Miten saada mieheltä (miehiltä) kehuja? Muita huomionarkkareita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oivariini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Oivariini

Vieras
Miten saisin omalta mieheltäni/muilta miehiltä kehuja ulkonäkööni liittyen? Omalle miehelleni olen kertonut kaipaavani kehuja (moneen otteeseen). Hän sanoi, että nyt jo painostan, eli hänet on jätettävä rauhaan tässä asiassa, jotta arkeen ei muodostuisi liikaa kupruja. Hänestä sain puristettua jotain kehuja, mutta eivät ne tuntuneet aidoilta kun eivät tulleet kuin vaatimalla.
Töissä haluaisin myös kuulla miehiltä kehuja ulkonäkööni liittyen, mutta niitä ei koskaan tule. En ole kaunis vaantavallinen, olen pyöreä (mutta urheilen paljon) ja adjektiivit joita saan kuulla ovat: hauska, iloinen, reipas, huumorintajuinen, mukava... Näitä kuulen sekä naisilta että miehiltä. Minulla on kriisi itseni kanssa. Olen lukenut monenlaista itsetunto-opasta, mutta kun en kerta kaikkiaan vaan hyväksy sitä, että en ole kaunotar. Tahtoisin olla sellainen ja tahtoisin saada kuulla olevani sellainen.
Tiedän, että kehuja tulee pyyteettömästi ja nämäkin (hauska, mukava, reipas, iloinen) kehut tulevat aina silloin kun pääsen tästä ulkonäköön liittyvästä ajatussolmusta hetkeksi eroon. Sitten se taas iskee.
Yritän laihduttaa koko ajan ja kuntoilen vielä enemmän kuin aiemmin, että saisin kroppani kuntoon. Kaipaisin niin huomiota ja kehuja tästäkin työstä. Joku sanoi minulle, että olen laihtunut. Piristi päivääni moinen huomio.

Kaunis=kaunis, ruma=ruma, tavis=tavis. Kauniit kerää aina koko potin kun ulkonäkökehuja kalastellaan. Rumat ja tavikset jäävät kalastelemaan sitten niitä mukavuuspisteitä. Niin se on. Live with it!

Tällä palstalla ilmeisesti siis vain kaunottaria, jotka paistattelevat oman ja vieraiden miesten kehuissa....? Kertokaa nyt mitä te oikein teette, että teitä kehutaan kauniiksi ja upeiksi naisiksi?

Alkuperäinen kirjoittaja kröhöm;29546316:
Miksi sua pitäisi kehua kauniiksi jos et sitä edes omasta mielestäsi ole?? :D Ja muututko sä sitten kauniiksi jos joku sulle niin sanoo?

Niin. Vähän sama kun 152-senttinen nainen vaatisi että häntä kehutaan pitkäksi. Sä et ap tule koskaan olemaan tyytyväinen kun odotat mahdotonta. Vaikka kroppa olisi tikissä, niin ei se sinusta silti kaunista tee. Upeakroppaisen kyllä, mutta ei kaunista. Kaikkea ei vaan voi saada, korosta niitä ominaisuuksia joissa sinusta luonnostaan on ja muista että joku kaunis saattaa saada aina kuulla olevansa kaunotar mutta samalla sitä pidetään huumorintajuttomana, tylsänä, takakireenä ämmänä ;)

Vaihda miehesi afrikkalaiseen/turkkilaiseen tms. tai ala hengailemaan heidän kanssaan. Kehuvat koko ajan "turhaan", rumiakin.

Puristit miehestäsi kehuja, mutta koska ne eivät tulleet miehesi aloituksesta, eivät ne lämmittäneet?
Eli et voi tehdä mitään saadaksesi aitoja kehuja.. Ellei sitten miehesi oma-alotteisesti muuta toimintaansa.

Minä olen aina saanut mieheltäni kehuja, ennen miestäni sinkkuaikoina sain kehuja ihan random-miehiltä. Harvemmin enää tuntemattomat kehuu (paitsi nuo em. kansallisuudet). Pidän itse ulkonäöstäni, virheineen päivineen, luulen että se näkyy myös ulospäin :)

Tuollainen huono itsetunto ei ainakaan kaunista.

