Teille hyvät juoksijat (julkisiin yrittävät)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksikuskivaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yksikuskivaan

Vieras
Hyvät aikuiset,äidit,isät ja lapset,

miten jollain voi olla niin kova kiire, että uskaltaa laittaa oman, muiden ja etenkin lasten henget vaakalaidalle. Juostaan kovalla kiireellä päin punaisia jotta ehditään siihen kulkuneuvoon mihin halutaan muusta ympäristöstä huolimatta. Valitettavasti töissäni näen lukuisia vaaratilanteita missä juostaan liikenteen seassa vain ratikan/bussin tähden. Äitejä jotka ryntäävät vaunujen ja taaperoiden kanssa vilkas liikenteisen tien sekaan jotta ehtisivät julkiseen, päin punaisia. Nuoria jotka eivät edes käännä päätänsä punaisia päin kulkiessaan.

Tällä tavalla opetatte tulevankin sukupolven juoksemaan päättömästi liikenteen seassa. Valitettavasti tuuri jonain päivänä loppuu ja tarina saa karun päätöksen. Haluankin haastaa jokaisen aikuisen ja lapsen tottelemaan liikennesääntöjä, varsinkin Helsingissä. Myös jalankulkijan on otettava vastuuta teoistaan ja siitä milloin juoksee muun liikenteen sekaan vaarantaen itsensä ja muut. Suojatie ei ole mikään tekosyy käyttäytyä vastuuttomasti ja rikkoa sääntöjä: esim.valo-ohjatut risteykset.

Muistakaa että älkää juosko ratikoiden/bussien vasemman kulman kautta eteen pysäkkialueella,sillä teillä on suurempi todennäköisyys jäädä alle. Emme näe ennen kuin on liian myöhäistä. Kertokaa lapsille vaaroista ja opettakaa kunnioittamaan sääntöjä. Venäjän liikennekulttuuri ei ole sen arvoista että pitää murentamaan Suomen oma turvallinen liikenne. Älkää ihmetelkö jos eivät ovet aukene suuren riskin oton jälkeen. Itse lupaan laittaa ovet kiinni kun näen juoksijan vaarantamassa liikennettä. Näin emme palkitse käyttäytymistänne.

Vilpittömin terveisin!

• Tykkää
Reactions: Tähkäpää-90
Heippa yksikuskivaan.

Toivottavasti kaikki kuskit olisivat tuollaisia kuin sinä. Tositarina Turusta viime viikolta: bussikuski ei huomannut pysäkillä seisovaa miestäni (maantie, nopeusrajoitus 60 km/h, iltapäivä, vain yksi bussilinja kulkee joten pysäkillä seisova vuoren varmasti on nousemassa juuri siihen bussiin joka tulee eikä mihinkään muuhun). Joku matkustajista oli huomauttanut asiasta kuskille, joka sitten hidasti ja pysähtyi sadan-parin sadan metrin päähän pysäkistä. Mieheni on selkäinvalidi, mikä ei näy päälle, mutta hän ei voi juosta, joten hän käveli maantien laitaa ja nousi bussiin. Mitä sanoi bussikuski: et sitten viitsinyt ottaa juoksuaskeltakaan. Mieheni tähän ärähti että et sinäkään viitsinyt peruuttaa. Jolloin kuski oli kysynyt että haluaako mies kävellä Turkuun asti (keskustaan 10 km).

Mies oli maksanut ettei tule pahempaa sanomista. Mutta että tällaista asiakaspalvelua täällä...

Komppaan bussikuskia. Kävelijät ja pyöräilijät voisivat ottaa enemmän vastuuta omasta liikennekäyttäytymisestään. Pyöräilijät voisivat opetella liinennesäännöt ja ymmärtää, että kevyenliikenteenväylältä ei voi vain yhtäkkiä hypätä autojen sekaan ja olettaa että autoilija väistää...

Varsinkin ratikoiden eteen sännätään vaikka mötikkä kulkee kiskoilla ja pysähtyminen ei tapahdu heti ellei kiskojarrulla, tämä taas saa meidät muut matkustajat kaatumaan sisällä. Liukkaalla on vaikeampaa. Mutta eihän sitä kukaan ajattele kun minä-itse-on päästävä hinnalla millä hyvänsä.

