Onko alkoholismi sinusta riittävä syy päättää suhde?

• Viestiketjun aloittaja "mielipide"
  • Ensimmäinen viesti
vieradss
ei tuollaista eroa varmasti ole. se on asian mystifiointia, haavetta hallinnasta, kohtuudesta ja ihmeparanemisesta. toki aste vaikuttaa eli puliukosta ei tule koskaan otan vain yhden- tyyppia, mutta varhaisvaiheisen alkoholistinkin voi se lasi vieda mennessaan. jokainen sen omissa nahoissaan kokee. taipumus on kuitenkin aina olemassa riippumatta miksi sita nimittaa.

Professional Griefer
Samoin minäkin ajattelen. Ongelma nyt voi olla tilapäisesti vaikka suklaan suhteen ja joutuu todella keksimään keinoja pään sisällä ettei sorru suklaaseen vaikka iltapäiväväsymykseen. Uniongelmakaan ei välttämättä ole kuin hetkellistä. Ja mielialaongelmat, mutta niiden jatkuessa on sitten kyse masennuksesta.. Kai se oireiden kesto, jatkuvuus ja hallitsemattomuus on niitä merkkejä jo sairaudesta. Mene ja tiedä.
No mä tiedän ja olen monesti myöntänyt olevani alkoholisti.
Ja mua on myös hoidettu alkoholistina.
Mutta tavallaan olisi lohduttavaa kuulla olevansa "vain alkoholinongelmainen". Vaikka se ei mitään muuta, niin sillä on yhteiskunnassa erilainen sävy.
Hmm.. jään pohdiskelemaan.

No mä tiedän ja olen monesti myöntänyt olevani alkoholisti.
Ja mua on myös hoidettu alkoholistina.
Mutta tavallaan olisi lohduttavaa kuulla olevansa "vain alkoholinongelmainen". Vaikka se ei mitään muuta, niin sillä on yhteiskunnassa erilainen sävy.
Hmm.. jään pohdiskelemaan.
:O En tiennyt, anteeksi! Voimia. Toivottavasti olet jo saanut apua ja sitoutunut siihen.

Professional Griefer
Ei mitään anteeksipyydettävää. Mut mua kyllä oikeasti mietityttää tuo ero. Toki mua nyt koko aihe kiinnostaa muutenkin, mutta varsinkin tätä jäin miettimään kun ei haussakaan löytynyt mitään järkevää, mutta moni tuntuu kuitenkin ajattelevan alkoholiongelman ja alkoholismin olevan eri asia?

Professional Griefer
[QUOTE="V ieras";29576027]Miksi olisi lohduttavaa olla "vain" alkoholiongelmainen?[/QUOTE]

Sen verran mitä oon tässä keskustellut nyt kaverien kanssa ja lueskellut muita juttuja, alkoholiongelma on sellainen "anna mennä vaan, oot nuori ja kaikki juo joskus liikaa", "vaikeissa paikoissa kaikki tarttuu pulloon", mutta alkoholismi on = vitun luuserihuora mätäne ja kuole pois.

"V ieras"
Sen verran mitä oon tässä keskustellut nyt kaverien kanssa ja lueskellut muita juttuja, alkoholiongelma on sellainen "anna mennä vaan, oot nuori ja kaikki juo joskus liikaa", "vaikeissa paikoissa kaikki tarttuu pulloon", mutta alkoholismi on = vitun luuserihuora mätäne ja kuole pois.
Olen nimittäin myös alkoholisti, enkä ole tullut miettineeksi näiden kahden eroa.
Eikä ne mun korvissa edes soi eri tavalla.

"hmm"
[QUOTE="V ieras";29576027]Miksi olisi lohduttavaa olla "vain" alkoholiongelmainen?[/QUOTE]

veikkaisin leimaa? ystävälläni on alkoholiongelma jonka tiedosti ja halusi ja pyrki päästä eroon siitä, esimerkiksi onnistuen olemaan välillä viikkoja ja kuukausia juomatta. kun kumminkin lääkärit, joilla kävi muistakin syistä, nimesivät hänet alkoholistiksi, hän luovutti. koska nyt hänellä on alkoholismi joka on sairaus ja sairauksillehan ei voi itse mitään, turha siis yrittää. ei tämän jälkeen pystynytkään olemaan tahdonvaraisesti juomatta vaan tarvitsi aina jonkun lääkkeen sairauteensa, vaikka antabuksen ja muita vastaavia, joku taisi olla sellainen jonka tarkoitus oli vain viedä juomisen ilo jollain mekaniikalla. nämä siis hänen ajatuksiaan, eivät minun.

minusta alkoholin kanssa voi olla ongelma ilman että on välttämättä alkoholisti. sitä nyt en tiedä kumpi tuolla kaverilla on.

Professional Griefer
[QUOTE="V ieras";29576042]Olen nimittäin myös alkoholisti, enkä ole tullut miettineeksi näiden kahden eroa.
Eikä ne mun korvissa edes soi eri tavalla.[/QUOTE]

No ei erityisesti minunkaan, ennen tätä ketjua. Mutta kai ne jotenkin on niille, joilla ei ole ongelmaa, jotka ei tiedä.

Paljon voimia sulle :hug:

"V ieras"
Professional Griefer
[QUOTE="V ieras";29576052]Toisaalta helpottavaa kun tietää että tämä on sairaus. Mulla on kaikki mahdollisuudet hyvään, terveeseen elämään. Täytyy vaan muistaa "lääkitä" itseään.
Olen siis ollut nyt kaksi vuotta raittiina.[/QUOTE]

Hieno saavutus, onnea! Ihailen sinua ihan todella.

Mä juon taas, edelleenkin. Jostain tuntemattomasta syystä.

vierass
jos siis sinua kiinnostaa mielikuvat, niin olethan sina nuorena ja freesina ja muutenkin asiasi hoitavana enemmankin tytto, jonka alkoholiongelmaa on hoidettu etka mikaan luuserihuorakuolepoisalkoholisti. siis kenenkaan mielesta edes teoriassa. olet tosi ankara itsellesi.

vierasa
Mä ajattelen, että alkoholiongelmainen on ihminen, joka vaan juo liikaa, mutta ei oikeasti ole riippuvainen alkoholista ja pystyisi myös lopettamaan. Vähän sama kuin ihminen, joka lihoo, koska syö liikaa. Ei hänellä ole välttämättä mitään ahmimishäiriötä tai sokeriaddiktiota, hän vain syö liikaa. Se voi olla ihan vain tapa. Se on ehkä alkanut siitä, että otetaan vähän suklaata ja pikkuhiljaa kasvanut siihen, että sitä syödäänkin joka päivä. Sama alkoholin kanssa. Mutta kuitenkin pystyy myös olemaan ilman ja ei tule mitään vierotusoireita eikä pakottavaa tarvetta saada ainetta. Jostain syystä on vain jäänyt se huono tapa päälle ja ei välttämättä sitä edes tiedosta tai ei vain jaksa nyt lopettaa kun on niin paljon stressiä jne. Mutta sitten joku päivä saattaa vain tajuta, että kyllä mun nyt pitää ottaa itseä niskasta kiinni, tästä on pidemmän päälle haittaa terveydelle ja lopettaa syömisen/juomisen ilman mitään sen kummempia hoitoja tai terapioita.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91

Yhteistyössä