Tykkääkö oikeasti joku sellainen ulkonäkökehuista, joka niitä säännöllisesti saa? Itse olin varhaisteininä "ruma", siis ylipainoinen, silmälasipäinen ja finninaamainen. Sitten laihdutin, aloin käyttää piilareita ja meikkivoidetta. Muisten ensimmäisen kerran, kun minua sanottiin kauniiksi ja silloin se tuntui hienolta. Mutta sen jälkeen, kun tuollaisista kehuista tuli säännöllisiä, en ole voinut sietää niitä.

Minusta on hyvin kiusaannuttavaa, jos vieras mies kehuu minua kauniiksi. Mitä siihen oikein voi sanoa? Se on sitä paitsi ällöttävää, koska usein paljastaa likaiset taustamotiivit. Sitten taas sellaisissa tilanteissa, kun olen toivonutkin miehen olevan minusta romanttis-seksuaalisessa mielessä kiinnostunut, haluaisin kiinnostuksen johtuvan ennen kaikkea muista kuin ulkoisista seikoista, joten en ulkonäkokehuja arvosta silloinkaan. Joskus joku on tuntunut korvaavan toivomani rakkaudentunnustuksen ihastelemalla kuinka kaunis olen, eikä todellakaan tuollaiset kehut lämmitä kun odottaa jotain muuta.

Mies nyt toki tietää, etten ulkonäkökehuja halua kuulla, joten niitä kuulee lähinnä silloin harvoin kun lähtee viihteelle ja joskus työkavereilta. Olen muuten ylipainoinen, se ei tunnu asiaan vaikuttavan, paitsi silloin kun olen tilapäisesti ollut merkittävästi ylipainoinen.

Kaikki naiset ovat omalla tavallaan kauniita. Ja jokainen nainen ansaitsee kuulla sen.

Olen eri mieltä. Kaikki ei vaan ole kauniita. Ihan niinku kaikki ei ole älykkäitä tai mukavia tai reippaita tai hauskoja tai ulospäinsuuntautuneita. Miksi ulkonäöstä on tehty sellainen omainaisuus että kaikilla pitää olla oikeus olla sellainen? Juuri tuo asenne, että kaikkien pitää saada olla kauniita ylläpitää sitä olettamusta että kaikkien pitää olla kauniita. Miksi pitäisi? Mieluummin niin, että kaikkien pitäisi olla mukavia. Tai anteliaita tai huomaavaisia. Miksi juuri kauneus menee noiden kaikkien muiden edelle?
Mun mielestä meidän pitäisi nimenomaan päästä eroon tuosta ajatuksesta, että kaikkien pitää olla (tai saada olla) kauniita, vähenisi ulkonäköpaineet huomattavasti...

Olen eri mieltä. Kaikki ei vaan ole kauniita. Ihan niinku kaikki ei ole älykkäitä tai mukavia tai reippaita tai hauskoja tai ulospäinsuuntautuneita. Miksi ulkonäöstä on tehty sellainen omainaisuus että kaikilla pitää olla oikeus olla sellainen? Juuri tuo asenne, että kaikkien pitää saada olla kauniita ylläpitää sitä olettamusta että kaikkien pitää olla kauniita. Miksi pitäisi? Mieluummin niin, että kaikkien pitäisi olla mukavia. Tai anteliaita tai huomaavaisia. Miksi juuri kauneus menee noiden kaikkien muiden edelle?
Mun mielestä meidän pitäisi nimenomaan päästä eroon tuosta ajatuksesta, että kaikkien pitää olla (tai saada olla) kauniita, vähenisi ulkonäköpaineet huomattavasti...

Tarve olla kaunis on geeneissä ja liittyy naisen sukupuoliviettiin. Jokainen terve tyttö ja nainen haluaa olla kaunis ja haluttava koska kauneus on naisen ainoa keino saada hyvän ja uskollisen miehen.

Riippuu miten maailmaa katsoo. Itse näen vain kauniita, älykkäitä ihmisiä. toki kaikki ihmiset eivät voi olla mukavia tai huomaavaisia ja sen näkee jo tässäkin keskustelussa. Ulkonäköpaineet lisääntyy sitä mukaan kun asetetaan kauneusihanne jota kaikkien pitää seurata jotta voisi olla kaunis.

Tarve olla kaunis on geeneissä ja liittyy naisen sukupuoliviettiin. Jokainen terve tyttö ja nainen haluaa olla kaunis ja haluttava koska kauneus on naisen ainoa keino saada hyvän ja uskollisen miehen.

