Onko ihan normaalia, että koiralla on ilmavaivoja sairastettuaan oksennustaudin?

• Viestiketjun aloittaja "helena"
  • Ensimmäinen viesti
"helena"
En ole antanut ruokaa vielä normaalisti, vaikka ruokahalua siihen olisikin. Vaan pieniä annoksia monta kertaa päivässä. Nyt on alkanut kaasuttelemaan, vaikka normaalisti ei ole edes tapana sellainen. Mutta onko ihan normaalia tuon oksutaudin jälkeen?

juuz
On normaalia, oksentaminen liittyy usein jonkinlaiseen suolistotulehdukseen. Annatko tavallista ruokaa? Lorauta sekaan pieni määrä piimää tai maustamatonta jogurttia, vähärssvaista.

"alkup."
Oho, minä en ole edes tiennyt, että koirallekin tulee oksennustauti!
Kyllä vain, mutta ripuli taitaa olla yleisempi vaiva. Koira ei ripuloinut lainkaan ja onneksi vesi maistui, vaikka ruoka ei. Ei oikeestaan päässyt juuri laihtumaankaan ja ruoka alkoi maistumaan lähes yhtäkkiä. Siitä sitten piristyikin ja alkaa olla normaali oma itsensä.

Kyllä mä mietin, että jos on jotain vakavampaa, mutta koska yleiskunto oli ok, eikä näyttänyt tuskaiselta, niin ajattelin seurailla pari päivää jos menisi kotihoidolla ohi. Ihan ensimmäinen kerta kyllä kun oksentelee ihan kunnolla. Onneksi se loppui, aika kova huoli jo oli.

juuz
[QUOTE="alkup.";29464841]Vähärasvaista piimää olen antanutkin. En anna vielä kuivamuonaa vaan jotain helposti sulavaa ja vähärasvaista. Mistähän tuollainen tulehdus voi johtua?[/QUOTE]

Syitä on paljon - syönyt liikaa/jotain sopimatonta, tietty proteiiniallergia, muuten vaan herkkävatsainen, stressi... Meillä auttaa myös pieni määrä hunajaa päivittäin piimään sekoitettuna, sitäkin voit kokeilla mutta anna ensin ihan pieni nokare.

"Jokuvaan"
Toki on. :) Onhan meillä ihmisilläkin niitä massutauteja, joissa kääntää, vääntää ja tyhjenee molemmista päistä. :) toivotaan rekulle pikaista paranemista ja muista pitää vielä kaiken varalle matot rullalla...

Yhteistyössä