Oho. Onpa tullut paljon allekirjoituksia homoliitoista

• Viestiketjun aloittaja Katsos
  • Ensimmäinen viesti
Naurettavaa touhua!!

Keneltä se on pois jos kaksi naista tai kaksi miestä menee naimisiin? Ei keneltäkään.

Minä en todellakaan allekirjoita noin typerää adressia, kannatan täysillä tasa-arvoista avioliittolakia. Samat oikeudet ne kuuluu kaikille, seksuaalisuuteen katsomatta.

Homous ei ole sairaus, mutta homokammo on! Ja tämä adressi myös kertoo tuosta kansantaudista nimeltä homokammo. Sääli, miten jotkut vaan on niin muka suvaitsevaisia. Tässä sekin nähdään.

Naurettavaa touhua!!

Keneltä se on pois jos kaksi naista tai kaksi miestä menee naimisiin? Ei keneltäkään.

Minä en todellakaan allekirjoita noin typerää adressia, kannatan täysillä tasa-arvoista avioliittolakia. Samat oikeudet ne kuuluu kaikille, seksuaalisuuteen katsomatta.

Homous ei ole sairaus, mutta homokammo on! Ja tämä adressi myös kertoo tuosta kansantaudista nimeltä homokammo. Sääli, miten jotkut vaan on niin muka suvaitsevaisia. Tässä sekin nähdään.
PEESI

"mie"
Ei en ole homokammoinen. Kirkollinen avioliitto ei ole mikään yhteiskunnallinen asia pelkästään. Se on miehen ja naisen Jumalan edessä solmima liitto! Se on sakramentti. Raamattu on Jumalan sana enkä siitä tule kompromisseja tekemään. Kirkkoon ei tarvitse tulla jos sen oppia pitää tuolla lailla alkaa vääntämään ja kääntämään. Kaikki ovat tervetulleita, ja itsekin syntinen olen mutta ei uskoa/oppia/ Raamattua voi kääntää sen mukaan mikä tuntuis kivalta ja "tasa-arvoiselta". Olen allekirjoittanut. En myöskään halua että lapsilleni aletaan pk-ikäisestä lähtien opettamaan että normi ei olekaan normi vaan joissain perheissä on kaksi isää!! Kristitty maa vielä olemme ja meillä oikeus pysyä sellaisena!

"vvv"
Jopa täältä löytyy paljon homoja. Oletteko kirjoittaneet nimenne siihen samaan listaan missä halutaan homoille kirkkovihkimiset ja moniavioisuuden salliiminen, eläinten kanssa avioitumista ehdotetaan myös. Joko on nimi listalla?

shebakissa
[QUOTE="mie";29599847]Ei en ole homokammoinen. Kirkollinen avioliitto ei ole mikään yhteiskunnallinen asia pelkästään. Se on miehen ja naisen Jumalan edessä solmima liitto! Se on sakramentti. Raamattu on Jumalan sana enkä siitä tule kompromisseja tekemään. Kirkkoon ei tarvitse tulla jos sen oppia pitää tuolla lailla alkaa vääntämään ja kääntämään. Kaikki ovat tervetulleita, ja itsekin syntinen olen mutta ei uskoa/oppia/ Raamattua voi kääntää sen mukaan mikä tuntuis kivalta ja "tasa-arvoiselta". Olen allekirjoittanut. En myöskään halua että lapsilleni aletaan pk-ikäisestä lähtien opettamaan että normi ei olekaan normi vaan joissain perheissä on kaksi isää!! Kristitty maa vielä olemme ja meillä oikeus pysyä sellaisena![/QUOTE]

Taas näitä talikoita, joille ei ole vielä valjennut ettei tässä mitään kirkon vihkimispakkoa olla hakemassa. Avioliitto oikeuksineen kaikille täysi-ikäisille sukupuoleen katsomatta, kirkko vihkiköön kenet haluaa omien sääntöjensä mukaan (eli rikolliset ja pettäjät on tervetulleita, homot ei).

grrr
[QUOTE="mie";29599847]Ei en ole homokammoinen. Kirkollinen avioliitto ei ole mikään yhteiskunnallinen asia pelkästään. Se on miehen ja naisen Jumalan edessä solmima liitto! Se on sakramentti. Raamattu on Jumalan sana enkä siitä tule kompromisseja tekemään. Kirkkoon ei tarvitse tulla jos sen oppia pitää tuolla lailla alkaa vääntämään ja kääntämään. Kaikki ovat tervetulleita, ja itsekin syntinen olen mutta ei uskoa/oppia/ Raamattua voi kääntää sen mukaan mikä tuntuis kivalta ja "tasa-arvoiselta". Olen allekirjoittanut. En myöskään halua että lapsilleni aletaan pk-ikäisestä lähtien opettamaan että normi ei olekaan normi vaan joissain perheissä on kaksi isää!! Kristitty maa vielä olemme ja meillä oikeus pysyä sellaisena![/QUOTE]

Kuka täsä on mitään kirkollista vihkimistä vaatimassa?!

