Enään ei palautella ilmaiseksi tavaraa nettimyynnissäkään

  • Viestiketjun aloittaja HYVÄ JUTTU
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Kakspiippuinen juttu. Tuollaisessa mainitsemassasi tilanteessa tietysti ihan hyvä, koska niitä viittä muuta mukia ei ostajalla ole ollut alunperinkään tarkoitus pitää. Mutta esim kengissä on aika ikävä juttu, jos liian pieni tai liian suuri koko lisää hintaan 10 €, kun joudutkin palauttamaan. Uskoisin, että tuo muutos saattaa vähentää nettiostoksia ja lisätä asiointia myymälöissä.
 
HippuTAR
Tosi typerää. Mä oon vuosia n. puolet lastenvaatteista tilannu netistä mutta jos palautus tulee maksulliseksi niin enpä sitten enää tilaa.

Muutenkaan mä en tajua miksi firmat ei itse saa päättää tollasta asiaa?


Eli jatkossa tilaan netistä vain sellaista minkä varmasti tiedän pitäväni.
Kivijalkakauppojen kannaltahan muutos on hyvä, luulen että niiden myynti kasvaa roimasti.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;29557387:
Kakspiippuinen juttu. Tuollaisessa mainitsemassasi tilanteessa tietysti ihan hyvä, koska niitä viittä muuta mukia ei ostajalla ole ollut alunperinkään tarkoitus pitää. Mutta esim kengissä on aika ikävä juttu, jos liian pieni tai liian suuri koko lisää hintaan 10 €, kun joudutkin palauttamaan. Uskoisin, että tuo muutos saattaa vähentää nettiostoksia ja lisätä asiointia myymälöissä.
Peesi

Eipä huvita tilata jos palautuksesta joutuu maksamaan.
 
Eikö tuo mennyt niin, että pulju saa itse päättää, ottaakko palautuksesta maksua vai ei?

Tällöin ne liikkeet, jotka eivät ota, kasvattanevat myyntiään. Ja ne mitkä ottaa, jäävät heikommalle myynnille.

Toisaalta se heikompikin myynti voi olla parempi, kuin nykytilanne, jos heille ihan älyttömästi tulee palautuksia ja kyseessä pieni pulju.

Vaikea kuvitella, että isot lafkat ottaa palautuksesta maksun, jos se ei ole pakollista. Ja vaikea kuvitella, että se pakolliseksi muuttuisi.

Omaan ostamiseeni moinen ei vaikuta. En mä koskaan mitään palauttele. Yleensä tilaan ulkomailta ja tuotteen palauttaminen saattaa maksaa jopa yli 20€...on siis kätevämpää sitten vaikka myydä se tuote itse eteenpäin, jos se ei mulle passaa. Ja melko harvoin niitä vääriä ostoksia tulee...itselleni tulee mieleen vain yhdet kengät, jotka ostin kokoa liian suurina. Tosin ihan oma moka oli.
 
  • Tykkää
Reactions: baby-mama
HippuTAR
[QUOTE="Kuluttaja";29557424]Otatko kivijalkaliikkeestäkin aina tavaraa, josta osan palautat?[/QUOTE]

En tietenkään. Mutta siellä voin sovittaa/koskea ja nähdä kunnolla minkälainen vaate/tavara on. Netistä kun vaatteita tilaa niin ei mitenkään voi tietää tilatessa että ne on sopivia vaikka koko ois oikea.
 
  • Tykkää
Reactions: Nyynä
"Liss"
Tosi typerää. Mä oon vuosia n. puolet lastenvaatteista tilannu netistä mutta jos palautus tulee maksulliseksi niin enpä sitten enää tilaa.

Muutenkaan mä en tajua miksi firmat ei itse saa päättää tollasta asiaa?


Eli jatkossa tilaan netistä vain sellaista minkä varmasti tiedän pitäväni.
Kivijalkakauppojen kannaltahan muutos on hyvä, luulen että niiden myynti kasvaa roimasti.
Juuri tällaisten takia se varmaan muuttuikin maksulliseksi :(
Harmi vaan että nyt monessakin paikassa olevat
rintaliivit, farkut kuin kengätkin
jää minulla tilaamatta kun ei aina tiedä mallista onko koko hyvä.
Miksi ihmeessä joku tilaa tilaamisen ilosta joista palautteleen sitten osan kun ei huvita pitää?
 
