Siis viekö jotkut lapsiaan joka arkipäivä päiväkotiin vaikka itse kotona eikä mitään terv. ongelmia vamhemmilla?

• Viestiketjun aloittaja Minäs
  • Ensimmäinen viesti
"juuli"
No kyllä meillä 5v oli sellaiset 4pv/viikossa hoidossa, vaikka olin pienempien kanssa kotona. Juu, ihan kavereiden ja ryhmätaitojen oppimisen vuoksi siellä kävi ja tykkäsi kovasti. Nyt on eskarissa samassa paikassa. Mitäs kummaa tässä asiassa nyt on?

"vieras."
Kyllä vaan vie ja jotkut vie ihan pienetkin, vaikka itse maattaisiin vaan kotona p*rseet homeessa. Vaikka en kyllä tiedä, olisiko sekin jo joku terveysongelma jos ei itse edes VIITSITÄ eikä HALUTA hoitaa omia lapsiaan :(

vierass
Vein pienempänä, ihan joka päivä ja vielä kauksi kotoa. Nyt en enää vie, kun jo koululainen. Hänellä tosin oli lääkärin suositus kuntouksellisista syistä integroituun erityisryhmään. Sen lisäksi vielä kuskailin häntä terapioihin usemman kerran viikossa toiselle puolen kaupunkia.

Kiertävä elto ilmoitti paikasta, että siellä kuuluu sitten käydä päivittäin ja vähintään 4 tuntia, jos halutaan paikka, ottajia olisi ollut muitakin.

Wieruus
Itse vien aamupäiväksi silloin kun olen työttömänä kotona, nyt kun olen kurssilla niin ovat kokopäiväisiä. Mutta meillä ei olekaan virikehoitoa tuo aamupäivä se on kuulema kuntouttavaa. Mutta sama asiahan se käytännössä on.

vierasss
No meillä oli lapsi osaviikkosena päiväkodissa ja jos sattuikin niin et molemmat oltais oltu kotona jonain päivänä niin jos hoitopäiviä oli jäljellä niin todellakin käytettiin ne kaikki! Joskus tekee ihan hyvää viettää ihan kaksistaan miehen kanssa aikaa...

"marjatta"
Luin juuri, että jotkut vievät lapsensa jo aamusta kirjastoon ja äidit palaavat kotiin nukkumaan/siivoamaan tai lähtevät kaupungille. Kirjastotädit velvoitetaan siis hoitamaan lapsia... voiko tämä olla totta?

"opiskelija"
Joo vien, lähes joka päivä. Opisken ja tässä opintojen vaiheessa suurin osa opinnoista on etänä tehtäviä harjoitustöitä yms, joten tulen usein tekemään niitä kotiin, kun täällä on paremmin materiaalit ja rauhaa tehdä kuin koululla.

"minna"
En vie. Ja ovat päiväkodissa antaneet palautetta, että ihanaa kun joku viitsii antaa lapsilleenkin vapaa päivän jos kerran mahdollista. Jos teen kouluhommia vapaa päivänäni, vien silloin, mutta en katso sitä omaksi vapaa päiväksi. Me maksetaan 16 päivästä, mutta mulle ei ole väliä tuleeko Se täyteen.

Wieruus
[QUOTE="vieras.";29510258]Ihan mielenkiinnosta, kun ei olla ihan vielä aloitettu hoito rumbaa, niin mitä tarkoittaa kuntouttava hoito?[/QUOTE]Elton ja puheterapeutin suositus, puheenkehityksen takia. Meillä tämä syynä, jollakin toisella joku muu.

"juuli"
Opiskelut, työt. Mutta laiskuutaan veisivät?

miksi mielestäsi on kyse laiskuudesta? Kyllä meillä esikoinen vietiin virikehoitoon ihan hänen itsensä vuoksi (kaverit, ryhmätaidot, ohjattu toiminta) ja ei se kovin helppoa ollut minullekaan joka päivä 2 krt pukea koko konkkaronkka (3 pientä lasta) ja lähteä viemään/hakemaan yhtä kävellen hoitopaikkaan. Mutta kun sitä ikäistään kaveriseuraa ei tuolle 5-vuotiaalle muualta oikein saatu yrityksistä huolimatta, niin mitä vaihtoehtoja...? Kerhossa täällä on enimmäkseen sellaisia 2-3 -vuotiaita, eikä lapsi siellä viihtynyt. Kyllä siitä touhusta laiskuus oli kaukana. Helpommalla olisin päässyt jos oltaisiin lorvailtu kaiket päivät omalla porukalla täällä kotona.

vierass
Ei ole terveydellisiä syitä vanhemmilla, mutta poika on päiväkodissa kuntoutus syistä ja menee sinne joka päivä. Mun työaikojen suhteen, ei olisi mitään ongelmaa pitää poikaa kotona (saattasin vain olla vähän väsynyt kun en saisi nukkua aamulla enää niin pitkään).

