Mitkä ammatit ovat kadonneet?

• Viestiketjun aloittaja katoava
  • Ensimmäinen viesti
"Vierastaja"
[QUOTE="mac";29461824]siivooja[/QUOTE]

Niin kaikki lienee nykyään siistijöitä tai laitoshuoltajia, alalla on ainakin kova kysyntä laikkarin papereille. Nykyään ei mennä edes siivoamaan ilman papruja, ainakaan kovin moneen paikkaan mikä mielestäni hyvä, antaa edes jonkin verran kunnioitusta sillekkin tärkeälle työlle.

swsw
[QUOTE="Rea Listi";29461839]Mihin ne geronomit ovat hävinneeet kun koulutusta kuitenkin järjestetään edelleen.[/QUOTE]

Sosionomit ovat jyränneet geronomit ja ger. koulutusta ei enää ole

[QUOTE="Jenis";29461809]Vossikkakuski, bussin rahastaja, puhelinvaihteen hoitaja.[/QUOTE]

Kyllä puhelinvaihteessa on edelleen työntekijöitä. Ainakin yhden ison organisaation tiedän, jossa tuossa työssä edelleen työskennellään. Itse työskentelin siellä samassa yksikössä, mutta tein eri töitä eri ammattinimikkeellä. Mutta noita rahastajia ei kyllä ole näkynyt busseissa varmaan kolmeenkymmeneen vuoteen.

"Jenis"
Kyllä puhelinvaihteessa on edelleen työntekijöitä. Ainakin yhden ison organisaation tiedän, jossa tuossa työssä edelleen työskennellään. Itse työskentelin siellä samassa yksikössä, mutta tein eri töitä eri ammattinimikkeellä. Mutta noita rahastajia ei kyllä ole näkynyt busseissa varmaan kolmeenkymmeneen vuoteen.
Mä tarkoitin siis semmoista sentraali-santraa, joka yhdistää tavallisten ihmisten puheluita :) Toki varmaan monissa isommissa firmoissa on edelleen jokun sortin puhelunvälittäjä firman sisäisille puheluille.

[QUOTE="Jenis";29462040]Mä tarkoitin siis semmoista sentraali-santraa, joka yhdistää tavallisten ihmisten puheluita :) Toki varmaan monissa isommissa firmoissa on edelleen jokun sortin puhelunvälittäjä firman sisäisille puheluille.[/QUOTE]

Juu, sellaiset sentraali-santrathan ovat todella kadonneet. Nykyiset puhelinkeskustyöntekijät välittävät myös ulkoisia puheluja... esimerkiksi voisin antaa sellaiset organisaatiot, joiden yhteystiedoissa mainitaan vaihde. Tosin heillä voi olla sen työn ohella muitakin työtehtäviä, mutta tekevät siis myös puhelunvälitystä.

das
Kyllä esim ExpressBusseissa on nykyäänkin vielä rahastajia. Paikallisbusseista ovat toki hävinneet.

Kyllä esim ExpressBusseissa on nykyäänkin vielä rahastajia. Paikallisbusseista ovat toki hävinneet.
Ahaa, mä en ole ajellut niiden kyydissä varmaan koskaan. Tiedätkö, ovatko pelkästään rahastajia, vai onko niin, että vaihtavat kuskia välillä... eikös kuskeilla ole aika tiukat ne ajo- ja lepoajat ja kuljettajan vaihdolla voisivat kirittää aikatauluja tuon avulla pitkillä matkoilla?

Yhteistyössä