Ihan fiksujakin kommentteja tullut.
Tää oli mun oma päätös, jokainen tehköön oman ratkaisunsa ja kantakoon seuraukset teoistaan.
Siinä jutussa muistutettiin, että Facebookin käyttöohjeiden mukaan toisista ei saa laittaa julkisia henkilökohtaisia tietoja ilman lupaa.
Facebook-tutuilla voi olla tuttuja ja tutun tuttuja, ei koskaan tiedä, mihin ne kuvat leviää...
Siinä jutussa oli, että tulisi laittaa Facebookiin yksityisyysasaetukset. Jos päivityksesi kohdalla on maapallon kuva, sen voi lukea kuka tahansa. Tulisi tarkistaa asetukset aika ajoin, ne muuttuvat.
Sille, joka sanoi, että tästä aiheesta on ollu jo monta juttua, niin milloin viimeksi? Oon aika monena päivänä käyny lukemassa täällä kommentteja, niin ei oo kyllä pitkään aikaan tullu samasta asiasta alotusta. Tai ei oo ainakaan mun silmiin sattunut.
Ja laitoin tän, ku tuli mieleen sitä lehteä lukiessa.
Siinä jutussa oli vinkki, että jos haluaa jakaa kuvia sukulaisten kanssa, niin tulisi tehdä se sähköpostilla, pilvipalveluiden tai paperikuviakin tekevien kuvapalvelujen kuten Smartphoton kautta.
Mun ei tuu käytettyä mitään noista. Ollaan niin vanhanaikaisia, että otetaan kännykällä videopätkiä tai otetaan valokuvia. Ei sen kummempaa.
Miksi niitä kuvia pitäisi levitellä laajempaan käyttöön??
Mun miehen vanhemmatkin just yksi päivä päivitteli sitä, että miehen sisko oli laittanut omien lastensa kuvia jakoon nettiin. Ei ollut heidänkään mielestä kauhean fiksu juttu.