katoava
Tuli vain mieleen kun Talkissa sanottiin, että monet ammatit ovat jo nyt kadonneet, mutta minä pöhkönä en osaa ajatella yhtään ammatteja, jotka ovat kadonneet.
Oli kyse ammateistaMerkantti, geronomi... Noi nyt tuli ekana mieleen.
Mihin ne geronomit ovat hävinneeet kun koulutusta kuitenkin järjestetään edelleen.Merkantti, geronomi... Noi nyt tuli ekana mieleen.
Eikö. Mihin koulutukseen sitten mahdoin hakea viime kevään yhteishaussa.Sosionomit ovat jyränneet geronomit ja ger. koulutusta ei enää ole
Kumpikaan niistä ei ole ammattiniin?
Merkantti ja geronomi ovat tutkintonimikkeitä, eivät ammatteja. Sitä tuo aiempi kommentti tarkoitti. Tässä aloituksessa haettiin ammatteja...niin?
Mä tarkoitin siis semmoista sentraali-santraa, joka yhdistää tavallisten ihmisten puheluita Toki varmaan monissa isommissa firmoissa on edelleen jokun sortin puhelunvälittäjä firman sisäisille puheluille.Kyllä puhelinvaihteessa on edelleen työntekijöitä. Ainakin yhden ison organisaation tiedän, jossa tuossa työssä edelleen työskennellään. Itse työskentelin siellä samassa yksikössä, mutta tein eri töitä eri ammattinimikkeellä. Mutta noita rahastajia ei kyllä ole näkynyt busseissa varmaan kolmeenkymmeneen vuoteen.
Kyllä esim ExpressBusseissa on nykyäänkin vielä rahastajia. Paikallisbusseista ovat toki hävinneet.Kyllä puhelinvaihteessa on edelleen työntekijöitä. Ainakin yhden ison organisaation tiedän, jossa tuossa työssä edelleen työskennellään. Itse työskentelin siellä samassa yksikössä, mutta tein eri töitä eri ammattinimikkeellä. Mutta noita rahastajia ei kyllä ole näkynyt busseissa varmaan kolmeenkymmeneen vuoteen.
Ahaa, mä en ole ajellut niiden kyydissä varmaan koskaan. Tiedätkö, ovatko pelkästään rahastajia, vai onko niin, että vaihtavat kuskia välillä... eikös kuskeilla ole aika tiukat ne ajo- ja lepoajat ja kuljettajan vaihdolla voisivat kirittää aikatauluja tuon avulla pitkillä matkoilla?Kyllä esim ExpressBusseissa on nykyäänkin vielä rahastajia. Paikallisbusseista ovat toki hävinneet.