Keräätkö tölkkejä/pulloja? Kehtaatko?

• Viestiketjun aloittaja keräilijä
  • Ensimmäinen viesti
keräilijä
Miten on, kehtaatko/viitsitkö kerätä yleisiltä paikoilta pulloja/tölkkejä ja viedä ne kauppaan? Meillä tätä harrastaa koko perhe ja en näe siinä mitään kauhean noloa. Ei nyt suinkaan mitään roskiksia aleta tonkimaan, mutta jos kävelyreitillä sattuu osumaan silmään, niin noukitaan mukaan, viedään kotiin varastoon ja sitten kun tölkkejä on kertynyt säkillinen, viedään kauppaan. Yksi kaveri vaan ääneen ihmetteli, että miten viitsitään. Mutta niistä kyllä kertyy ihan mukavia summia "ilmaista rahaa". Tänäänkin ihan normaalilla kävelyreitillä tuli kassillinen täyteen ja siinä on 2€ edestä vaivanpalkkaa kun jaksetaan joskus kauppaan viedä.

vieras*
Jos olen vaunulenkillä niin otan mukaan, jos löytyy pulloja/tölkkejä. Jollain juoksulenkillä tai sauvakävellessä ei oikein viitsi kuljettaa mukana. Asutaan maalla niin ei täällä ole yleensä ketään näkemässä, jos mä niitä noukin mukaani, ihmiset vissiin heittelee noita pulloja joskus auton ikkunasta... Mut kyllä mä ihan kaupungissakin kehtaisin kerätä :)

"pieras"
Joskus jos on joku ei kauhean klähmäisen näköinen niin saatan heittää vaunujen tavarakoppaan ja sitten autotallissa pullopussiin mutta en muuten jaksa mukana kantaa.

Professional Griefer
En kerää, mutta voisin hyvin kerätä. Ei siinä ole mitään noloa. Ainoastaan se on vähän.. en tiedä, mutta jotain, kun niitä pulloja kaivellaan kädet kainaloa myöten paskasessa roskapöntössä.

Mutteivät hekään mitään fiksuja ole, ketkä niitä kierrätyspoteleita työntää roskikseen.

En kerää ja oon vielä niin laiskakin, että harvoin jaksan alkaa kävellen roudaamaan muita kuin muovipulloja tai tölkkejä kauppaan. Oon jättänyt sitten roskisten viereen ja aina ne on siitä häipyneet. Täällä Saksassa tuo panttisysteemi on muutenkin ihan pöllö, joten kadun varteen menee mun pullokassi ja häipyy siitä yleensä muutamassa minuutissa.

"krisse"
En kerää ja oon vielä niin laiskakin, että harvoin jaksan alkaa kävellen roudaamaan muita kuin muovipulloja tai tölkkejä kauppaan. Oon jättänyt sitten roskisten viereen ja aina ne on siitä häipyneet. Täällä Saksassa tuo panttisysteemi on muutenkin ihan pöllö, joten kadun varteen menee mun pullokassi ja häipyy siitä yleensä muutamassa minuutissa.
Piti saada mainostaa, että ei asuta Suomesssa....

keräilijä ap
Meillä on aina rattaiden tavarakorissa muovipussi pulloja varten ja jos yksin lähden lenkille, niin taskussa pieni pussi myös. Aika kivasti niitä kyllä löytyy vaikka ei mitenkään edes etsitä. Tää lähti ihan siitä, että lapset halusivat säästää rahaa johonkin uuteen leluun, jota en suostunut ihan tuosta vaan ostamaan. No nyt sitten ei osata enää niitä tölkkejä jättää tuonne luontoon ensinkään.

[QUOTE="krisse";29503704]Piti saada mainostaa, että ei asuta Suomesssa....[/QUOTE]

Mitä mainostamista siinä on? Suomessa on järkevä panttisysteemi siinä mielessä, että kaikista pulloista saa jonkun verran ja kaikki käy kaikkiin kauppoihin. Täällä ei huvita muistella, että mistä mitäkin pulloja on ostanut, kun kaupat ottavat takaisin vain omiaan ja lasipullon pantti on alimmillaan 2 senttiä.

Olen minä niitä noukkinut ohikulkiessani.En koe sitä mitenkään nolona..Pois luonnosta lojumasta =)

14 v poikani kerää "urakalla" tyhjiä tölkkejä/pulloja,sillä on varmaan joku tutka millä se löytää niitä ;) Päivittäin on kerännyt jonkin verran.Vie ne sitten kauppaan ja saa ostaa jotain/pitää hilunsa.

keräilijä ap
En kerää, mutta voisin hyvin kerätä. Ei siinä ole mitään noloa. Ainoastaan se on vähän.. en tiedä, mutta jotain, kun niitä pulloja kaivellaan kädet kainaloa myöten paskasessa roskapöntössä.

Mutteivät hekään mitään fiksuja ole, ketkä niitä kierrätyspoteleita työntää roskikseen.

Joo, ei mekään sentään roskiksia kaivella. Itse en ilkeäisi kättäni sinne tunkea, vielä vähemmän haluan opettaa lapseni pistämään käsiään roskikseen. Mutta tien viereltä noukitaan ja muista helpoista paikoista. Tuolta ydinkeskustasta en viitsi, kun siellä ollaan yleensä muilla asioilla ja siellä näyttää jotkut ihan elääkseen niitä pulloja keräävän, niin en viitsi viedä "leipää" toisten suusta. Meille tää on ihan vaan harrastus, ei mikään taloudellinen pakko.

näin
Kerään mutta katson ettei kukaan satu huomaamaan että noukin tyhjän pantin maasta, on se hieman noloa.
Mukava hakea niillä panttirahoilla alkosta jokin erikoisolut ja nauttia.

.........
Kerään

Varsinkin kesäisin kun tulee harrastettua päivittäin pyöräilyä niin tulee samalla kerättyä teiden varsilta ja nuorison ryyppypaikoilta pullot ja tölkit pois, sekä siivottua rikkinäiset pullot ja roskat roskikseen.

Muutaman satasen niillä nettoaa kesän aikana ja tulee hyvä mieli kun kerää ne luonnosta pois.

vierailija
Miten on, kehtaatko/viitsitkö kerätä yleisiltä paikoilta pulloja/tölkkejä ja viedä ne kauppaan? Meillä tätä harrastaa koko perhe ja en näe siinä mitään kauhean noloa. Ei nyt suinkaan mitään roskiksia aleta tonkimaan, mutta jos kävelyreitillä sattuu osumaan silmään, niin noukitaan mukaan, viedään kotiin varastoon ja sitten kun tölkkejä on kertynyt säkillinen, viedään kauppaan. Yksi kaveri vaan ääneen ihmetteli, että miten viitsitään. Mutta niistä kyllä kertyy ihan mukavia summia "ilmaista rahaa". Tänäänkin ihan normaalilla kävelyreitillä tuli kassillinen täyteen ja siinä on 2€ edestä vaivanpalkkaa kun jaksetaan joskus kauppaan viedä.

Yhteistyössä