Annatteko pienten tyttöjen hiusten kasvaa pitkiksi vai leikkaatko polkan etutukan kanssa? Entä pojalla, lyhyt vai....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kristallihippu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kristallihippu

Vieras
pidempi fleda??

Mä oon nähny tutuilla pikkutytöillä molempia versioita, useemmilla on annettu kasvaa pitkät hiukset ja parille on leikattu just tollanen polkka otsatukan kanssa.

Mun mielestä ne pitkähiuksiset on paljo suloisemman näköisiä, varsinkin jos on kiharretut/luonnonkiharat hiukset. <3

Pojilla taas mun mielestä sellane olkapäille ulottuva letti ei oo kauheen ssiisti näky, sellasiakin oon nähny.

Omalla pojalla pidetään tukka siistin lyhyenä, mutta ei kuitenkaan siilinä. Siilikin on aika karu näky pikkupojilla. :O

Monilla tutuilla pikkutytön lyhyempi kampaus johtuu siitä, että pitkien hiusten hoitaminen on ollut yhtä tappelua ja/tai lapsi on jatkuvasti pureskellut ja imeskellyt hiuksiaan. Eli kyse ei ole pelkästään ulkonäkökysymyksistä. Mun mielestä polkkatukka on kyllä ihan kivan näkönenkin :) Ja onhan sitä muitakin kampauksia olemassa kuin polkka tai pitkät hiukset, vaikka totta on että niitä harvemmin pienillä tytöillä näkee.

Pitkät hiukset pojalla on musta harvoin kivan näköset, mutta makunsa kullakin.

Tytöllä oli polkkatukka+otsis eskariin asti. Tukka vaan meni takkuun todella helposti hoitoaineista huolimatta ja sen suoriminen oli sellainen taistelu, etten viitsinyt pitkästä tukasta edes haaveilla. Eskarissa halusi alkaa kasvattaa pitkää tukkaa ja annoin luvan. Nykyisin 8v harjaa tukkansa jo itse, se on lähes alaselkään asti pitkä. :)

Pojalla on aina ollut lyhyehkö tukka, nyt se on jo ihan siili. Ajellaan se itse 6 mm terällä, on karua tai ei :D mutta poika on niin kova hikoilemaan päästään nykyisin, että pidemmällä tukalla päänahka kutisee koko ajan (ja joo, pestään, mutta silti). Päänahka on selvästi pysynyt paremmassa kunnossa tuollaisella keskitysleiritukalla.

Meillä leikattiin tytölle polkka nyt vasta 6-vuotiaana, hänen omasta halustaan. Otsatukka kyllä on ollut jo muutaman vuoden.

Mä inhoan pitkiä hiuksia pojilla, joten lyhyet hiukset on omalla pojalla.
Jos haluaa pitkät hiukset, niin saa odottaa siihen asti että muuttaa kotoa pois :D

Meillä kaikilla tytöillä on pitkät hiukset...osalla on etuhiukset, osa on halunnut kasvattaa nekin pitkiksi.

Pojalla tulee olemaan lyhyehkä, siisti malli, saa kyllä halutessaan kasvattaa pidemmänkin tukan, jos haluaa.

Tyttö 4½veellä on takapuleen asti olevat hiukset ja otsis. Kaksi kertaa oon lyhentänyt, yhteensä n.10cm. Välillä tekis mieli leikata sille lyhyeks ne, kun hiukset ui auki ollessaan ruuassa yms. :D Mutta koska tytsy haluaa ne pitkänä pitää, niin saa pitää. Aamuin illoin harjataan ja harvoin on auki muutenkuin kotona, yleensä letillä/leteillä.

onko teillä joiden mielestä pojilla ei saa olla pitkä tukka mitään järkevää selitystä tähän? Mä en vaan tajuu. Ja ihan yhtälailla, miksi tytöillä pitää olla se pitkä tukka?

