Annatteko pienten tyttöjen hiusten kasvaa pitkiksi vai leikkaatko polkan etutukan kanssa? Entä pojalla, lyhyt vai....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kristallihippu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tykkään niin pitkistä kauniista hiuksista. Tytöllä on superpitkät, ei mitään otsiksia. Mä olen aina hoitanut hänen hiuksensa, harjannut, hoitanut, letittänyt. Pojallakin on sellaiset parturin leikkaamat poikien pidemmät hiukset. Joo hänelläkin pää hikoilee hiusten takia, mutta en vois kuvitellakaan kyniväni sen takia hiuksia jollain laitteella...ei ikinä!

Tykkään niin pitkistä kauniista hiuksista. Tytöllä on superpitkät, ei mitään otsiksia. Mä olen aina hoitanut hänen hiuksensa, harjannut, hoitanut, letittänyt. Pojallakin on sellaiset parturin leikkaamat poikien pidemmät hiukset. Joo hänelläkin pää hikoilee hiusten takia, mutta en vois kuvitellakaan kyniväni sen takia hiuksia jollain laitteella...ei ikinä!

Meillä kuljetaan kaljuna. Tyttö 5v ja sairastaa alopeciaa, pälvikaljuutta. Hiukset vaan lähtivät. Parantavaa hoitoa ei ole. Jossain vaiheessa hankimme peruukin, jos tyttö haluaa. Vielä ei ole halunnut.

Mä leikkasin vaan silleen että oli siistin näköinen, kun hento tukka kerta oli. Olihan se polkka olkapäille parivuotiaana, mutta ei se olis paljoo pidempi muutenkaan ollut.

Pojan tukka ei pitkiin aikoihin kasvanutkaan niin sitä leikkelin siistimmäksi naps naps.

Jos meillä 4 v sais itse päättää niin sitä ei olis ikinä leikattu eikä pesty :)

Kysehän on vaan siitä että saako päättää itse hiusten mallista, ei saako pitää takkuisia, likaisia, epäsiistejä tai silmille tulevia hiuksia.
Eli jos haluaa kasvattaa otsiksen pois niin on pidettävä
Pinne, jos haluaa pitkän tukan niin silti latvat siistitään ja hiukset harjataan jne.

Meillä kuljetaan kaljuna. Tyttö 5v ja sairastaa alopeciaa, pälvikaljuutta. Hiukset vaan lähtivät. Parantavaa hoitoa ei ole. Jossain vaiheessa hankimme peruukin, jos tyttö haluaa. Vielä ei ole halunnut.

Se on arvaamaton. Ja henkisesti raskaampi kuin ihmiset tajuu. Jos osaatte ottaa rennosti niin tosi hyvä juttu. Mä en osannut. Meillä se parantu 2 vuoden sisällä. Oli tytöllä nelivuotiaana. Kynsimuutoksia (lieviä) oli sen jälkeen monta vuotta.

Se on arvaamaton. Ja henkisesti raskaampi kuin ihmiset tajuu. Jos osaatte ottaa rennosti niin tosi hyvä juttu. Mä en osannut. Meillä se parantu 2 vuoden sisällä. Oli tytöllä nelivuotiaana. Kynsimuutoksia (lieviä) oli sen jälkeen monta vuotta.

En ole osannut ottaa rennosti. Tukka kähti vuosi sitten ja yhä itkeskelen (salaa) asiaa päivittäin. Tyttö kuitenkin on melko sinut asian kanssa. Aikuisilta olemme saaneet ikävät katseet ja huomautukset. Lapset ovat, ainakin vielä, olleet ihanan ennakkoluulottomia. Kuinka nopeasti teillä kasvoi takaisin ja lähtikö kaikki?

En ole osannut ottaa rennosti. Tukka kähti vuosi sitten ja yhä itkeskelen (salaa) asiaa päivittäin. Tyttö kuitenkin on melko sinut asian kanssa. Aikuisilta olemme saaneet ikävät katseet ja huomautukset. Lapset ovat, ainakin vielä, olleet ihanan ennakkoluulottomia. Kuinka nopeasti teillä kasvoi takaisin ja lähtikö kaikki?

