mäpäs ilmoitin vain miehelleni että joko

• Viestiketjun aloittaja nytonmunvuoro
  • Ensimmäinen viesti
"Vierailija"
Anteeks nyt vaan mutta millä tavalla tämä olisi provo? joillakin se vain on näin ainakin minulla. On mies kyl vissiin joskus vaipan vaihtanut vanhemmalle lapselleen mutta tälle ei tähän mennessä ole yhtäkään vaihtanut.. vähän paremmat perustelut kiitos sille että tämä provoilua olisi ja kyseessä on aikuinen mies minua 10v vanhempi tarkkoja ikiä en viitsi kertoa kun tiedän täällä pyörivän tuttujakin..
No ei kai kukaan ole noin tyhmä, että antaa miehen ulkoistaa itsensä kokonaan perhevelvollisuuksistaan? Kaiketi sinä olisit sitten huolehtinut koko lapsenhoidon mukisematta, jos mies ei sitä ole tehnyt.

Jos tilanne oikeasti olisi tuo, niin SINÄ olet tehnyt sen miehelle mahdolliseksi ja hyväksynyt tilanteen. Varmaan tosi läheinen isäsuhde lapsella.. Joskus voisi ajatella sitä lastakin.

"Wieras"
Hauskaa iltaa! :) Kyllä se mies pärjää jos haluaa. Mäkin voisin tänään lähteä ulos, muttakun ei ole ketään kenen kanssa lähtisi. Ja yksin en lähde, saan vaan kaikki törkymöykyt ympärille.

nytonmunvuoro
Omasta tahdostani käy perhetyöntekijä. Olen ollut ja olen sen verran väsynyt jo että pelkään että romahdan jos en tukea ja apua saa. Siis tää lastenhoito ja kodinhoito ei oo ainoo ongelma. Mut tarkotukseni ei ollut ongelmistani puhua vaan kehua että uskalsimpas ilmoittaa miehelleni että sen vuoro olla lapsemme kanssa.. :D ja sinulle joka toivottelit hyvää iltaa niin kiitos. Aion pitää hauskaa kavereiden kanssa ja lallatella ääneni käheäksi ;)

"Mie"
Onko se joillekkin palstalaisille niin v*tun vaikeeta uskoa että jotkut miehet vaan on vätyksiä/laiskoja/idiootteja yms. V*ttu montako kertaa sitä pitää jankata teille?! Onnea teille jos teillä on hyvät kunnolliset miehet, jotka hoitaa kotia, lapsia ja teitä. Mutta tässä maailmassa on muunkinlaisia miehiä kuin mitä ne teidän hyvät miehet on.

"vierailija"
[QUOTE="Mie";29490764]Onko se joillekkin palstalaisille niin v*tun vaikeeta uskoa että jotkut miehet vaan on vätyksiä/laiskoja/idiootteja yms. V*ttu montako kertaa sitä pitää jankata teille?! Onnea teille jos teillä on hyvät kunnolliset miehet, jotka hoitaa kotia, lapsia ja teitä. Mutta tässä maailmassa on muunkinlaisia miehiä kuin mitä ne teidän hyvät miehet on.[/QUOTE]
Ei tuossa ole mitään uskomatonta. Uskomatonta on, että niiden vätysten kanssa lisäännytään. Ja sen jälkeen valitetaan, kun on tullut lisäännyttyä vätyksen kanssa.

"nuuh"
[QUOTE="Mie";29490764]Onko se joillekkin palstalaisille niin v*tun vaikeeta uskoa että jotkut miehet vaan on vätyksiä/laiskoja/idiootteja yms. V*ttu montako kertaa sitä pitää jankata teille?! Onnea teille jos teillä on hyvät kunnolliset miehet, jotka hoitaa kotia, lapsia ja teitä. Mutta tässä maailmassa on muunkinlaisia miehiä kuin mitä ne teidän hyvät miehet on.[/QUOTE]

Kiitos onnitteluista. Vitun hokijat saavat arvoisensa kumppanit. Elä sillä.

