Miksi tiskikone LIKAA astiat?

Pin
Eli vaikka laittaisin puhtaita asioita, ne tulee likasempana takasin. Mikä siinä voi olla vikana? Sen sihdin vai mikälie olen puhdistanut kyllä, eli jotain muuta vikaa on...

Kertokaahan viisammat...

vieras,.
Tarkista ne siivekkeet. Meillä edellisessä koneessa oli jatkuvasti tukossa. Sinne siis kerty kaikkea töhnää ja vesi ei kulkenu enää läpi saati et olis paineella ruutannu niinku ois pitäny.

Pin
Et kai käyä Sun-merkkistä ainetta? itse olen huomannu että jättää aina "paskasiksi" astiat, jos sillä pesee..
No itseasiassa ostin viimeksi sellaista ekaa kertaa. :D
Mutta en usko siitä johtuvan, kun tämä lika on sellaista roskahilettä ihan, ei vain jätä vähän likaiseksi. Ihan kuin sylkisi likaa takaisin.

Kai sulla muuten on sitä kirkastajaa sen aineen kanssa?

"puk"
Jos se on Siemensin kone, niin itselleni sanoi huoltomies vastaavassa tilanteessa, että se on koneen ominaisuus eikä vika, että se jättää astiat likaisiksi. Jos kone on jotai muuta merkkiä, niin tarkistakaa että kone on liittetty kylmävesiliitäntään. Näin siksi, että ensimäinen huuhtelu tehdään sen lämäpöisellä vedellä mitä hanasta tulee, ja kylmä vesi poistaa paremmin maitoproteiinin.

dgjsh
No itseasiassa ostin viimeksi sellaista ekaa kertaa. :D
Mutta en usko siitä johtuvan, kun tämä lika on sellaista roskahilettä ihan, ei vain jätä vähän likaiseksi. Ihan kuin sylkisi likaa takaisin.

Kai sulla muuten on sitä kirkastajaa sen aineen kanssa?
On kirkastajaa, ei johdu ainakaan meillä siitä.

KUulostaa kyllä pahaenteisesti just samalta ongelmalta, minkä itse olen kokenut tuon aineen kans. Heitä mäkeen se ja osta esim. F*irya tilalle :D LOpputulos on ihan eri!

Pin
[QUOTE="puk";29487839]Jos se on Siemensin kone, niin itselleni sanoi huoltomies vastaavassa tilanteessa, että se on koneen ominaisuus eikä vika, että se jättää astiat likaisiksi. Jos kone on jotai muuta merkkiä, niin tarkistakaa että kone on liittetty kylmävesiliitäntään. Näin siksi, että ensimäinen huuhtelu tehdään sen lämäpöisellä vedellä mitä hanasta tulee, ja kylmä vesi poistaa paremmin maitoproteiinin.[/QUOTE]

Vai ominaisuus. :D No tähän asti on palvellut erittäin hyvin ja arvosteluissakin oli hyvä, eli yhtäkkiä tämä on alkanut.

Tarkistan nuo nuppineulan kanssa nuo reikäkohdat...

vierasss
Sun pesee ihan hyvin eikä siihen mitään kirkastajia tarvita. Ja Siemens on hyvä ap-kone.

Kone on rikki tavalla tai toisella.

Oothan putsannut alasiivilät?

Tai sit jotkut vaan ei osaa pestä astioita edes astianpesukoneella.

"mamma"
Meillä oli sama ongelma.... lasit yms tuli vaan likaisempina ulos.. sellaista kovaa likaa täynnä.. Loppujen lopuksi syyksi löytyi se, että lasten kuviolaseista oli irronnut sitä kuviota pikkuhiljaa, ja se oli sitten tarttunut muihin astioihin :D:D ja tätä ongelmaa kesti tosi kauan.. lasien piti olla konepestäviä, mutta eivät sitten olleetkaan kun irrotti salakavalasti sitä kuviota muihin astioihin...

Aiemmin epäilin myös syyksi jtn huonoja konetiskitabletteja.. sellasia jauhotabuja... nykyään ostan vain hieman kalliimpia ihan vaan varmuudenvuoksi :)

vieras..
Ei ollut möhnää niissä reikäkohdissa...
saitko ne siivekkeet irti? Ite ainakin valutin suht kovalla paineella vettä toisesta päästä sisään ja katoin miten vesi tuli ulos rei istä. Osasta tuli paineella osasta vain liruttamalla. Kerran oli joku kananmunan kuoren pala mikä liikku ees takas siellä siivekkeen sisällä ei siis tukkinu jotain tiettyä reikää vaan oli missä millonki.

Mutta joo voi vika olla monessa muussakin. tarkistaisin sen asennuksen vielä jos kerran sen jälkeen alko temppuilemaan. Ja mikään ei ole niin raivostuttavaa kuin että astianpesukone ei pese kunnolla.

"simppu"
Kannattaa myös ostaa kaupasta sellainen tiskikoneen puhdistus-aine. Se laitetaan koneeseen ja pestään tyhjiltään kuumimmalla pesuohjelmalla. Se poistaa saostumat yms jotka saattaa tukkia konetta.

Pin
saitko ne siivekkeet irti? Ite ainakin valutin suht kovalla paineella vettä toisesta päästä sisään ja katoin miten vesi tuli ulos rei istä. Osasta tuli paineella osasta vain liruttamalla. Kerran oli joku kananmunan kuoren pala mikä liikku ees takas siellä siivekkeen sisällä ei siis tukkinu jotain tiettyä reikää vaan oli missä millonki.

Mutta joo voi vika olla monessa muussakin. tarkistaisin sen asennuksen vielä jos kerran sen jälkeen alko temppuilemaan. Ja mikään ei ole niin raivostuttavaa kuin että astianpesukone ei pese kunnolla.
En irrottanut, kurkkasin vain. Kokeilen kohta tuota vielä....
Enkä minä varmaan "saa" koskea asennukseen, eikös siitä raukea se takuu siinä vaiheessa?

Yhteistyössä