"jepjep"
Tunnen yhden tällaisen tapauksen. Äiti ollut jo kymmenen vuotta kotona tekemättä mitään, mies hoitaa elätyksen, lasten harrastuksiin viennin ja kodinhoidon, mukulat arkipäivät hoidossa ja lisää pitäisi tehdä aina aika-ajoin, ettei vaan tarvitsisi mennä töihin.

voi kuulkaa
Kyllä moni vaan vie joka päivä lapsen hoitoon, vaikka on kotona. Hyvä, jos juuri ja juuri kesälomaa lapsi saa. Sairaus näillä mammoilla ja papoilla on nimeltään Toinen Lapsi Perheessä. Aivan kamalaa ja järkyttävää, ettei kolmevuotiaankaan kanssa enää pärjätä siinä vaiheessa. Ei kannata perustella tuon ikäisen hoitoa millään virikkeillä ja kavereilla, koska se on vain tekosyy.

Kuntouttavasta syystä päiväkotiin vieminen on aika hölynpölyä nykyään. Moni päiväkotiryhmä ei enää kuntouta ketään, sellaista menoa siellä on.

"Min"
Meillä lapset kokopäivähoidossa, vaikka mies kotona työttömänä.
Tähän ratkaisuun aikanaan päädyttiin miehen pahan masennuksen vuoksi.
Nyt jo alkaa ukon pää olla kunnossa ja töitäkin alkanut hakemaan.
Mutta vaikka ei töitä saisikaan, niin lapset saa jatkaa hoidossa. En uskalla ottaa riskiä, että miehen kunto taas romahtaisi lasten ollessa kotona. Vaikka mitään merkkejä ei olekaan, ei voi tietää miten pää kestäisi yhtäkkiä taas sitä "hullunmyllyä"

Wieruus
Kyllä moni vaan vie joka päivä lapsen hoitoon, vaikka on kotona. Hyvä, jos juuri ja juuri kesälomaa lapsi saa. Sairaus näillä mammoilla ja papoilla on nimeltään Toinen Lapsi Perheessä. Aivan kamalaa ja järkyttävää, ettei kolmevuotiaankaan kanssa enää pärjätä siinä vaiheessa. Ei kannata perustella tuon ikäisen hoitoa millään virikkeillä ja kavereilla, koska se on vain tekosyy.

Kuntouttavasta syystä päiväkotiin vieminen on aika hölynpölyä nykyään. Moni päiväkotiryhmä ei enää kuntouta ketään, sellaista menoa siellä on.
Onneksi täällä on oma pienryhmä ihan tähän tarkoitukseen, aivan ihanat työntekijät ja tosi mahtava ryhmä muutenkin! He todella panostavat ryhmän lapsiin.

vierass
Miksi sillä 12 henkisellä 4-6 v ryhmällä on sitten oma elto, lto ja lastenhoitaja ja siellä käytetään tukiviittomia, kuvia ja muita juttuja puheentuoton edistämiseksi? Ja puolet noistakin on normaaleja lapsia.

"juuli"
Mun mielestäni on vähän huvittavaa, että joku ajattelee että virikehoito jotenkin poissulkisi sen, että lapsi saa viettää aikaa oman perheen kanssa tai että vanhemman tarvitsse "vaivautua" touhuamaan lapsensa kanssa. Meillä tosiaan esikoinen oli 5h päivässä virikehoidossa klo 9-14, ja jos tässä nyt äkkiä laskeskelee, niin jäähän siihen vielä ainakin sellaiset 8 h aikaa viettää sen omankin perheen kanssa (olettaen, että heräisi klo 8 ja nukkumaan klo 21). Eiköhän siinä kerkiä puuhata kaikenlaista ja kun moni virikehoitolainen on vain osan viikkoa hoidossa, niin niitä vapaapäiviäkin viikkoon useasti mahtuu.

"akka"
[QUOTE="juuli";29510398]Mun mielestäni on vähän huvittavaa, että joku ajattelee että virikehoito jotenkin poissulkisi sen, että lapsi saa viettää aikaa oman perheen kanssa tai että vanhemman tarvitsse "vaivautua" touhuamaan lapsensa kanssa. Meillä tosiaan esikoinen oli 5h päivässä virikehoidossa klo 9-14, ja jos tässä nyt äkkiä laskeskelee, niin jäähän siihen vielä ainakin sellaiset 8 h aikaa viettää sen omankin perheen kanssa (olettaen, että heräisi klo 8 ja nukkumaan klo 21). Eiköhän siinä kerkiä puuhata kaikenlaista ja kun moni virikehoitolainen on vain osan viikkoa hoidossa, niin niitä vapaapäiviäkin viikkoon useasti mahtuu.[/QUOTE]

Miksi et itse anna niitä virikkeitä kotona?

"juuli"
[QUOTE="akka";29510419]Miksi et itse anna niitä virikkeitä kotona?[/QUOTE]

Monenlaista touhuamme lasten kanssa, mutta mun on vähän vaikea muuttua ikätoveriksi tai opettaa ryhmässä toimimista. Kyllähän mä nyt osaan askarrella, leipoa, lukea, muovailla jne. lasten kanssa, mutta kyllä 5v jo tarvitsee ja kaipaa kaveriseuraa.

Yhteistyössä