Suunnittelevatko raskaana olevat äidit yleisestikin jo tulevia biletyksiä vauvan synnyttyä?

• Viestiketjun aloittaja kysymystä kehiin
  • Ensimmäinen viesti
kysymystä kehiin
Tuli yöllä työkaverin kanssa puheeksi, että hänen tyttärensä oli varannut lipun konserttiin kaksi viikkoa lasketun ajan jälkeen. Kuulema mummon pitää olla vauvaa hoitamassa silloin. Niin jos lapsi on edes syntynyt... Tämä mummo oli kyllä innoissaan vauvaa hoitamaan menossa.
Itse en vaan edes suunnitellut mitään biletyksiä raskausaikana, ja en todellakaan olisi jaksanut ainakaan ensimmäisen kuukauden aikana lapsien synnyttyä. Joten liekö yleistäkin, että niitä bileitä on jo kalenterissa ennen vauvan syntymää, ja ajankohta hetimiten lasketunajan jälkeen?

tuotatuota
Siis varannut liput konserttiin ja sinä puhut biletyksestä? Jos kyseessä on vaikka konsertti, jota hän on odottanut vuositolkulla? Ja konsertti kestää, noin 2-3 tuntia? Sekö on sitten sitä biletystä?

"alkup"
Siis varannut liput konserttiin ja sinä puhut biletyksestä? Jos kyseessä on vaikka konsertti, jota hän on odottanut vuositolkulla? Ja konsertti kestää, noin 2-3 tuntia? Sekö on sitten sitä biletystä?
Anteeksi vanhan tädin väärä sanavalinta. Kyseessä siis ravintolakeikka, jotka käsittääkseni alkavat puolen yön seudulla ja jotka miellän bileiksi, vaikka alkoa ei ottaisikaan.

"alkup"
Niin ja minun puolestani kuka tahansa saa mennä vaikka suoraan synnäriltä pariksi vuorokaudeksi festareille jos tahtoo ja haluaa. Kyselin lähinnä, että suunnittelevatko tulevat äidit jo yleisestikin menojaan ennen vauvan syntämää?

just!
Ai, pitäskö kaikkien olla jotain masentuneita marttyyriäitejä joilla ei ole muuta elämää kuin vauva? Yhdellä keikalla käyminen/bilettäminen on ihan normaalia. Jos vaan joku viitsii mennä jo noin aikaisin, ja hyvä hoitajakin kun on, niin mikä ettei.

Toki jos joka viikonloppu isä/äiti bilettää, niin se on jo toinen juttu. Mutta jos joku kokee itselle tärkeäksi tuon yhden keikalla käymisen, niin kannattaa käydä, sehän antaa muutakin ajateltavaa ja varmasti tämä äiti jaksaa taas paremmin vauva-arkea :)

ärsyttää
Tottakai saa ja kuuluukin suunnitella menoja ja biletyksiä. Kerran sitä vaan eletään, eikä yksi muutaman tunnin konsertti tai yhden yön biletys nyt maata kaada. Näin jopa ehkäistään äitien masennusta. Vauva ei siitä vahingoitu, jos on hetken isän hoidossa tai jonkun muun luotettavan hoitajan esim isovanhemman. Joku käy yksin lenkillä, toinen shoppailemassa ja joku taas tynkää bilettää. Antaa jokaisen tehdä mitä haluaa.

Pin
Todellakin suunnittelin. Maiskuttelin ajatuksella kaverin kanssa, kuinka me sitten kesällä (lapsi syntyi huhtikuussa) mennään ilakoimaan. Oli kipeä raskaus jo puolivälistä asti ja olo ihan hakattu läski pöhömuumi. Piristi ajatella, että sitten hoikkana ja hyvinvoivana voi lähteä johonkin pitämään hauskaa. Oikein kieriskelin niissä suunnitelmissa ja ostelin/suunnittelin asujakin valmiiksi.

"..."
Suunnittelin.mutta vauvan synnyttyä astui todellisuus kuvaan..ylipainoa edelleen 10kg ja näytän raskaana olevalta. Lisäksi väsymys on niin valtava,että mielummin nukun kuin hillun baarissa. Tosin pientä vapaa hetkeä tässä alkais jo kaipailemaan...vauva 3kk nyt.

