Rv 8 menossa, alkio vastasi viikkoja 6+0, kenelläkään kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailija"

Vieras
Hedelmöityspäivä on tarkkaan tiedossa ja siitä laskien viikkoja on varmasti min. 7+1, max. 7+3. Alkio tosiaan vastasi kooltaan raskausviikkoa 6+0. Syke näkyi, mutta äidillä ei ole raskausoireita. Onko täällä kenenkään kohdalla käynyt noin? Viittaako tuo miten todennäköisesti siihen, että alkio on sairas?

Tuossa vaiheessa alkio on noin 7mm mittainen ja millin heitto on monta päivää.. Ymmärrät varmaan ettei ne ultrakoneet ole
Niin tarkkoja etteikö tuossa olisi epätarkuutta. Tarkin arvio saadaan 12 viikon ultrassa kun sikiö on jo vähän isompi. Myöhemmin sitten jo sikiöiden koodsa on jo muista syistä vaihtelua.

Mistä tiedät hedelmöittymispäivän tarkkaan? Onko ivf?

Luultavasti ei ole syytä huoleen. Omalla kohdallani ei tosin päättynyt onnellisesti, vaan keskenmeno tuli. Alkio oli alusta lähtien liian pieni. Syke taisi loppua jossain rv 9 tienoilla.

Tuossa vaiheessa alkio on noin 7mm mittainen ja millin heitto on monta päivää.. Ymmärrät varmaan ettei ne ultrakoneet ole
Niin tarkkoja etteikö tuossa olisi epätarkuutta. Tarkin arvio saadaan 12 viikon ultrassa kun sikiö on jo vähän isompi. Myöhemmin sitten jo sikiöiden koodsa on jo muista syistä vaihtelua.

Mistä tiedät hedelmöittymispäivän tarkkaan? Onko ivf?

On.

Minulla päättyi keskenmenoon. Rv 7+2 oli mutta vastasi viikkoja 6+1. Pienen pieni sykekin näkyi mutta elämänalku tyrehtyi rv 9+3. Lääkäri tosin varoitteli tästä jo tuossa ekassa ultrassa, joten osasin siihen jollain lailla jo varautua. Oli kuulemma liian iso heitto ollakseen normaalia tai mittavirhe. :(

[QUOTE="suurisuru";29462174]Minulla päättyi keskenmenoon. Rv 7+2 oli mutta vastasi viikkoja 6+1. Pienen pieni sykekin näkyi mutta elämänalku tyrehtyi rv 9+3. Lääkäri tosin varoitteli tästä jo tuossa ekassa ultrassa, joten osasin siihen jollain lailla jo varautua. Oli kuulemma liian iso heitto ollakseen normaalia tai mittavirhe. :([/QUOTE]

Olen pahoillani :( Tuliko ulos itsekseen eli alkoiko vuoto vai tarvitsiko kemiallisen tyhjennyksen?

[QUOTE="apila";29462181]Olen pahoillani :( Tuliko ulos itsekseen eli alkoiko vuoto vai tarvitsiko kemiallisen tyhjennyksen?[/QUOTE]

Tuli itsekseen. Fyysisesti oli kohtalaisen nopea ja kivuton. Ensimmäisenä päivänä tihkuttelua, toisena runsaampaa vuotoa, samana iltana tunnin verran supistelua, jonka aikana raskausmateriaali (mikä inhottava sana! ) ulos kokonaisuudessaan, ja jälkivuotoa reilu viikko. Henkisesti tietenkin sitten melkoisen rankkaa lääkärin varoittelusta huolimatta.

Tuli itsekseen. Fyysisesti oli kohtalaisen nopea ja kivuton. Ensimmäisenä päivänä tihkuttelua, toisena runsaampaa vuotoa, samana iltana tunnin verran supistelua, jonka aikana raskausmateriaali (mikä inhottava sana! ) ulos kokonaisuudessaan, ja jälkivuotoa reilu viikko. Henkisesti tietenkin sitten melkoisen rankkaa lääkärin varoittelusta huolimatta.

Kiitos vastauksesta, minullakin samankaltainen tilanne ja mietin miten päättyy...

[QUOTE="apila";29462207]Kiitos vastauksesta, minullakin samankaltainen tilanne ja mietin miten päättyy...[/QUOTE]

Toivon elämääsi kaikkea kaunista ja hyvää sekä ihaninta mahdollista lopputulosta!

Minulla sinäänsä on että synnytin lapsen 41+5viikolla vaikka todeellisuus oli että olikin oikeesti 38 viikko menossa. Eivät uskoneet alussa minua että ei raskauteni voi olla niin pitkällä. Ja merkkasivat la väärin. Sanoivat aina että ei vastaa viikkoja kokonsa puolesta mutta eivät vaihtaneet la. Terve lapsi syntyi, mutta kätilö oli ensimmäinen joka sano että ei ole lähelläkään viikot täynnä. Toivon sinulle voimia odotukseen. Heitto johtuu menkoista jotka eivät ole säännölliset niin vaikea oli laskea oikeaa la ja äitiä ei kuunneltu.

Päätyi keskenmenoon minulla tuollainen tilanne. En alkujaan osannut kovasti huolestua, koska gynekologi yritti vakuutella että todennäköisesti kaikki on hyvin. Mutta hän varmaan ajatteli, että hedelmöittyminen on voinut tapahtua myöhemmin, vaikka itse tiesin sen niin tarkalleen, että ihan varmasti se reilu viikko oli alkion koossa heittoa.

En tiedä, koska alkio oli kokonaan lopettanut kasvun ja syke pysähtynyt, todennäköisesti pian varhaisultran jälkeen. Keskenmeno alkoi kuitenkin vasta rv 11/12 (laskettua aikaa korjattiin varhaisultran perusteella).

Yhteistyössä