Vatsataudissa töihin / yksityiselle?

• Viestiketjun aloittaja Sairaana töihin
  • Ensimmäinen viesti
Sairaana töihin
Sellasta kivaa siis. En pääse työterveyteen ja arvauskeskukseen en meinannut bussilla lähteä tunneiksi odottelemaan, lähin on toisessa kaupungissa ja se on aina tukossa. Ei ole varaa olla palkattomana kotona. Lähintä terveysasemaa varmaan voisi muuten kokeilla, mutta kun vaativat lääkärintodistuksen, sairaanhoitajan lappu ei riitä :/

Jos menisin yksityiselle, korvaisiko pomo? Tuskin..

Imodiumilla tulppa kiinni ja buranalla toivottavasti kuume alas.

"......
Mee duuniin ja oksenna siellä, ei varmaan pomollakaan kauaa mee ku käskee lähtee kotiin sairastamaan.
Ootko kokeillu saada lappua puhelimitse, meillä onnistuu nimenomaan vatsatautiin.

ap.
Jos menen töihin, pakko oksua pidellä. Olen koulussa töissä ja varmasti kuulisin oppilailta ja oppilaiden vanhemmilta.

Olen kyllä täysin tietoinen ettei tässä tilanteessa normisti mennä, mutta kun vaihtoehdot on vähän vähissä.

Lappua ei saa puhelimitse täällä päin ainakaan.

ap.
Työterveydestä ei saa. Kokeiluaika ei ole vielä päättynyt.

Ihan huvikseen kysyn, lähtisitkö itse vatsataudissa ja kuumeessa julkisilla toiseen kaupunkiin päivystykseen odottamaan tietäen että siellä menee tuntikausia?

Minä en. Jos paikalliselta terveysasemalta saisi, menisin sinne oikopäin. Siellä vaan valitettavasti joudut sairaanhoitajalle ja kun tarvitsee sen LÄÄKÄRINtodistuksen.

Ihan huvikseen kysyn, lähtisitkö itse vatsataudissa ja kuumeessa julkisilla toiseen kaupunkiin päivystykseen odottamaan tietäen että siellä menee tuntikausia?

Minä en. Jos paikalliselta terveysasemalta saisi, menisin sinne oikopäin. Siellä vaan valitettavasti joudut sairaanhoitajalle ja kun tarvitsee sen LÄÄKÄRINtodistuksen.
lähtisin ja sinä ala painua lusmuilemaan sinne töihin. just kaks vuorokautta sitten kävin 120 kilsan päässä lähes 40 asteen kuumeessa hakemassa sairaslomatodistuksen

Viimeksi muokattu:
Ap, sulla on mahdollista mennä sinne yksityiselle mikäli se sopii työnantajallesi. Ei mikään mahdottomuus. Maksaisitko itse? Jos haluat työnantajaasi laskutettavan, pitäisi olla työnantajalta maksusitoumus. Mikäli maksat itse, sovit vain ta:n kanssa siitä, että kelpaako tuo todistus.

"viera"

No on kyllä vaikeeks tehty sun duunissa tuo homma :(
Soittasin kyl silti vielä duuniin ja kertoisin, et lääkäriä ei oo ku jossain ...tuutissa, et käviskö sh:n lappu, jonka sais tosta tk:sta tai pääsiskö sit työterveyteen.

ap.
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29561454:
lähtisin ja sinä ala painua lusmuilemaan sinne töihin. just kaks vuorokautta sitten kävin 120 kilsan päässä lähes 40 asteen kuumeessa hakemassa sairaslomatodistuksen
olisihan se pitänyt arvata että tälläinen vastaus tulee. itse en kuitenkaan ole yhtä rautainen tapaus..

ap.
Soitan nyt pomolle ja toivon että hän vastaa.

Niinkuin tossa ylhäällä jo kirjoitin, tiedän, ettei normaalisti mennä vatsataudissa töihin, mutta kun asiat on tehty täällä vaikeaksi. Entisessä työpaikassa ei ollut moista ongelmaa.

"Mona"
No onpa hankalaa. En näe syytä lähteä eri kaupunkiin terveyskeskukseen vatsataudissa. Toivottavasti sh:n lappu kelpaa. Mikä on terveysasema? Eikö siellä ole lääkäreitä?

vierass

Ota taksi ja pyydä sieltä päivystyksestä paperi sen tarpeellisuudesta, niin saat siitä kelan matkakorvausta.

ööH?
Miksei muka työterveyshuolto ole koeaikalaisella käytettävissä? Kyllä mulla vaan on joka paikassa ollut koeajasta huolimatta! Jos työnantaja vaatiin lääkärintodistuksen, on hänen myös osoitettava lääkäripalvelut työntekijälle, eikös se niin mee?

Soita töihin.
Saitko jo soitettua töihin? Hyvin monessa työpaikassa vaaditaa sairauspoissaolosta lääkärintodistus - täksi kuitenkin kelpaa yleensä myös se sairaanhoitajan kirjoittama. Työterveydessä ja terveysasemilla saa hoitajan kirjoittamana yleensä sen 3 päivää ja jos tauti jatkuu, ohjataan lääkärille. Näin siis vaikka käytetäänkin termiä "vaaditaan lääkärintodistus".
Enpä muuten ennen ole kuullut etteikö sairastapauksissa pääsisi työterveyteen koeajalla. Ei varmaan muita palveluja sieltä koeajalla saa, mutta akuutissa tapauksessa sairaslomalapun luulisi saavan (ainakin ite olen saanut).

Ööh vielä
Alkuperäinen kirjoittaja ööH?;29561544:
Miksei muka työterveyshuolto ole koeaikalaisella käytettävissä? Kyllä mulla vaan on joka paikassa ollut koeajasta huolimatta! Jos työnantaja vaatiin lääkärintodistuksen, on hänen myös osoitettava lääkäripalvelut työntekijälle, eikös se niin mee?
"Työnantajan on työterveyshuoltolain perusteella järjestettävä työterveyshuolto kaikille työntekijöilleen työsuhteen muodosta ja kestosta riippumatta."
Että sinne työterveyteen vaan soittamaan!

väärin ymärretty
Alkuperäinen kirjoittaja Ööh vielä;29561562:
"Työnantajan on työterveyshuoltolain perusteella järjestettävä työterveyshuolto kaikille työntekijöilleen työsuhteen muodosta ja kestosta riippumatta."
Että sinne työterveyteen vaan soittamaan!
On järjestettävä LAKIsääteinen työterveyshuolto joka on siis ennaltaehkäisevää sisältäen altisteiden mukaiset terveystarkastukset ym. Sairaanhoito on täysin vapaaehtoista, sitä ei työnantajan TARVITSE järjestää yhdellekään työntekijälleen. Esim. Turun kaupungin työntekijät saavat oikeuden käyttää työterveyshuollon sairaanhoitopalveluita vasta puolen vuoden työsuhteen jälkeen...

ap.
Töissähän minä tänään olin. Ilman lääkärintodistusta kotiin jääminen olisi sitten aiheeton töistä poissaoleminen. Rivien välistä luettuna "olet koeajalla, ei auta kuin tanssia pillin tahtiin." Niin, ei kai siinä sitten muu auta.

Yhteistyössä