Teille hyvät juoksijat (julkisiin yrittävät)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksikuskivaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ratikka pysähtyy aina pysäkille, jos siellä on ihmisiä. Itse erittäin satunnaisesti jättänyt pysähtymättä, jos pysäkillä on vain yksi ihminen eikä selvästikään ole tulossa kyytiin.

Juoksijat on kyllä ärsyttäviä. Mutta enemmän rasittaa silti nää ihmiset, jotka kuulokkeet korvillaan vaan hyppäävät suojatielle, vaikka heille palaa punainen. Noinhan sitä henkensä menettää!

Alkuperäinen kirjoittaja täh;29516342:
Linkka?

LINKKA?

Mikä helvetti on linkka? Internetissä kannattaisi käyttää suomen kieltä, täällä kun on ihmisiä muualtakin kuin sieltä jostain Savukosken perukoilta. :O

Niin justiin, oikeestihan se on onnikka.

Itsekään en juokse, jos ei ole kiire, ja vaikka olisi kiire, ei tietystikään saa juosta niin varomattomasti, että vaarantaa oman tai toisten turvallisuuden.

Yleensä en itse juokse, vaan jään rauhassa odottamaan seuraavaa vuoroa. Poikkeuksena on kuitenkin tilanteet, joissa olen päässyt lähtemään töistä siten, että metron ja junan välissä on aikaa kaksi minuuttia ja päiväkoti on sulkeutumassa. Jos siis en laita juoksuksi, pääsee se tarhantätikin vasta puoli tuntia päiväkodin sulkemisen jälkeen lähtemään kotiin. Seuraava juna kun lähtee itsellä siitä vasta parinkymmenen minuutin kuluttua ja omalta kotiasemalta on vielä päiväkotiin reilu kilometrin kävelymatka.

Kaikilla ei tietystikään ole aina tällaista tilannetta, mutta jotkut juoksut voi selittyä kyllä ihan oikealla kiireellä.

Itsekään en juokse, jos ei ole kiire, ja vaikka olisi kiire, ei tietystikään saa juosta niin varomattomasti, että vaarantaa oman tai toisten turvallisuuden.

Yleensä en itse juokse, vaan jään rauhassa odottamaan seuraavaa vuoroa. Poikkeuksena on kuitenkin tilanteet, joissa olen päässyt lähtemään töistä siten, että metron ja junan välissä on aikaa kaksi minuuttia ja päiväkoti on sulkeutumassa. Jos siis en laita juoksuksi, pääsee se tarhantätikin vasta puoli tuntia päiväkodin sulkemisen jälkeen lähtemään kotiin. Seuraava juna kun lähtee itsellä siitä vasta parinkymmenen minuutin kuluttua ja omalta kotiasemalta on vielä päiväkotiin reilu kilometrin kävelymatka.

Kaikilla ei tietystikään ole aina tällaista tilannetta, mutta jotkut juoksut voi selittyä kyllä ihan oikealla kiireellä.

Ei kaikilla. Mutta sielä se menotyyli on muutenkin sellasta puoljuoksua joka paikkaan. AIvan kun ei ehtis rauhassa kävellenkin.

Komppaan bussikuskia. Kävelijät ja pyöräilijät voisivat ottaa enemmän vastuuta omasta liikennekäyttäytymisestään. Pyöräilijät voisivat opetella liinennesäännöt ja ymmärtää, että kevyenliikenteenväylältä ei voi vain yhtäkkiä hypätä autojen sekaan ja olettaa että autoilija väistää...

Autoilijatkin voisi ottaa enemmän vastuuta liikennekäyttäytymisestään ja vaikka opetella sen yksinkertaisen säännön, että jos suojatielle on tulossa jalankulkija, sinun tulee pysähtyä ja päästää hänet ohi. Sääntö, joka osataan kaikkialla muualla maailmassa, mutta suomalaiset kuskit on maailman itsekkäimpiä ja typerimpiä, joille tämä ei vaan mene jakeluun.

Autoilijatkin voisi ottaa enemmän vastuuta liikennekäyttäytymisestään ja vaikka opetella sen yksinkertaisen säännön, että jos suojatielle on tulossa jalankulkija, sinun tulee pysähtyä ja päästää hänet ohi. Sääntö, joka osataan kaikkialla muualla maailmassa, mutta suomalaiset kuskit on maailman itsekkäimpiä ja typerimpiä, joille tämä ei vaan mene jakeluun.

Puhumattkaan siitä, että kääntyvän auton kuuluu väistää suojatiellä vihreillä valoilla tai ihan ilman valojakin olevassa risteykseksessä liikkuvaa jalankulkijaa. Useimmilla kuskeilla tuokin tuntuu olevan hukassa oleva sääntö, aina saa varoa niitä kääntymässä olevia, saisi olla silmät selässäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Käsi ylös reippaasti vaan;29516560:
Mä näytän aina ratikalle pysäytysmerkkiä. Ei se mun kättäni kuluta. Varsinkin pysäkeillä, joista menee sekä sporat että bussit, on outoa, kun jengi vaan seisoo ja odottaa, että sporakuski arvaa heidän haluavan kyytiin.

Hienoa! :)

ajankohtaista uudestaan, joten nostan ylös. Muistakaa ettei päin punaisia kannata juosta vaikkei pysäkkiä olekaan. Voimia sekä naiselle että ratikkakuskille jotka törmäsivät eilen :(

Yhteistyössä