En kannata, miksi pitäisi
Minä voisin vastustaa pelkästään tätä homoavioliittoa sen vuoksi miten ärsyyntynyt olen miten suurta älämölöä tämä vähemmistö itsestään pitää. Asia voidaan hoitaa myös parantamalla rekisteröidyn parisuhteen perintälakeja, ym. Miksi ihmeessä pitää saada juuri se AVIOLIITTO?? Avioliitolla on Raamatullinen alkuperä, ja jos se sallittaisiin homoille niin koko Raamattu pitää kirjoittaa uusiksi. Mihin laitetaan raja, joko 10 käskyäkin on pian tasa-arvoa vastaan?

Minä en ole uskovainen, ja silti kunnioitan muiden vakaumusta. Jos lestadiolainen ystäväni uskoo että ehkäisyä ei pidä käyttää, niin kuka minä olen hänelle sanomaan että nytpä laitetaan lakiin että ehkäisyä pitää saada käyttää kaikkien sakon uhalla. Se on heidän usko, ja heillä on aateeseensa oikeus kuten homoilla on oikeus seurustella, asua ja rekisteröidä parisuhde toisen homon kanssa.

Mua henk.koht. suututtaa asiaan käytetyt resurssit ja palstatila, kun yhteiskunnassa on paljon vakavampiakin ongelmia. Homojen elämää ei kukaan rajoita tällä hetkellä, mutta vanhusten ja maahanmuuttajien tasa-arvo on vielä lapsen kengissä.

Mieheni ei saa kirkkovihkimistä koska on muslimi, pitäisikö minun nyt mennä eduskuntaan vaatimaan että tasa-arvon nimissä kirkon on suostuttava vihkimään meidät.
Sori, mutta en ymmärrä koko episodia ja homoja ei kukaan sorra sen enempää kuin muitakaan. Sen tiedän varsinkin kun mieheni on mamu, tulkaa homot joskus kokeilemaan miten tasa-arvo toteutuu mamujen työllistämisessä.

[QUOTE="vvv";29599848]Jopa täältä löytyy paljon homoja. Oletteko kirjoittaneet nimenne siihen samaan listaan missä halutaan homoille kirkkovihkimiset ja moniavioisuuden salliiminen, eläinten kanssa avioitumista ehdotetaan myös. Joko on nimi listalla?[/QUOTE]

Jopa täältä löytyy paljon kuuskymppisiä perussuomalaisia juntteja. Tosin mun ukkikin (66v) järjen tasolla ymmärtää ettei homoudessa ole mitään pahaa, mutta sitten omat jälkeen jääneet mielipiteet laahaa perässä.

"Ihmettelevä"
Jopa täältä löytyy paljon kuuskymppisiä perussuomalaisia juntteja. Tosin mun ukkikin (66v) järjen tasolla ymmärtää ettei homoudessa ole mitään pahaa, mutta sitten omat jälkeen jääneet mielipiteet laahaa perässä.
Onko joku sanonut täällä että homoudessa on jotain pahaa?? Jos ei avioliittoa halua homoille (joilla on jo omat rekisteröinnit olemassa) niin heti on jälkeenjäänyt juntti. Itse olet suvaitsematon ja tuomitseva kanssaihmisiäsi kohtaan etkä suvaitse eriäviä mielipiteitä.

[QUOTE="Ihmettelevä";29599876]Onko joku sanonut täällä että homoudessa on jotain pahaa?? Jos ei avioliittoa halua homoille (joilla on jo omat rekisteröinnit olemassa) niin heti on jälkeenjäänyt juntti. Itse olet suvaitsematon ja tuomitseva kanssaihmisiäsi kohtaan etkä suvaitse eriäviä mielipiteitä.[/QUOTE]

No sitähän se osoittaa jos ei halua heille samoja oikeuksia kun heteroille :D Mitä epäselvyyttä siinä nyt on?! Ja luehan noita ylempiä kommentteja, tosi "suvaitsevaisia" ja sivistyneitä ne ei ainakaan ole.

