Meidän seksielämä on lähes kuollutta, pitäisikö sen takia erota?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vaimo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras.";29543140]Että mies voi olla tyhmä. Ei nainen välitä siitä kuka on kullin toisessa päässä kunhan saa kullia ja kunnolla.[/QUOTE]

Eli naiset ovat tässä asiassa suoraviivaisempia kuin miehet. Naisilla tunteet ja seksi ovat kaksi eri asiaa, toisin kuin miehille. Tuo oli uutta.

[QUOTE="aapee";29539210]Ero ei pyöri mielessäni, koska rakastan miestäni ja arki toimii. Vain tämä seksipuoli on iso ongelma. Riidat ovat ihan arkisia eli työnjaosta ja ajankäytöstä lähinnä tulee sanomista. Minä olen tehnyt enemmän kotitöitä ja mies on saanut mennä harrastuksiinsa suhteellisen vapaasi. En siis enää keksi, missä asiassa voisin tulla vastaan, koska olen ollut aina se joustavampi osapuoli. Lapsia olen kuskannut enemmän harrastuksiin, mutta viime aikoina on ollut miehenkin pakko osallistua enemmän, koska ne menevät päällekäin. Olen sitä mieltä, että elämäntaparemontti auttaisi ongelmassamme, koska se voisi palauttaa miehelle energiaa, halut ja kyvyt, mutta mies ei halua muuttaa tapojaan.[/QUOTE]

Musta tuntuu että sun ongelma on se että lasket kaiken, ja pidät koko ajan huolen että olette tasoissa, tai vielä parempaa, sinä vähän johdat. Marttyyrin viitta ihmisen harteilla saa aikaan tällaista laskemistaipumusta. Mua myös ihmetyttää se, että kun miehes on antanut sulle syyt haluttomuuteen, sä et suinkaan pyri niiltä osin tilannetta muuttamaan, vaan taas pyrit vaan tasoihin miehen kanssa ja keksit sitten että "hei, en mäkään sua halua ku haiset viinalle ja tupakalle". Kyllä mua jatkuvasti juopottelevassa miehessä ihan muut seikat ottais päähän kuin se ettei ole haluttavimmillaan juominkia ottaneena. Sä taas et tunnu näkevän tuossa juomisessa kuin sen että miehes ei sit halua sua. Mutta ihan oikeasti, haluatko sä olla juopon kanssa naimisissa, mahdollistaa hänen juomisensa jatkumisen tai vaikkapa näyttää miehesi esimerkkiä lapsille juomatavoista?

Musta tuntuu että sun ongelma on se että lasket kaiken, ja pidät koko ajan huolen että olette tasoissa, tai vielä parempaa, sinä vähän johdat. Marttyyrin viitta ihmisen harteilla saa aikaan tällaista laskemistaipumusta. Mua myös ihmetyttää se, että kun miehes on antanut sulle syyt haluttomuuteen, sä et suinkaan pyri niiltä osin tilannetta muuttamaan, vaan taas pyrit vaan tasoihin miehen kanssa ja keksit sitten että "hei, en mäkään sua halua ku haiset viinalle ja tupakalle". Kyllä mua jatkuvasti juopottelevassa miehessä ihan muut seikat ottais päähän kuin se ettei ole haluttavimmillaan juominkia ottaneena. Sä taas et tunnu näkevän tuossa juomisessa kuin sen että miehes ei sit halua sua. Mutta ihan oikeasti, haluatko sä olla juopon kanssa naimisissa, mahdollistaa hänen juomisensa jatkumisen tai vaikkapa näyttää miehesi esimerkkiä lapsille juomatavoista?

Ensinnäkin me emme ole läheskään tasoissa ja siitä olenkin sanonut miehelle. Silloin nimenomaan en ole marttyyri, koska yritän saada asian muuttumaan, enkä vain niele asiaa yksikseni.

Mies on sanonut myös stressin haluttomuuden syyksi. En voi mitenkään vaikuttaa siihen, jos mies stressaa työasioistaan.

[QUOTE="vieras.";29539146]Joo sun seksielämä on tärkeämpi kuin lasten koti. LEHMÄ OOT[/QUOTE]

En oikein usko, sillä sorkilla on vaikea sohia näppäimiä. Lisäksi lehmien aivot eivät ole niin kehittyneet, että kykenesivät kirjoittamaan.

Teidän ongelma ei ole seksi, vaan miehen henk koht ongelmat. Luin pikaisesti ketjun ja ja arvelen, että miehesi on masentunut. Hän juo helpottaakseen oloaan eikä kykene seksiin. Hän kieltää ongelmien olemassa olemisen, eikä halua puhua, koska se läväyttäisi koko ongelman silmien eteen. Ongelmat ovat miehesi mielestä riitelyssä, väsymyksessä ja ylipäätään muissa kuin hänessä itsessään. Nämä kaikki kuuluvat masennuksen "oirekuvaan". Uskoisin, että pelkkä ulkopuolisen seksin hakeminen on vain laastari irvottavaan haavaan.