Meidän 4v. omistaa tuohon harteille hiukset. Ei ne siitä oikein pidemmäksi edes kasva. Itse tykkäisin leikata ne tuohon polkkamittaan ilman otsista, sopii mielestäni tytön kasvoille tosi hyvin, mutta haluaa itse niiden olevan "pitkät" joten olkoon. 2v. ei vielä omista oikein sellaista tukkaa mitä voisi edes leikata. Takana on huiska, mutta muuten aivan onnettomat kuten siskollaankin tuossa iässä. Molemmat perineet minun ohuen hiuslaadun, joka on heti ryhdikkäämmän oloinen kun vähän leikkaa lyhyemmäksi.

Mä tykkään pojilla lyhyestä ja myös ihan lyhyt on kivan näköinen pikkupojilla. Siis ei mikään irokeesisiili vaan rehellinen kokopääsiili.

Jos pojilla on pitkä tukka niin se yleensä roikkuu jotenkin tai on muuten epäsiisti. Tytöillä pitkä tukka on yleensä taas kiinni. Ehkä siksi pojilla kivempi jos se ei ole pitkä.

Meidän pojalta leikattiin puol vuotta sitten lyhyt tukka (oli jo melko pitkä) ja sen jälkeen menikin ihan ok jonkun aikaa. Kuukaus sitten sanoi, että haluaa pitkän tukan takaisin kun haluaa laittaa niihin pompuloita kuten kaverinsakin. Joten nyt sitten taas kasvatetaan :) söpöhän tuo on, oli tukka pitkä tai lyhyt. Eikä sillä mitään merkitystä meidän perheessä ole, kun isälläänkin on pitkä tukka :)

Meidän pojalta leikattiin puol vuotta sitten lyhyt tukka (oli jo melko pitkä) ja sen jälkeen menikin ihan ok jonkun aikaa. Kuukaus sitten sanoi, että haluaa pitkän tukan takaisin kun haluaa laittaa niihin pompuloita kuten kaverinsakin. Joten nyt sitten taas kasvatetaan :) söpöhän tuo on, oli tukka pitkä tai lyhyt. Eikä sillä mitään merkitystä meidän perheessä ole, kun isälläänkin on pitkä tukka :) Niin ja lisään vielä, että poika on nyt 3,5v.

[QUOTE="pepe";29552204]meidän lapset saavat itse päättää omista hiuksistaan.[/QUOTE]

Jos meillä 4 v sais itse päättää niin sitä ei olis ikinä leikattu eikä pesty :)

Mä pitäisin tytöllä(4v) semmoista paksua pitkää tukkaa mutta kun ei sille kasva sellaista. Hiukset on ohuet, mutta lapsi haluaa että niitä kasvatetaan niin sitten kasvatetaan. Se kaduttaa että alupitäenkin leikkasin otsatukan sille, ois pitäny vaan totuttaa pinneihin muttei riittäny pinna mulla.

Poika(3v) taas ilmoitti että haluaa myös kasvattaa hiuksiaan, joten nyt olen ajellut koneella vaan sivut ja takaa kerroksittain ja jättänyt päältä pidemmäksi. Mä oon itteksni miettiny onko hiusten pituus sellainen asia minkä 3v saa päättää. Mutta en tiä onko mulla sen suurempaa oikeutta siitä päättää, kuhan ei oo tiellä. Toivon että pojan mieli jossain vaiheessa muuttuu kun en kiinnitä asiaan liiaksi huomiota. Piikkisuora pitkä letti pojalla ei tosiaan oo kiva.