En kannata, miksi pitäisi
No sitähän se osoittaa jos ei halua heille samoja oikeuksia kun heteroille :D Mitä epäselvyyttä siinä nyt on?! Ja luehan noita ylempiä kommentteja, tosi "suvaitsevaisia" ja sivistyneitä ne ei ainakaan ole.
Homoilla on jo samat oikeudet kuin heteroilla. Tämän koko episodin tarkoitus on enemmänkin kitkeä ennakkoluuloja yhteiskunnasta kuin koskea itse avioliittoa. Mikä ihmeen purkaus se kansanedustajan itku siellä puhetunnilla oli, kun hänen oma veljensä ei muka kestänyt elämää? Mitä sillä on tekemistä avioliiton kanssa, sallitaanko se homoille vai ei?
Maailmassa on aina ihmisiä jotka ei susta diggaa/tuomitsee sun elintavat, mutta ei se syy ole miksi ei joku jaksa enää elää. Kyllä ne syyt on henkilökohtaisia. On itsekästä vaatia että maailma ympärillä muuttuisi, sen sijaan että itse muuttaisi ajatteluaan.
Jep, edelleen en mamun vaimona ymmärrä. Mun miestä tuomitaan paljon ja häntä kohtaan on ennakkoluuloja. Homo saa työpaikan ennen miestäni, kirkkaasti. Mutta hän ei surkuttele tai valita kohtaloaan, vaan sinnikkäästi jatkaa ja on ansainnut paikkansa yhteiskunnassa. Kanssaihmiset kunnioittavat häntä hänen vahvan persoonansa ja optimismin vuoksi, sekä yritteliäisyyden.
Hänen vakaumuksensa vaatisi mm. halal-teurastusta, mutta koska hän ymmärtää että on Suomessa, syö normaalia lihaa. Hän ymmärtää ettei koko yhteiskunta voi muuttua vain hänen erityistarpeidensa vuoksi, siksi kun hän haluaisi elää tietyllä tavalla.

Suomessa saa olla vapaasti, rakastaa, valita kumppaninsa, asua jonkun kanssa, hankkia lapsia, jne. Mielestäni todella turhaa valittaa ettei tasa-arvo muka toteudu Suomessa. Mieheni kotimaassa homous on julkisesti kiellettyä, ja yleisesti tuomittua. Jos tuntuu joskus että Suomessa asiat on mukamas huonosti niin voi mennä kokeilemaan miltä elämä muualla tuntuu. Siinä vaan voi tulla nopeasti maitojunaan ikävä.

Alkuperäinen kirjoittaja En kannata:
Homoilla on jo samat oikeudet kuin heteroilla. Tämän koko episodin tarkoitus on enemmänkin kitkeä ennakkoluuloja yhteiskunnasta kuin koskea itse avioliittoa. Mikä ihmeen purkaus se kansanedustajan itku siellä puhetunnilla oli, kun hänen oma veljensä ei muka kestänyt elämää? Mitä sillä on tekemistä avioliiton kanssa, sallitaanko se homoille vai ei?
Maailmassa on aina ihmisiä jotka ei susta diggaa/tuomitsee sun elintavat, mutta ei se syy ole miksi ei joku jaksa enää elää. Kyllä ne syyt on henkilökohtaisia. On itsekästä vaatia että maailma ympärillä muuttuisi, sen sijaan että itse muuttaisi ajatteluaan.
Jep, edelleen en mamun vaimona ymmärrä. Mun miestä tuomitaan paljon ja häntä kohtaan on ennakkoluuloja. Homo saa työpaikan ennen miestäni, kirkkaasti. Mutta hän ei surkuttele tai valita kohtaloaan, vaan sinnikkäästi jatkaa ja on ansainnut paikkansa yhteiskunnassa. Kanssaihmiset kunnioittavat häntä hänen vahvan persoonansa ja optimismin vuoksi, sekä yritteliäisyyden.
Hänen vakaumuksensa vaatisi mm. halal-teurastusta, mutta koska hän ymmärtää että on Suomessa, syö normaalia lihaa. Hän ymmärtää ettei koko yhteiskunta voi muuttua vain hänen erityistarpeidensa vuoksi, siksi kun hän haluaisi elää tietyllä tavalla.

Suomessa saa olla vapaasti, rakastaa, valita kumppaninsa, asua jonkun kanssa, hankkia lapsia, jne. Mielestäni todella turhaa valittaa ettei tasa-arvo muka toteudu Suomessa. Mieheni kotimaassa homous on julkisesti kiellettyä, ja yleisesti tuomittua. Jos tuntuu joskus että Suomessa asiat on mukamas huonosti niin voi mennä kokeilemaan miltä elämä muualla tuntuu. Siinä vaan voi tulla nopeasti maitojunaan ikävä.
Mä en tunne kuin yhden lesbon (työkaverini) enkä tietääkseni yhtään homoa. Silti pystyn hyvin asettumaan heidän asemaansa. Huolestuttavaa, että aikuisena ihmisenä vertaat kokoajan mieheesi "ei mun miehelläkään ole sitä ja tätä" MITÄ SITTEN? Empatiakykyinen ihminen osaa ajatella omaa napaansa ja lähipiiriänsä pidemmälle sekä osaa asettua heikoimpien asemaan. En nyt sano, että homot ovat erityisen heikoilla meidän yhteiskunnassa, mutta kaikki työ tasa-arvoisuuden eteen on vain ja ainoastaan oikein Vaikkei se juuri sitä sinun lähimmäistäsi tai sinun persettäsi kutittaisi henkilökohtaisesti, niin muitapa voi koskettaa.

Yhteistyössä