Olen itse ollut samankaltaisessa tilanteessa. Mieheni kieltäytyi puhumasta ja kaikki yritykset kariutuivat riitaan kun kaikki on häntä vastaan. Tilanne meni niin pitkälle, että lopulta asetin tiukan ehdon. Joko haetaan apua tai minä haen eroa. Onneksi mies tuli järkiinsä. Hän kävi juttelemassa yksin tk:ssa (varasin ajan) ja kävimme yhdessä kirkon parisuhdeneuvonnassa. Pikku hiljaa elämä alkoi seestyä ja vieläkin olemme yhdessä. Rakastamme toisiamme ja huonoinakin hetkinä meillä on vahva kiintymys toisiimme.

[QUOTE="sairaanhoitaja";29546117]Teidän ongelma ei ole seksi, vaan miehen henk koht ongelmat. Luin pikaisesti ketjun ja ja arvelen, että miehesi on masentunut. Hän juo helpottaakseen oloaan eikä kykene seksiin. Hän kieltää ongelmien olemassa olemisen, eikä halua puhua, koska se läväyttäisi koko ongelman silmien eteen. Ongelmat ovat miehesi mielestä riitelyssä, väsymyksessä ja ylipäätään muissa kuin hänessä itsessään. Nämä kaikki kuuluvat masennuksen "oirekuvaan". Uskoisin, että pelkkä ulkopuolisen seksin hakeminen on vain laastari irvottavaan haavaan.

Olen itse ollut samankaltaisessa tilanteessa. Mieheni kieltäytyi puhumasta ja kaikki yritykset kariutuivat riitaan kun kaikki on häntä vastaan. Tilanne meni niin pitkälle, että lopulta asetin tiukan ehdon. Joko haetaan apua tai minä haen eroa. Onneksi mies tuli järkiinsä. Hän kävi juttelemassa yksin tk:ssa (varasin ajan) ja kävimme yhdessä kirkon parisuhdeneuvonnassa. Pikku hiljaa elämä alkoi seestyä ja vieläkin olemme yhdessä. Rakastamme toisiamme ja huonoinakin hetkinä meillä on vahva kiintymys toisiimme.[/QUOTE]

Voi olla hyvinkin kyse tästä. Mielessäni on käynytkin välillä, että mies on varmaankin lievästi masentunut.

Mitä sitten vaikka loukkaantuu, pakkohan asiasta on puhua kun se kerta teidän liittoon vaikuttaa. Istukaa rauhassa pöydän ääreen ja puhukaa ilman äänenkorottamista, vittuilua tms. Kyllä kahden aikuisen ihmisen pitäisi siihen pystyä.

Miehen kanssa ei pysty puhumaan rauhallisesti, kun se on heti puolustus/hyökkäyskannalla, jos yritän keskustella mistä tahansa epäkohdasta.

[QUOTE="vieras.";29543140]Että mies voi olla tyhmä. Ei nainen välitä siitä kuka on kullin toisessa päässä kunhan saa kullia ja kunnolla.[/QUOTE]

Ainakin sellaisen käsityksen olen kanssa saanut palstan naisilta. Seksihimoon ei yhtään auta masturbaatio koska naisen huono itsetunto ja riippuvuus muiden huomiosta.

Ainakin sellaisen käsityksen olen kanssa saanut palstan naisilta. Seksihimoon ei yhtään auta masturbaatio koska naisen huono itsetunto ja riippuvuus muiden huomiosta.

En jaksa uskoa, että kaikilla pettäjänaisilla tai -miehillä olisi huono itsetunto. Eiköhän halukkuus ole ihan itsetunnosta riippumaton tunnetila, koska samalla ihmiselläkin voi olla elämäntilanteesta riippuen haluttomia tai halukkaampia kausia.

Sanopa muut mitä tahansa,oon sitä mieltä että kenenkään ei tarvitse elää ilman seksiä. Eikä ihan oikeasti masturbaatio millaisilla välineillä hyvänsä ole sama asia kuin seksi.
Oon itse samassa tilanteessa aloittajan kanssa seksin suhteen. Ei onneksi mitään ongelmajuomista ole. Tässä kevään aikana jossain vaiheessa otan asian jälleen kerran miehen kanssa puheeksi ja tulen kertomaan hänelle, että jos en saa seksiä kotona niin haen sen muualta. Ja kerran kuussa kotona ei riitä. Jos hän ei sitten tee asian mitään eikä ole valmis siihen että käyn muualla tyydyttämässä tarpeeni niin voi pakata kamppeensa.

Näyttäkää minulle henkilö joka oikeasti on sitä mieltä että...

Suhde ilman mitään erityisempää kriisiä tai mullistusta on seksitön ja toinen osapuoli haluasi sitä, on ihan ok jos toinen ei halua ja sitä jatkuu pitkiä aikoja.

Niin minä näytän teille idiootin.