Ottaisitko miehen joka pesee kalunsa vain vedellä?

• Viestiketjun aloittaja pesuhommat
  • Ensimmäinen viesti
"Noh"
Itseasiassa juuri eilen tuli huomattua että olen mahdollisesti saanut hiivatulehduksen koska olen pessyt kaluani saippualla.

Meinaatko ettei sissijuusto lähde pelkällä vedellä?

[QUOTE="Noh";29565995]Itseasiassa juuri eilen tuli huomattua että olen mahdollisesti saanut hiivatulehduksen koska olen pessyt kaluani saippualla.

Meinaatko ettei sissijuusto lähde pelkällä vedellä?[/QUOTE]

No pese LV:llä.

"vieras."
[QUOTE="Noh";29565995]Itseasiassa juuri eilen tuli huomattua että olen mahdollisesti saanut hiivatulehduksen koska olen pessyt kaluani saippualla.

Meinaatko ettei sissijuusto lähde pelkällä vedellä?[/QUOTE]

Vaimoko yritti väittää että sait tulehduksen saippuasta? :D Rouva taitaa tietää mistä tulehdus on peräisin..

Rollolainen
oikeasti alapän pesuun ei saiia käyttää saippuaa. kuolee ne normaalit bakteerit mitä siellä pitää olla ja siksi juuri hiiivat ym lisäntyy.
Pelkkä vesi riitää alaapään pesuun.

"Höh"
[QUOTE="vieras.";29566049]Vaimoko yritti väittää että sait tulehduksen saippuasta? :D Rouva taitaa tietää mistä tulehdus on peräisin..[/QUOTE]
Käytetään kortsua, joten ei voi olla sieltä.

oikeasti alapän pesuun ei saiia käyttää saippuaa. kuolee ne normaalit bakteerit mitä siellä pitää olla ja siksi juuri hiiivat ym lisäntyy.
Pelkkä vesi riitää alaapään pesuun.
Olen pessut nuoresta asti ykkösen ja kakkosen ihan saippuan kanssa, mitään oireita en ole koskaan saanut.
Yhtäkään hiivaa en ole sairastanut.

Ilmeisesti se pesuaine ei ole tuhonnut kaikkia hyviä bakteereja.
Meillä ei käytetä antibakteerisia pesuaineita, eikä hierota käsidesiä alapäihin!:D

Mie kerran uteliasuuttani pesin nupin käsidesillä, ahh, mikä ihana jäätävä polte, kyllä mä niinku suosittelen kokeilemaan :p
Miehelle toimii yllätyksenä hyvin =)

Olen pessut nuoresta asti ykkösen ja kakkosen ihan saippuan kanssa, mitään oireita en ole koskaan saanut.

Meillä ei käytetä antibakteerisia pesuaineita, eikä hierota käsidesiä alapäihin!:D

Rollolainen

tämä tieto on ihan ihotautilääkäreiltä, että ei suositella pesuaineita.
Aölla oleva ohje on nuorille, mutta samalla lailla ne vanhuksetkin alapäänsä pesevät.

Intiimihygienia - MLL

haluatko vielä lisää tietoa
googlesta löytyy ihan lääkäriliitonkin sivuja, joissa asiasta on kerottu . googleta

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
saippuapesu
tämä tieto on ihan ihotautilääkäreiltä, että ei suositella pesuaineita.
Aölla oleva ohje on nuorille, mutta samalla lailla ne vanhuksetkin alapäänsä pesevät.

Intiimihygienia - MLL

haluatko vielä lisää tietoa
googlesta löytyy ihan lääkäriliitonkin sivuja, joissa asiasta on kerottu . googleta
Tämä on samanlainen juttu kuin soijarouhe. Löytyy sekä soijarouheen syönnistä että saippuan käytöstä alapääpesussa niin puolesta kuin vastaan mielipiteitä alan ammattilaisilta. Ei kaikki ihotautilääkärit, gynet tai muut pidä saippuapesua pahana. Toki ei suositella saippuoita missä väriaineita tai voimakkaita hajusteita käytettäväksi alapääpesuissa, mutta voi sitä saippuaa silti käyttää. Ei mullakaan ikinä mitään onkhelmia ole ollut vaikka saippualla päivityäin lotraankin. :)

Yhteistyössä