U
"Unikouluttaja"
Vieras
Meillä on 6kk poika. Nukutin tähän mennessä rinnalle, kun se niin helppoa ollut, enkä edes nukuttanut, vaan aterian päätteeksi vauva itsekseen nukahtanut alta sekunnin murto-osan. Maitoa on riittänyt ja yli, yöt nukkui vieressäni, kaikki sujui hyvin. Päätin nyt kuitenkin että aloitetaan omaan sänkyyn nukuttamista kun se vielä tässä vaiheessa hyvin EHKÄ onnistuisi oppimaan. En kannata huudatus-menetelmiä, yritän TRacy HOggs menetelmällä. Tässä siis vauvaa otetaan syliin ja lasketaan heti kun auhoittuu ja heti takaisin olalle jos huuto tulee(se tulee ja kovaa). Nyt nukutin aamupäikkäreille 45 min jolloin nukahti ihan väsyneennä, minua kädestä pitäen ja pinnis keinutassuilla tärisemässä... Olen ihan järkyttynyt taas, vauva karjui ja itki. Kullähän. Kaikki karjuu, ja itkee, mutta mää en sitä kovin kestä, tulee itselleni itku. Käytännössä se unikoulu on minulla, mieheni ei nyt jostain syystä kerkiää/innostu/jaksa, en tiedä. Kotona jo esikoinen vvie omansa. Mutta siis kysymykseni on, jos olette kokeilleet tätä menetelmää, kuinka onnistuitte? Kauanko meni?
Olisin nukuttamassa rinnalle vielä vuoteen saakka, mutta ei se ketään palvele. Vauva on muuten hirmun tyytyväinen ja liikkeissään vilkas, terve, syö hyvin, paljon hymyilee ja itkee äärimmäisen vähän, paitsi nyt äiti keksi unikouluttaa. Nukkuu yön alkupätkän nyt omassa sängyssä, sitten otan viereen taas. Näin olen paljon virkeämpi eli saan alkupätkän nukkua leveästi ja niska oikeassa asennossa. =} yöimetystä en haluaa lopettaa, sopii vielä åidentää.
Jotenkin tuntuu, että kun sanotaan että se ei vauvaa vahingoita.. Hmm..
Kokemuksia?
Olisin nukuttamassa rinnalle vielä vuoteen saakka, mutta ei se ketään palvele. Vauva on muuten hirmun tyytyväinen ja liikkeissään vilkas, terve, syö hyvin, paljon hymyilee ja itkee äärimmäisen vähän, paitsi nyt äiti keksi unikouluttaa. Nukkuu yön alkupätkän nyt omassa sängyssä, sitten otan viereen taas. Näin olen paljon virkeämpi eli saan alkupätkän nukkua leveästi ja niska oikeassa asennossa. =} yöimetystä en haluaa lopettaa, sopii vielä åidentää.
Jotenkin tuntuu, että kun sanotaan että se ei vauvaa vahingoita.. Hmm..
Kokemuksia?