Kääntäen hyvät ja uskolliset miehet kiinnostuu vain kauniista naisista? Eli ne huonot ja pettävät miehet ei kiinnostu kauniista vaan rumista naisista? Niinkö se menee?

Mä oo hoikka ja kasvoistakin ihan nätti nainen. Suurimman osan ulkonäköä koskevista kehuista saan omalta (ja joskus muiltakin) mieheltä silloin ku omasta mielestäni oon ihan kamalan näköinen. Esimerkiksi mieheni mielestä mä olen kaunis tukka pystyssä ja tyynyliinan kuva naamassa aamuisin ilman meikkiä ja yöpukuun pukeutuneena. Tosin oon sitäkin miettinyt että mun mies varmaan kehuu mua kauniiksi vaan silloin kun itse tulkitsee että sitä eniten tarictsen, eli silloin kuin oikeasti näytän aika kammottavalta. :D

[QUOTE="vieras.";29546453]Tykkääkö oikeasti joku sellainen ulkonäkökehuista, joka niitä säännöllisesti saa? Itse olin varhaisteininä "ruma", siis ylipainoinen, silmälasipäinen ja finninaamainen. Sitten laihdutin, aloin käyttää piilareita ja meikkivoidetta. Muisten ensimmäisen kerran, kun minua sanottiin kauniiksi ja silloin se tuntui hienolta. Mutta sen jälkeen, kun tuollaisista kehuista tuli säännöllisiä, en ole voinut sietää niitä.

Minusta on hyvin kiusaannuttavaa, jos vieras mies kehuu minua kauniiksi. Mitä siihen oikein voi sanoa? Se on sitä paitsi ällöttävää, koska usein paljastaa likaiset taustamotiivit. Sitten taas sellaisissa tilanteissa, kun olen toivonutkin miehen olevan minusta romanttis-seksuaalisessa mielessä kiinnostunut, haluaisin kiinnostuksen johtuvan ennen kaikkea muista kuin ulkoisista seikoista, joten en ulkonäkokehuja arvosta silloinkaan. Joskus joku on tuntunut korvaavan toivomani rakkaudentunnustuksen ihastelemalla kuinka kaunis olen, eikä todellakaan tuollaiset kehut lämmitä kun odottaa jotain muuta.

Mies nyt toki tietää, etten ulkonäkökehuja halua kuulla, joten niitä kuulee lähinnä silloin harvoin kun lähtee viihteelle ja joskus työkavereilta. Olen muuten ylipainoinen, se ei tunnu asiaan vaikuttavan, paitsi silloin kun olen tilapäisesti ollut merkittävästi ylipainoinen.[/QUOTE]

Tässä peesaan. Omasta mielestäni en ole mikään erityisen kaunis, tavallisen näköinen normaalipainoinen nainen, ja nyt jo aika vanhakin. Mutta saan kyllä jatkuvasti kommenttia ulkonäöstäni, oma mies kehuu, eksäkin kehui (ja mainitsee jotain muodon vuoksi varmaankin vieläkin kun jossain juhlissa tavataan), ystävättäreni kehuvat, tuntemattomat kehuvat ja työkaverit, lapsetkin... Yhteen aikaan nuorempana minua harmittivat nämä lukuiset ulkonäköön liittyvät kehut. Mutta kun nyt olen jo 53-vuotias, ja ihan selvästi myös näytän siltä, ainakin omasta mielestäni, olen päätellyt että ihmiset varmaan näkevät jonkun mun sisäisen energiani tms. ja siksi pukevat sen tuommoiseen muotoon. Eli ei tuo enää harmita.

Arvelen, että kun laittaa kehun kiertämään, se palaa.

Eli ala kehua muita heidän ulkomuodostaan. Jossain vaiheessa joku muistaa kehua sinuakin.

No minä kyllä kehun aina ystäviäni ja työkavereitani kun näen asiaan aihetta. Myös miestäni. Valitettavasti minun ulkonäköäni ei vaan koskaan kehuta :-( Iloisuutta, mukavuutta, hiuksia, tyylikkyyttä ja kehujina ovat aina naiset. Silmiäni on joskus kehuttu, mutta en ole sitten laisinkaan hyvännäköinen kun ei kerran koskaan tule mitään ulkonäkökehuja. Tulipas aika androgyyniolo... miksi kaikkia naisia ei sitten ole luotu kauniiksi?!

Yhteistyössä