Jos niitä viime tipassa julkisiin kulkuvälineisiin juoksevia idiootteja muutama silloin tällöin poistaa itsensä ja ehkä jopa jälkeläisensä geenipoolista niin se on sinänsä ikävää mutta tulevien sukupolvien kannalta pelkästään hyvä asia.

[QUOTE="ville";29515009]Kovimmat juoksijat ovat niillä pysäkeillä, josta menee ruuhka-aikaan minuutin välein bussi.[/QUOTE]

Näi on. Tai kun peräkkäin ajaa kaksi saman linjan ratikkaa...koko sakki rynnii siihen ekaan ja perässä tulevassa onkin mukavasti tilaa ihan rynnimättä. Varmasti kaik näki että tulee kaksi samaa ratikkaa.

sitä olen tuolla Helsingissä mm. seurannut. on hirvee kiire, juostaan päin punaisia ja ratikoiden ja linkkojen perässä. onko se niin hemmetin vaikeeta lähtee muutamaa minuuttia enne, ja siellä kun noita julkisia menee joka viidelle minuutille, jos yhdestä myöhästyy, niin kohta tulee toinen. ei tarvinne jättää sitä menemistä niin viime tinkaan, että pitää kiireellä vaarantaa henkensä tai muiden henki

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29516338:
sitä olen tuolla Helsingissä mm. seurannut. on hirvee kiire, juostaan päin punaisia ja ratikoiden ja linkkojen perässä. onko se niin hemmetin vaikeeta lähtee muutamaa minuuttia enne, ja siellä kun noita julkisia menee joka viidelle minuutille, jos yhdestä myöhästyy, niin kohta tulee toinen. ei tarvinne jättää sitä menemistä niin viime tinkaan, että pitää kiireellä vaarantaa henkensä tai muiden henki
Linkka?

LINKKA?

Mikä helvetti on linkka? Internetissä kannattaisi käyttää suomen kieltä, täällä kun on ihmisiä muualtakin kuin sieltä jostain Savukosken perukoilta. :O

Hyvä kirjoitus, ap! Ja nimenomaan, ei ovia ei enää auki perässä juoksijoille. Ärsyttää joka kerta olla kyydissä, jos kuljettaja ryhtyy availemaan ovia sellaisille, jotka eivät vaivaudu olemaan ajoissa paikalla pysäkillä. Siellä me muut 30 matkustajaa sitten joudumme sietämään sen parin minuutin seisottamisen yhden myöhästelijän takia, vaikka matkan pitäisi jatkua.Se pari minuuttia on varastettu minun ja monen muunkin elämästä ilman lupaani!

Pääkaupunkiseudulla vielä seuraava kulkuväline saapuu todennäköisesti max 15min sisällä, eli kannattaako vartin takia hölmöillä? Toisaalta samalla periaatteella ne henkilöautoilijat ohittelevat pitkiä letkoja, säästäen lopulta vain muutamia minuutteja matkastaan.

Maaseudulla ihmiset osaavat yleensä olla ajoissa pysäkillä.

Heippa yksikuskivaan.

Tositarina Turusta viime viikolta: bussikuski ei huomannut pysäkillä seisovaa miestäni (maantie, nopeusrajoitus 60 km/h, iltapäivä, vain yksi bussilinja kulkee joten pysäkillä seisova vuoren varmasti on nousemassa juuri siihen bussiin joka tulee eikä mihinkään muuhun).

On ihan pakko kysyä, että näyttikö miehesi selvästi pysähtymismerkkiä bussille, käsi ojossa niin kauan, että bussi lyö vilkun päälle? Paikallinen kulttuurihan on, että pysäkillä vaan seisotaan mitään merkkiä näyttämättä ja oletetaan bussin pysähtyvän, kun minä kerran seison siellä. Usein olen se ainoa, joka merkkiä näyttää. Onpa joillakin pysäkeillä näkynyt tyrmistyneitä ilmeitä, kun bussi on meinannut ajaa ohi, kun kukaan ei ole sitä merkkiä näyttänyt. Tosin monet kuskit pysähtyvät kaiken varalta ilmankin,

[QUOTE="Herkko";29516372]Pääkaupunkiseudulla vielä seuraava kulkuväline saapuu todennäköisesti max 15min sisällä, eli kannattaako vartin takia hölmöillä? Toisaalta samalla periaatteella ne henkilöautoilijat ohittelevat pitkiä letkoja, säästäen lopulta vain muutamia minuutteja matkastaan.