HippuTAR
[QUOTE="Liss";29557431]Juuri tällaisten takia se varmaan muuttuikin maksulliseksi :(
Harmi vaan että nyt monessakin paikassa olevat
rintaliivit, farkut kuin kengätkin
jää minulla tilaamatta kun ei aina tiedä mallista onko koko hyvä.
Miksi ihmeessä joku tilaa tilaamisen ilosta joista palautteleen sitten osan kun ei huvita pitää?[/QUOTE]

Mistä sait päähäs että tilaan tilaamisen ilosta? Pääasiassa tilaan vaatteita, palautan jos ei ole sopivia. Niinhän säkin toimit? Joten miten mun toiminta nyt eros omastas?
 
"Kuluttaja"
En tietenkään. Mutta siellä voin sovittaa/koskea ja nähdä kunnolla minkälainen vaate/tavara on. Netistä kun vaatteita tilaa niin ei mitenkään voi tietää tilatessa että ne on sopivia vaikka koko ois oikea.
No näinhän se on, mutta pitäisi ostaa harkiten. Totta kai välillä varmasti sattuu niinkin, että valinta menee pieleen ja tuote pitää palauttaa, tai se on virheellinen, mutta kun on näitä ihmisiä, jotka hamstraavat tavaraa kotiin aikomatta edes pitää kaikkea. Ei monienkaan yritysten talous kestä sellaisista palautuskustannuksista vastaamista.

Toisaalta moni suurempikin yritys voisi toimia jatkossakin kuten tähän mennessä, koska kuitenkin ne sisällyttävät nämä kustannukset hintoihin, joten sikäli on vähän hullua, etteivät ne voi itse päättää toimintatavastaan, kuten totesit.
 
ohis
[QUOTE="Kuluttaja";29557424]Otatko kivijalkaliikkeestäkin aina tavaraa, josta osan palautat?[/QUOTE]

Minä ostelen silloin tällöin lastenvaatteita (kouluikäisille), joista en voi olla varma, että ovat juuri sopivan kokoisia ja mallisia ja vielä ulkonäöltään sellaisia, että kelpaavat, ilman että lapset ovat mukana kokeilemassa. Palauttelen sitten ne huonot takaisin. Hulluilta päiviltäkin olen palautellut vastaavasti vaatteita, ensin suunnittelin, että myyn netissä sitten pois ja toivon mukaan saan rahani sitä kautta takaisin, mutta sitten selvisi, että niillä on palautusoikeus.
 
Keittiönoita
En tietenkään. Mutta siellä voin sovittaa/koskea ja nähdä kunnolla minkälainen vaate/tavara on. Netistä kun vaatteita tilaa niin ei mitenkään voi tietää tilatessa että ne on sopivia vaikka koko ois oikea.
Näinpä. Vähän aikaa sitten tilasin itselleni talvikengät kokoa 36 (kokoni on 35) ja yllättäen ne olivatkin mulle liian pienet. En tosin alkanut palauttamaan niitä vaan annoin siskolleni, jonka koko on 34. Mutta totesin, että järkevämpää mennä myymälään sovittamaan.

Muutos ei kuitenkaan tule vaikuttamaan omaan ostokäyttäytymiseeni, sillä ostan uutena vain kengät, alusvaatteet ja sukat. Ja päivittäistavarat. Voin hakea ne kaupastakin.
 
  • Tykkää
Reactions: jalmir
Haloo!
Ootteko te vähän tyhmiä? Ei se palautusten maksullisuus tietenkään ole pakollista. dorkat. Nyt vaan firmat saa itse päättää maksavatko palautuskulut vai ei, kun ennen niiden oli pakko maksaa. Tuota mahdollisuutta tuskin kovin moni käyttää hyväkseen, juuri siksi etteivät ihmiset sitten uskalla tilata.

Vähän voisi järkeäkin käyttää näissä asioissa.
 
"Kuluttaja"
Minä ostelen silloin tällöin lastenvaatteita (kouluikäisille), joista en voi olla varma, että ovat juuri sopivan kokoisia ja mallisia ja vielä ulkonäöltään sellaisia, että kelpaavat, ilman että lapset ovat mukana kokeilemassa. Palauttelen sitten ne huonot takaisin. Hulluilta päiviltäkin olen palautellut vastaavasti vaatteita, ensin suunnittelin, että myyn netissä sitten pois ja toivon mukaan saan rahani sitä kautta takaisin, mutta sitten selvisi, että niillä on palautusoikeus.
Ymmärrän. Minäkin tilaan jonkin verran netistä lastenvaatteita, ei ole mitään tarvinnut palauttaa, aina ovat sopineet. Katsomme välillä myös yhdessä nettikuvastoa ja lapsi/lapset saavat valita mieleisensä vaihtoehdon.
 
