttömyysturvaan, toki sossun raha tippuu pois silloin.
Miksikö kirjoitin tämän? Siksi, että kohta loppuvat opintomme ja siirrymme myös työelämään. Silloin maksamme itse kaiken ja saamme toki enemmän kuin tuon 3000e kuussa, koska alamme on hyvin palkattuja. Ja silloin minua voi harmittaa kun joku saa tuilla rahaa melkein enemmän. Yritän sanoa, että toimeentulotuki ja kelan tuet ovat hyviä Suomessa ja niistätulisi olla kiitollinen eikä valittaa.
Miksikö kirjoitin tämän? Siksi, että kohta loppuvat opintomme ja siirrymme myös työelämään. Silloin maksamme itse kaiken ja saamme toki enemmän kuin tuon 3000e kuussa, koska alamme on hyvin palkattuja. Ja silloin minua voi harmittaa kun joku saa tuilla rahaa melkein enemmän. Yritän sanoa, että toimeentulotuki ja kelan tuet ovat hyviä Suomessa ja niistätulisi olla kiitollinen eikä valittaa.