Noknllknlk
No en kyllä kahden viikon päähän varaisi mitään. Sehän on hyvin mahdollista että on silloin vielä synnärillä.. Kuukauden -parin päähän voisin suunnitella menoja, niin olis ennättänyt toipua lapsen syntymästä.

Pin
No en kyllä kahden viikon päähän varaisi mitään. Sehän on hyvin mahdollista että on silloin vielä synnärillä.. Kuukauden -parin päähän voisin suunnitella menoja, niin olis ennättänyt toipua lapsen syntymästä.
Jep, mietin myös että ehkä lippujen varaaminen ei ole kannattavaa rahallisesti ainakaan jos sitten meneekin plörinäksi (voiko niitä perua??). Voi olla tosiaan että on vielä sairaalassa tai niin väsy ettei jaksa. Suunnitteleminen on tosi piristävää ja tervettä vaikka nää tietynlaiset mammat ei sitä kestä. ;)

Toinen raskauteni oli todella rankka ja loppu vaiheessa olo aivan kauhea. Olin niin kyllästynyt ja väsähtänyt, että kieltämättä aloin jo suunnitella mitä tekisin heti, kun lapsi syntyisi ja pääsisin toipilasajasta. Päiviä en päättänyt, enkä sen tarkemmin suunnitellut, mutta kyllä tuli haaveiltua kevyestä olosta ja rentouttavasta illasta kaveriporukan kanssa karaokebaarissa. Toipilasaikaa ei sitten edes tullut, koska synnytys ei jättänyt minkäänlaisia kipuja tai jälkivaivoja ja kyllä minä muutama viikko synnytyksen jälkeen baarissa kävinkin. En kännäämässä, mutta tanssimassa ja pitämässä kaveriporukan kanssa hauskaa. Ehkä olen WT, mutta ainakin uskallan olla sitä avoimesti, eikä se minusta huonoa äitiä tehnyt.

siellä sitä taas
Tuolta pahimman luokan roskasakilta sitä vähiten jotenkin odottaisi wt-kommenttia.
Tosin usein ovatkin hieman yksinkertaisia ja sokeita sille mitä itse ovat. Mietipä vähän omia sotkuisia kuvioitasi ja tule kertomaa kuka on white trash. :D

Ihmetteletkö koskaan, miksi niin moni naureskelee sinulle aika halveksuenkin?

kasjdf
Kyllähän olen monenkin kuullut suunnittelevan ihan ryyppäysreissua vauvan synnyttyä ja monet sellaisen ovat tehneetkin aika piakkoin syntymän jälkeen. Itse en olisi voinut mitään biletystä ajatellakaan, etenkään tuon nuoremman kohdalla, kun olin yh ja kaiken lisäksi vauva ei pullosta suostunut juomaan mitään. Mulla myös rinnat vuotivat kuin seulat, joten ei olisi ollut mitenkään mukavaa istua jossain baarissa.

vtm
Juu kyllä mä ainakin suunnittelen. Tietty sillä varauksella et jos itse voin huonosti tai vauva voi huonosti tai en vain jaksa lähteä.

Mietin jo mitä ihania drinkkejä sitten haluaisin... Tai jotain herkullista valkoviiniä... Nams :)

Toinen laps tulossa, ekan jälkeen olin kaverilla istumassa iltaa kun vauva oli 3 vkoa. En oo wt, vaan 33-vuotias, akateeminen, hyväpalkkaisessa asiantuntijatehtävässä, naimisissa fiksun vastuullisen miehen kanssa.

"Tuleva äippä"
En voisi kuvitellakaan miettiväni jotain konserttia. Mun mielessä on vaan että syntyykö lapsi terveenä ja elävänä. Sitten kun vauva on maailmassa ja asiat ok, ja sitä nyyttiä on ihastellut ja pidellyt muutaman viikon, voisin kuvitella käyväni jossain menoilla.

Yhteistyössä