Sinähän sanoitkin, että pari vuotta meni.

No meillä oli vain laikkuja siellä täällä. Sitä kesti noin vuoden niin että ne kohdat kasvoi aina umpeen ja tuli uusia. Sitten vielä vuoden ajan kesti, ettei ollut enää missään niitä laikkuja. Kai mä vieläkin tarkistelen sitä tukkaa... Tyttö on nyt 9 ja tukka kasvaa tosi hyvin.
Kukaan ei oikein tiennyt niistä laikuista, laitoin aina kampauksia, joilla peitin ne. Kai mä sitä omaa huolestuneisuutta lievitin hoitamalla ja kylvettämällä ja laittamalla tukkaa. Se oli tytöstäkin kivaa. Se ei ollut laikuista lainkaan ahdistunut, ei osannut pitää epänormaalina.

No meillä oli vain laikkuja siellä täällä. Sitä kesti noin vuoden niin että ne kohdat kasvoi aina umpeen ja tuli uusia. Sitten vielä vuoden ajan kesti, ettei ollut enää missään niitä laikkuja. Kai mä vieläkin tarkistelen sitä tukkaa... Tyttö on nyt 9 ja tukka kasvaa tosi hyvin.
Kukaan ei oikein tiennyt niistä laikuista, laitoin aina kampauksia, joilla peitin ne. Kai mä sitä omaa huolestuneisuutta lievitin hoitamalla ja kylvettämällä ja laittamalla tukkaa. Se oli tytöstäkin kivaa. Se ei ollut laikuista lainkaan ahdistunut, ei osannut pitää epänormaalina.

Kiva kuulla, että teillä kävi näin hyvin. Tämä on kovin raskasta, mutta minkäs teet. Täytyy silti ihmetellä, miten mahtavaa on muiden lasten tuki. Isosisko halusi välttämättä leikata myös oman tukan pois solidaarisuudesta pikkusiskoaan kohtaan. En kuitenkaan tähän antanut lupaa, mutta leikattiin kuitenkin ihan lyhkäseksi, miltei siiliksi. Omanikin lyhensin.

Ehkä kannattaa ajatella niin, että peruukkikin voi olla tosi hauska juttu ja siitä voi olla paljon iloa. Mikä mahdollisuus, vaihtaa tukkaa mielensä mukaan. Ja onneksi nykyisin naisellakin kaljuus on hyväksytympää.

Tytöllä nyt vuoden verran ollut lyhyt tukka, sillain että takaa ei peitä niskaa edes ja pitenee hieman eteenpäin. Otsis on myös. Tämä tytön omasta halusta, valitti että hiukset kutittaa ja pitää leikata lyhyeksi. Niinpä sitten otin sakset ja leikkasin.
Pojalta leikataan muutaman kuukauden välein koneella, käytetään 3 tai 6 mm kampaa. Joskus jätetään irokeesi, joskus leikataan kaikki.

Tytöllä on polkka otsatukalla koska ei ikänä ole oppinut pitämään pinnejä ja ponnareita ja hiusten harjauskin on yleensä väkipakolla tai perässä juosten osastoa. :D unelmoin kyllä pitkästä, mutta ehkä sitten joskus..

Pojalle aion leikata siilin, päältä voi olka aavistuksen pidempi kuin sivuilta. Sillä on nyt luonnostaankin 5kk iässä sellainen sivuilta vajaa 5mm siili ja päältä sentin pituinen, ellei hitusen yli :) loistava malli.

Kaverin pojalla on sellainen pottamalli eikä ole kyllä innostanut minua sellainen :D kaikki tyylillään kuitenkin, itse "kannatan" ihan aikuisilla miehilläkin lyhyempiä malleja. Toiset tykkää pidemmistäkin. Naisilla/tytöillä taas tykkään ihan kaiken pituisista malleista.

Yhteistyössä