M
"manta"
Vieras
Meillä siis 6v tyttö jolla nukahtaminen aika-ajoin aina ollut hankalaa. Välillä menee pitkään että se sujuu hyvin, välillä huonommin. Arkisin herätys kuitenkin usein klo 6.30 ja päikkäreitä ei nuku eskarissa (ei ole nukkunut enää 3-4 vuoteen....) ja iltaisin laitetaan nukkumaan niin että jää sänkyyn klo 21. Toisinaan saa unen omassa sängyssään hyvin, toisinaan taas ei. Alkaa stressaamaan ja itkemään ettei saa unta... jolloin voi mennä kevyesti klo 23 asti... meidän sängyssä ei stressaa kun sinne tulee, vaan saa unen yleensä hyvin nopeasti. Silloin vaan meillä on ahdasta ja itse ja mies nukutaan huonosti.
Välillä annoin "unipilleriä", eli D-vitamiinitablettia lumelääkkeenä ajatuksella että se rauhoittaa.... se vei pahimman stressin nukahtamisesta pois.
Nyt en tiedä mikä olisi hyvä ratkaisu. Lapsi ei tuota tee tahallaan eikä itse edes ehdota meidän sänkyyn tuloa, olen siihen päätynyt silloin kun itse olen väsynyt ja haluan nukkumaan ja olisi kai se kasvavalle lapsellekin tarpeen saada riittävä määrä unta!
Mutta olisiko teillä tähän mitään vinkkejä antaa?
Välillä annoin "unipilleriä", eli D-vitamiinitablettia lumelääkkeenä ajatuksella että se rauhoittaa.... se vei pahimman stressin nukahtamisesta pois.
Nyt en tiedä mikä olisi hyvä ratkaisu. Lapsi ei tuota tee tahallaan eikä itse edes ehdota meidän sänkyyn tuloa, olen siihen päätynyt silloin kun itse olen väsynyt ja haluan nukkumaan ja olisi kai se kasvavalle lapsellekin tarpeen saada riittävä määrä unta!
Mutta olisiko teillä tähän mitään vinkkejä antaa?