Maaseudulla ihmiset osaavat yleensä olla ajoissa pysäkillä.[/QUOTE]täällä on pakko, jos meinaa joutua siihen aamun ainoaan linkkaan, tai päästä kyliltä kotiin. kun ei tuu kun se yks linkka, kun koululaiset pääsee koulusta

[QUOTE="Herkko";29516372]Maaseudulla ihmiset osaavat yleensä olla ajoissa pysäkillä.[/QUOTE]

Yleensä mutta ei aina. Kyllä sielläkin ihmiset juoksevat, ihmisiä on vain niin paljon vähemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja täh;29516342:
Linkka?

LINKKA?

Mikä helvetti on linkka? Internetissä kannattaisi käyttää suomen kieltä, täällä kun on ihmisiä muualtakin kuin sieltä jostain Savukosken perukoilta. :O

Koitas hesalainen hengittää.

Linkka?

LINKKA?

Taikka ratikka. Ei sekään ole oikeaa yleiskieltä...

Ymmärrän juoksemiset, jos matka tehdään usean linjan tai eri kulkuneuvon yhdistelmänä. Juokseminen voi johtua vaikkapa siitä, että se bussi jolla on tullut pysäkille A onkin ollut myöhässä.

Mulla meni kerran totaalisesti hermo lentokoneessa, jossa pari miestä levittäytyi keskelle käytävää ihan kaikessa rauhassa pukemaan ja muiden kiireitä ihmettelemään. Kas kun heille matka päättyi Helsinkiin, mun piti ehtiä vielä jatkolennolle. Mutta koska minäminäminä molemmilla osapuolilla, keskustelua käytiin versaaliaakkosin.

Linkka?

LINKKA?

no jos on niin tyhmä että ei edes asiayhteydestä ymmärretä niin ei kannata netissä ollakkaa.

On ihan pakko kysyä, että näyttikö miehesi selvästi pysähtymismerkkiä bussille, käsi ojossa niin kauan, että bussi lyö vilkun päälle? Paikallinen kulttuurihan on, että pysäkillä vaan seisotaan mitään merkkiä näyttämättä ja oletetaan bussin pysähtyvän, kun minä kerran seison siellä. Usein olen se ainoa, joka merkkiä näyttää. Onpa joillakin pysäkeillä näkynyt tyrmistyneitä ilmeitä, kun bussi on meinannut ajaa ohi, kun kukaan ei ole sitä merkkiä näyttänyt. Tosin monet kuskit pysähtyvät kaiken varalta ilmankin,

meilläpäin normivuoroissa kuskit pysähtyy vaikka siellä ei seisoiskaan kukaan. ihan siltä varalta että joku juoksis sieltä pusikosta yllättäin :D

mutta tästä käsimerkistä en oo kuullukaan. kiitos vinkistä!

Mä näytän aina ratikalle pysäytysmerkkiä. Ei se mun kättäni kuluta. Varsinkin pysäkeillä, joista menee sekä sporat että bussit, on outoa, kun jengi vaan seisoo ja odottaa, että sporakuski arvaa heidän haluavan kyytiin.

meilläpäin normivuoroissa kuskit pysähtyy vaikka siellä ei seisoiskaan kukaan. ihan siltä varalta että joku juoksis sieltä pusikosta yllättäin :D

mutta tästä käsimerkistä en oo kuullukaan. kiitos vinkistä!

Asun myös turun seudun maalla jatodellakin kättä ojossa kunnes busdi pistää vilkun päälle jopa mun kolmi vuotias tietää tän. Oon aika monta manausta kuskeilta kuullu ihmisist jotka kuvittelee et bussil on aikaa jokaiselta pysäkill notkuvalta kysyä et tuukko mun kyytiin vai ootakko kaveria? ja talvel toivottavaa olis taskulamoou tahi heijastin. Kuskil ei o pimeänäkölaseja!

Yhteistyössä