Onnittelut

Kyllähän maailma on vätyksiä täynnä, se ainakin minua ihmetyttää enemmän että joku viitsii katsella moista, tehdä sellaisen kanssa lapsen ja jäädä sormi suussa ihmettelemään tilannetta pahimmillaan vuosikausiksi. Vätys on vätys, ei se muuksi muutu ja sitä on ihan turha itkeä nettipalstoilla. Joko sen kestää tai eroaa, ei siinä ole muuta vaihtoehtoa.

Ps: kumppanin valinta ei ole mikään onnenkantamoinen, kyllä se Suomessa on ihan jokaisen vapaa päätös.

nytonmunvuoro
Juuh ihan ittehän sen kumppaninsa saa valita. Mutta enpä mäkään tiennyt että mieheni tuollainen on ennenkuin pidemmällä raskautta mies muuttui. Alkuun hän siivoili paljonkin ja oli paljon tän mun lapseni kanssa. Ja olen päättänyt hetken antaa aikaa muuttua jos ei muutu niin sit se on voivoi ja ero tiedos..

"Vierailija"

Ei ole vaikeaa uskoa, kyllähän ihmisiä löytyy joka lähtöön.

Mutta se on v*tun vaikeeta uskoa, että tuntuu olevan paljon ihmisiä, jotka ei osaa erota, vaikka mitä tapahtuisi. Että ollaan paskassa parisuhteessa ja SILTI pitää alkaa pykää lapsia. Sitten vasta ongelmissa ollaankin ja sitten sinnitellään paskassa suhteessa.

ELÄMÄ ON VALINTOJA.

Meistä jokainen voi valita sen hyvän ja kunnollisen miehen.
Mutta ei, ei uskalleta olla yksin ja ei uskalleta erota ja ja ja.. niin siinäpä sitten ollaan, vietetään loppuelämä jonkun itsekkääs kusipään kanssa ja hoidetaan yksin koti, lapset ja kaikki ja ollaan väsyneitä ja onnettomia. Joskus voi katsoa peiliin eikä aina vain valittaa, kun siitä valittamisesta ei mitään hyötyä ole. On myöskin naurettavaa kuvitella, että mies muuttuu. Moni nainen tuntuu ajattelevan, että "kyllä se muuttuu kun saa lapsen" jne. NO EI MUUTU.

"Vieras."
Onko oikeasti näin, että suomessa saa perhetyöntekijän hoitamaan lasta, jos omalla vanhemmalla ei HUVITA hoitaa/huolehtia lapsesta?

Onnea ap:lle ihanasta kultakimpaleesta <3 Toivottavasti tämä on provo, näin luulen.

nytonmunvuoro
Enpä nyt jaksa alkaa selittelee ja ihmettelee ls.n päätöksiä. Ja en myöskään omia mokianikaan. Eikös pääasia ole se että olen vihdoin tajunnut missä vika...

Tsemppiä
Hei, kaikki miehet on lapsia muiden joukossa. Heitä täytyy osata ohjata ja kouluttaa tahdonvoimalla, jämäkkyydellä, suoraviivaisuudella :) Usko pois niin niitä vätys miehiä kyllä löytyy tästä maasta. Naisten vaan täytyy oppia puhumaan miesten kielellä. Kerro suoraan, mikä arjessa mättää positiivisesti ei syyllistämällä. Esim. ehtisimme viettää enemmän yhteistä aikaa, jos jaettaisiin kotitöitä. Tämä jako on helpompi tehdä, kun kumpikin on töissä. Itse väsyin avun anelemiseen mieheltä. Pyysin perheen koolle 'palaveriin', jossa jaettiin kotityöt. Kaikki osallistuvat. Toki pienten lasten kans tämä on vaikeampaa, mutta siihen itse tekemiseen on ohjattu pienestä pitäen :) Esim. jos maitolasi kaatuu, lapsi hakee paperia/ luutua pyyhkimiseen. Oppi ja ikä kaikki :)

Yhteistyössä