[QUOTE="jjjjj";29454220]Eli et näe järkeä siinä, että esim 12 krt heräävä vauva mikä tarkoittaa siis meillä noin 35min välein heräävä syömään, opetetaan hellällä tavalla pois yötissistä? Menkää te vaan vaikeamman kautta jos haluatte suorittaa niin vitusti, minä nukun hyvin yöt ja olen jaksava pienen söpöliinin äiti. Koko perhe voi taatusti paremmin, vai uskallatko väittää, että jatkuvasti pienissä pätkissä nukkuva äiti voi millään lailla olla jaksava ja hyvä äiti? Uskallan epäillä, tuollainen univaje vaikuttaa jo mielenterveyteen. T. pimeitä hetkiä kokenut[/QUOTE]
Miten sä nyt sen noin tulkitsit? Mä kirjoitin näin: "...vauvalle tuo heräily (ja tissin haluaminen) on täysin luonnollista. Mun mielestä jokaisen todellakin tulis ymmärtää ja sisäistää tuo asia, vaikka sitten johonkin unikouluratkaisuun päätyisikin."
Joskus pitää valita kahdesta huonosta vaihtoehdosta vähemmän huono, ja toteuttaa se unikoulu. Mutta kun tämä nyt ei edelleenkään muuta sitä asiaa miksikään, että vauvalle (varsinkin pienelle) se heräily on luonnollista ja normaalia. Mä haluaisin että ihmiset tietäis tuon, niin se heräilyahdistuskin vois monella vähentyä (en nyt puhu sinusta).
Unikoulun voi siis toteuttaa jos se on kerta kaikkiaan tarpeen, mutta jokaisen olis silti hyvä tietää miten se (pikku)vauvan luonnollinen unirytmi on rakennettu.