Pakko tehdä oikein oma avaus VITOSELLA VIIKON RUUAT

• Viestiketjun aloittaja "hei"
  • Ensimmäinen viesti
"Zap"
Voisin yrittää itsekin tehdä extreme-kokeen ja ottaa vaikka kuukauden ruokarahaksi 100 euroa. Jos tuossa pysyisi, niin voisi itselle palkinnoksi käydä seuraavassa kuussa yhden ylimääräisen etelänreissun! Pitää melkein oikeasti harkita...

"hemppa"
[QUOTE="Zap";29532920]Voisin yrittää itsekin tehdä extreme-kokeen ja ottaa vaikka kuukauden ruokarahaksi 100 euroa. Jos tuossa pysyisi, niin voisi itselle palkinnoksi käydä seuraavassa kuussa yhden ylimääräisen etelänreissun! Pitää melkein oikeasti harkita...[/QUOTE]

Hyvää matkaa toivotan jo etukäteen! :wave: Riippuu toki montako nassu tuolla ruokittavana.

kahvikirahvi
[QUOTE="hemppa";29532919]Jos olisin musta niin tähän kommentin alle tulisi multa yksi sellainen sydän.[/QUOTE]

Sen voi tehdä harmaanakin.

: heart : ilman välejä.

Kait tos tarttis olettaa, et sähkölasku on maksettu myös? Vaikee tehä jos on sähköt poikki?

Mitä tos viimetteeks duunasin kun olin sapuskavastuussa, niin tein jauhelihasopan. Pottuja, porkkanaa, lanttua varsiselleriäpalsternakkaa ja tarjouksesta pari palettia jauhista a´1.49/400g. Ei ihan vitosella selvinny, mut soppaa tuli 8 l kattilallinen, mist neljä henkeä söi kolme päivää.

Leipomisella ei just säästä, paitti just käyttämällä esim. ne puuronjämät sämpylöihin. Ruisleipää saa kaupast kolmeen euroon kilo ja milloin ne on -30%, niin ostaa pakastimeen enämpi.

Mites tän pelin säännöt menee, et onks se just ny vitonen ja tyhjät kaapit, jolloin homma on hankalampaa. Puurohiutalepaketti kun maksaa sen euron, mut siit tulee parikyt tuhtia lautasellista, eli ainakin parin viikon aamupuurot, jolloin ens viikolla olis kuus euroa? kun ei tartte hiutalepakettia ostaa? Et saako ennakoida pitemmälle aikavälille?

rollolaiselle
syökää te soijaa, meillä ei sitä syödä, ennemmin ollan nälässä, vtottaki vegaaniliitto sitä ppuolustaa, jossain tervesysivulla oli myös puolueetonta tietoa ja siinä oli myös nää haitat mainittu, kuten myös hyödyt.
tukkikaa te verisuonenne ja olkaa sydänvikaisia kolesterolienne ym muiden sairauksienne kera mitä täällä olet kertonut, en enään ihmettele yhtään jos jokapäivä punaista lihaa vetää kaksinkäsin naamariin kun olette niin sairaita ;)

"hei"
Niin sääntöjä ja sääntöjä... Mä kysyin, et voiko vitosella saada ruuat viikoksi ja rollo tuli vouhkaamaan, miten mun pitää kelpuuttaa peussafkat (vaikka en missään oo sanonut, etten kelpuuttas), ajaa tunnin matka ruokakauppaan (isoon markettiin) ja olla syömättä soijaa.

Niin joo ja että perunajauhoja PITÄÄ olla kaapissa. Ja marjoja ja sieniä ja....

"hei"
[QUOTE="hei";29533104]Niin sääntöjä ja sääntöjä... Mä kysyin, et voiko vitosella saada ruuat viikoksi ja rollo tuli vouhkaamaan, miten mun pitää kelpuuttaa peussafkat (vaikka en missään oo sanonut, etten kelpuuttas), ajaa tunnin matka ruokakauppaan (isoon markettiin) ja olla syömättä soijaa.