enään
[QUOTE="V ieras";29557455]Että aina sattuukin silmään tuo ENÄÄN, sellaista sanaa ei ole! Enää, se on enää![/QUOTE]

Enään enään enään enään enään enään se kun tulee monellakin murteessa
(kuten minulla)
enään ei saa murteella puhua joka silloin tuleepi luonnostaan enään enään enään enään enään enään enään enään enään enään enään enään enään enään enään
 
HippuTAR
Luulisin tosiaan että pääasiassa palautetaan vaatteita ja kenkiä.
Kerran olen hobbariin palauttanut yhden hyllykön kun sen laatu oli ihan surkea ja hinta kumminkin samaa tasoa kuin parempilaatuisissakin.

Muutenkaan en netin kautta oo enää aikoihin tilannu juuri muuta ku vaatteita. Ihan vaan sen takia kun on tullut vastaan just näitä että tavaran laatu ei vastaa hintaa. Anttilasta tilasin aikoinaan pinnasänkyn joka oli kallis mutta maalaus oli tehty huonosti. Hobbarista tilasin ison läjän astioita jotka olikin sit ihan surkeita. Kumpiakaan en palauttanut koska se ois ollu niin vaivalloista, mutta kivijalkakaupasta en ois edes harkinnu ostavani noita.
 
Muistelin just jotain pienyrittäjää, että oliko se Hangossa kun joku joutui pistämään verkkokaupan kiinni. Jep, sama oli mitä Hopeatoffeen linkissä...

Olisi mennyt nurin koko vene jos vielä kauankin ois jatkanut tuota palautusrallia, ei mitään ilmaista touhua logistiikka ja niin päin pois...

Ei ole varmaan viimeinen pienyrittäjä, joka laittaa lapun verkkokaupan luukulle.
 
Kulut
Ootteko te vähän tyhmiä? Ei se palautusten maksullisuus tietenkään ole pakollista. dorkat. Nyt vaan firmat saa itse päättää maksavatko palautuskulut vai ei, kun ennen niiden oli pakko maksaa. Tuota mahdollisuutta tuskin kovin moni käyttää hyväkseen, juuri siksi etteivät ihmiset sitten uskalla tilata.

Vähän voisi järkeäkin käyttää näissä asioissa.
Okei, mä en ollut sen enempää asiaan perehtynyt. Mut hyvä tietää :)
 
"vihreä"
Aika typerä juttu. Mä olen tainnut palauttaa yhden paidan ellokselle ja yhden hatun olen vaihtanut erikokoiseksi, muuten tilaamani olen maksanut ja pitänyt. Katson muutenkin postien hinnat aika tarkkaan ja vertaan nettikauppoja, ja tietenkään tämä muutos ei ole taaskaan oikeasti sen yrittäjän vika vaan tämän minä minä-kulttuurin mikä on valloillaan.
 
täytyy ymmärtää vähän verkkokauppojakin, eukot tilaa 3...5 eri kokoa ja mallia sovitteille, pitää ja maksaa yhden ja palauttaa loput

onhan siitä aika riesa ja ihan omalla käytöksellään naiset on tän aiheuttanu
?

No eiköhän ne miehetkin verkkokauppoja käytä...mutta noin niin kuin muutoin olet aivan oikeassa. Ihan oma moka on, kun ollaan käytetty tuota palauttamismahdollisuutta väärin.
 
"Kuluttaja"
Alkuperäinen kirjoittaja lasipää edellä;29557477:
Muistelin just jotain pienyrittäjää, että oliko se Hangossa kun joku joutui pistämään verkkokaupan kiinni. Jep, sama oli mitä Hopeatoffeen linkissä...

Olisi mennyt nurin koko vene jos vielä kauankin ois jatkanut tuota palautusrallia, ei mitään ilmaista touhua logistiikka ja niin päin pois...

Ei ole varmaan viimeinen pienyrittäjä, joka laittaa lapun verkkokaupan luukulle.
Joo, mä luin saman aikaisemmin. Itsekin yrittäjänä toimivana tiedän, että tuollaisen yrityksen hoitaminen ei ole todellakaan helppoa. Täälläkin on voinut monesti lukea, kun joku haaveilee perustavansa verkkokaupan, jossa myisi vaikka "söpöjä lastenvaatteita", vielä vaikkapa vähän harrastuspohjalta, tajuamatta että se on kovaa työtä.
 

Yhteistyössä