Kaikilla lapsilla on ollut pitkät, puoliselkään ulottuvat hiukset. Poika leikkasi omansa kun meni armeijaan, mutta nyt alkaa taas olla pituutta

Neiti 5v:llä on pitkät hiukset, koskaan ei ole ollut otsatukkaa. Hiukset luontuivat itsestään sivujakaukselle ja kun olivat sen verran pitkät, että roikkuivat naamalla, ostin sellaisia hiuskumilenkkejä ja niillä solmin sellaisen sivutupsun <3 Tytön hius on aivan upeaa, vaalea ja latvoista taipuisa, tosi kaunis hiusraja ja hiukset eivät takkuunnu lainkaan. Hiukset ovat lapaluiden alaosaan asti ja useimmiten on panta päässä tai ranskanletit.

täällä kun jokaisella on ukkoa myöten pitkät, kiharat hiukset niin tottapuhuen tekisi mieli joku päivä ajella koko sakki kaljuksi. niitä hiuksia on kaikkialla ja kiharuutensa vuoksi ne vielä myttyyntyvät paksuiksi hiuskasoiksi.

Täällä on kanssa 5 pitkätukkaa (tai no, kaksi lasta ei asu täällä enää) mutta ei meillä hiuksia ole joka paikassa. Suihkun lattiakaivossa on sellainen "suojaverkko", helppo putsata hiukset ja muu töhnä pois, jokainen huolehtii oman hiusharjansa siivouksen ja täällä imuroidaan eläinten takia joka tapauksessa lähes päivittäin

Mulla on kaks poikaa ja luonnonkiharat hiukset molemmilla, joten aika lyhyenä pidän. Vauvatukka on muutenkin semmosta ohutta, tulee jotenkin paksummaks ku leikkaa. Jos lapset ois tyttöjä, leikkaisin silti koska semmonen ohut hiirenhäntä on hirveä mutta toki vois olla pidempikin silloin. Polkkatukka on mun mielestä tosi nätti pikkutytöillä. :)

(Ja sille joka tulee sanomaan ettei leikkaaminen vaikuta hiusten kasvamiseen niin kyllä mulla ainakin ihokarvat paksuuntuu kun niitä ajan..)

Miten ihmeessä se karvan leikkaaminen vaikuttaisi siihen karvaan? Ajeltu karva tuntuu takaisin kasvaessaan paksummalta, koska se on tylppä, luonnollisessa tilassa karva olisi päästään ohuempi ja tuntuu pehmeämmältä.

Meillä 4v. pojalla vaaleat ja paksut luonnonkiharat hiukset. Ollut aina hieman pitempi malli eli korvan alapuolelle, jopa harteille saakka. Nyt talveksi leikattu sellainen lyhyempi "surffitukka", mutta luultavasti taas kesää kohti kasvatellaan. Hänelle sopii pään muodon ja hiusten laadun vuoksi paljon paremmin tuollainen hieman pitempi malli.

2v. tyttärelle puoliselkään asti pitkät ja tosi paksut luonnonvaaleat hiukset otsatukalla. Tosi kiiltävä ja liukas hiuslaatu, joten ei mahdollisuutta pitää pinnejä tms. otsatukan kasvatusta varten. Ja minun mielestäni silmien edessä roikkuva pitkä etutukka on tosi epäsiistin ja luotaantyöntävän näköinen. Hänellä hiukset eivät mene takkuun ja ovat muutenkin tosi helppohoitoiset. Hiuksia pidetään yleensä joko saparoilla tai leteillä ja joskus ponnarillakin.

meillä on aina ollut likalla pitkät hiukset ku sillä on niin vahvat ja todella ärhäkät pyörteet. kerran erehdyin leikkuuttamaan korvien alareunaan ylettyvät ja ne oli aina pystys.

nuoremmalla Poijalla on nyt korvien yläpuolelle asti ylettyvät ja hän kans omaa paksut hiukset. oikeen lyhyttä siiliä en aio leikkauttaa koska ne ei poijan pään malliin sovi.

vanhin poika osaa ja haluaa jo itse päättää mallistaan ja tyylistään. mutta aivan lyhyttä siiliä en haluaisi hänenkään leikkaavan kun hänelläkin on paksut hiukset ja se että leikkuuttaa aina ihan siiliksi ei varmasti edes auta sitä paksuuntumista. mutta kukin tyylillään =) näin meillä =)

Uusimmat

Yhteistyössä