Star Wars IV ikäraja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Droideka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

Droideka

Vieras
Mikä sen ikäraja on? Joissakin paikoissa näkee että on K-7, joissakin K-11. Kysyn kun syksyllä kouluunmenevä lapsi haluaisi nähdä sen, on aiheesta innostunut ja tarinan tietää Lego-videoista ja ollaan niistä juteltu. Mun muistikuvien perusteella se ei ole mikään kauhean hurja, mutta ei olla vielä katsottu mitään "isojen juttuja", itseasiassa telkkaria aika vähän muutenkaan...minkä ikäiselle te olette antaneet luvan katsoa?

8-v. "järkevä lapsi" sai katsoa meidän vanhempien kanssa ekan kerran IV-VI ja ne osat I-III vasta 9-v. On ne kuitenkin aika jänniä ja juonta pitää osata seurata - mutta on myös hyviä... Klassikko on klassikko :)

8-v. "järkevä lapsi" sai katsoa meidän vanhempien kanssa ekan kerran IV-VI ja ne osat I-III vasta 9-v. On ne kuitenkin aika jänniä ja juonta pitää osata seurata - mutta on myös hyviä... Klassikko on klassikko :)

Oho, joku ehtikin vastaamaan :). Juu, ei ole tullut mielen viereenkään niitä muita alkaa näyttämään, tuo ensimmäinen vain. Ja sen tarinan lapsi tietää kyllä kokonaan.

[QUOTE="Alkup.";29515880]Tuommoisen boxin ikäraja varmaan säätyy sen mukaan mikä on korkein siinä boksissa, mun mielestä Imperiumin vastaiskussa on ainakin korkeampi se ikäraja, en muista mitä se Jedin paluussa oli.[/QUOTE]

Niinpä muuten, mutta muistan että mun veljen irtonumeroissa oli se 7- v ja 11-v ne ikärajat. Onhan se sitten ihan vanhemmista kiinni mitä annetaan katella ja mitä ei. :)

Ehkä olen aika salliva äiti, kun mun poika katsoi Star wars I-II ja IV-VI jo 5 vuotiaana.. Ainoastaan III :sta en ole antanut katsoa ennen kuin 7v. Poika tietää että ne on vain satuja ja elokuvia. Mielestäni monet ihan televisiosta tulevat lastensarjat ovat väkivaltaisempia ja kamalampia kuin nuo leffat. Ei ole painajaisia nähnyt ja muutenkin järkevä lapsi.

Kai nuo 4-6 voi eskarilaiselle/eka luokkalaiselle näyttää, mutta en näe siinä kauheasti järkeä kun tuon ikäinen ei osaa vielä lukea kovin hyvin (poikkeuksia tosin on). Eri asia jos vanhempi on siinä suomentamassa koko ajan, se tosin voi käydä aika raskaaksi kun kuitenkin joka leffa sen 2h kestää :)