Ä
..äiti..
Vieras
Kumpi on parempi/tärkeämpi aspeger-tourette lapselle, tiukat rajat ja säännöt vai rajat, joita vanhemmat löysäilevät tilanteen mukaan, ettei lapsi saa kohtausta, eli ala raivoamaan?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Hyvä kysymys. Mielestäni vanhemmalla pitää olla asperger lapsen kanssa neuvotteleva kasvatustyyli, koska siitä ei kukaan hyödy, että on joustamaton. Raivokohtauksia pitää ennaltaehkäistä.
Mistä tiedät Happygirl?
Onko sinulla kokemusta ko. lapsista? Lapsen kasvatuksesta ylipäätään kovin monelta vuodelta?
Olemme samalla alalla, mutta itse en uskaltaisi olla ollenkaan niin tietävä ja pätevä monissakin asioissa kuin sinä. Vaikka olenkin 15 vuotta vanhempi, ja kokemusta löytynee aika paljon enemmän. Muistathan, että lastensuojelutyössä tarvitaan nöyryyttä, ja kuuntelutaitoja.
Mistä tiedät Happygirl?
Onko sinulla kokemusta ko. lapsista? Lapsen kasvatuksesta ylipäätään kovin monelta vuodelta?
Olemme samalla alalla, mutta itse en uskaltaisi olla ollenkaan niin tietävä ja pätevä monissakin asioissa kuin sinä. Vaikka olenkin 15 vuotta vanhempi, ja kokemusta löytynee aika paljon enemmän. Muistathan, että lastensuojelutyössä tarvitaan nöyryyttä, ja kuuntelutaitoja.
Tätä hain, mutta pahoittelen, meni asian vierestä. Ja kuten joku sanoikin, kyllähän mielipiteen saa esittää, etenkin sitä kysytään. Pahoittelut viestistäni.
Ehkä se mitä yritin sanoa (eikä kuulunut asiaan edes), että Happygirl, muistathan olla nöyrä ja kuunteleva työssäsi, koska olen usein kirjoittanut samoissa ketjuissa kanssasi, ja minulle on tullut sinusta mustavalkoinen kuva. Tosin voihan netissä toimiakin vähän toisin, kuin töissä. Se toisten kunnioitus on vain minusta lastensuojelutyön ydintä, vaikka rohkeitakin päätöksiäkin pitää osata ja uskaltaa toisinaan tehdä.
Asiasta olin sitä paitsi ihan samaa mieltä Happygirlin ja Jätkän kanssa.