Niin joo ja että perunajauhoja PITÄÄ olla kaapissa. Ja marjoja ja sieniä ja....[/QUOTE]

Ja jos ei itsellä ole, niin naapurilla on, sen ku pyytää :heart:

"harmaana"
Lähtikö Rollo etsimään lisää magneettimedian julkaisuja :LOL:
sehän onkin luotettava lähde lukea tietoa, kas kun ei joku 7-päivää lehti.
Se on totta että soija on "herkemmin allergisoiva", mutta niinhän on myös vaikka mansikka, tomaatti ym. että eipä sitä tiedä kuin testaamalla ja jos ei ole allergiaa niin se on oikeasti terveellistä :heart:

[QUOTE="hei";29533104]Niin sääntöjä ja sääntöjä... Mä kysyin, et voiko vitosella saada ruuat viikoksi ja rollo tuli vouhkaamaan, miten mun pitää kelpuuttaa peussafkat (vaikka en missään oo sanonut, etten kelpuuttas), ajaa tunnin matka ruokakauppaan (isoon markettiin) ja olla syömättä soijaa.

Niin joo ja että perunajauhoja PITÄÄ olla kaapissa. Ja marjoja ja sieniä ja....[/QUOTE]

Jjep. Vitosella on vaikee pärjätä jos on kakskyt kilsaa kauppaan.
Meikäläiselläkin noi marja- ja sienimaat on sevverta kaukana, et ei tu ilmaiseksi. Eikä o omaa pottu- tai porkkanamaata.

Mut lähikauppa on ihan lähellä. Hyvin usein hyödynnän vanhaks menevien -30% tarjoukset. Tos päivänä eräänä just kattelin, et toin kaupasta yli 15 kg sapuskaa kauppalaskun ollessa 23E. Enempikin olisin silloin ostanu, mut nukkumaluukkuni säilytystilat on olemattomat ja pakastin onnettoman pieni.

"hei"
Jjep. Vitosella on vaikee pärjätä jos on kakskyt kilsaa kauppaan.
Meikäläiselläkin noi marja- ja sienimaat on sevverta kaukana, et ei tu ilmaiseksi. Eikä o omaa pottu- tai porkkanamaata.

Mut lähikauppa on ihan lähellä. Hyvin usein hyödynnän vanhaks menevien -30% tarjoukset. Tos päivänä eräänä just kattelin, et toin kaupasta yli 15 kg sapuskaa kauppalaskun ollessa 23E. Enempikin olisin silloin ostanu, mut nukkumaluukkuni säilytystilat on olemattomat ja pakastin onnettoman pieni.
Tarjousten hyödyntäminen on kyllä ihan bueno.

Ja tähän samaan nyt änkeän senkin väitteen, kun joku sanoi, ettei leipomalla säästä, niin kyllä mä väitän muuta. Tänään paistoin reilun kokosia sekaleipiä 5kpl, taikinalle tuli hintaa ehkä 2e, leivät olis kaupasta ostaen maksanu takuulla yli kympin. Vaikka sähkövirralla ne paistoinkin, niin säästin silti. Väitän.

[QUOTE="hei";29533173]Tarjousten hyödyntäminen on kyllä ihan bueno.

Ja tähän samaan nyt änkeän senkin väitteen, kun joku sanoi, ettei leipomalla säästä, niin kyllä mä väitän muuta. Tänään paistoin reilun kokosia sekaleipiä 5kpl, taikinalle tuli hintaa ehkä 2e, leivät olis kaupasta ostaen maksanu takuulla yli kympin. Vaikka sähkövirralla ne paistoinkin, niin säästin silti. Väitän.[/QUOTE]

No se olin mä. Mä en pysty leipomalla just säästämään. Isompi perhe pystyy, kenties. Mä syön oikeestaan vaan ruisleipää ja sen tekeminen on hiukka hankalampaa. Kolmen euron kilohinnalla mä en vuodessa leivänkulutuksellani pysty säästämään mitään.

"hei"
No se olin mä. Mä en pysty leipomalla just säästämään. Isompi perhe pystyy, kenties. Mä syön oikeestaan vaan ruisleipää ja sen tekeminen on hiukka hankalampaa. Kolmen euron kilohinnalla mä en vuodessa leivänkulutuksellani pysty säästämään mitään.
Ok. Meitä on tosiaan kuus henkeä, joista 2 murkkupoikaa, eli se menekki on tosiaan varmaan vähän toista luokkaa :) Sitä paitsi, leipominen on kivaa. Se on mun "laatuaikaa" että sikskin liputan sen puolesta.

Yhteistyössä