Voiko isyydestä kieltäytyä?

"ahaa"
No0 tässä tapauksessa se nainen väitti syövänsä pillereitä, mutta eipä ollut koko pillereitä olemassa... Parisuhteessa ollaan ja tuollaista tekee, niin kyllä se on ihan selvää miehen huijaamista, jotta vain saa sen lapsen.. Eikä todellakaan mistään miehen tyhmyydestä kyse, onko se tyhmyyttä että uskoo mitä oma kumppani sanoo? Samalla tavalla mies voi huijata naisen raskaaksi pistelemällä kortsuun reikiä, jos nainen näkee, että mies käyttää kortsua, niin ei se nyt pillereitä huvikseen popsi ihan vaan sen takia et jos mies onkin pistellyt niihin kortsuihin reikiä :headwall:
Mutta pitäisi kyllä käyttää kondomia, jos ei ole kyseessä oma puoliso, ei pilleri suojaa taudeilta.
 
kfkfkf
[QUOTE="ahaa";29445556]Mutta pitäisi kyllä käyttää kondomia, jos ei ole kyseessä oma puoliso, ei pilleri suojaa taudeilta.[/QUOTE]

Mitä kohtaa lukemastasi et ymmärtänyt? Nimenomaan kyseessä oli se oma puoliso.. Totta puhut kyllä, mutta ei nyt liity lainaamaasi tekstiin mitenkään
 
tunnukseton
Nainen ja mies seurustelevat, eivät asu yhdessä. Lapsia ei halua kumpikaan enää, ikääkin kun jo on ja naisella on jo kaksi lasta, yläkouluikäisiä. Miehellä ei ole lapsia eikä hän ole niitä koskaan halunnut. Ehkäisynä on vain varmat päivät, jotka ovat toimineet ookoo. Kierto heittää ja nainen tuleekin raskaaksi. Mies ei halua lasta. Nainenkaan ei halua lasta, mutta ei pysty aborttiin, joten joutuu pitämään lapsen. Mitkä ovat teidän mielestä miehen vaihtoehdot?
Miehellä ja naisella on molemmilla sellainen tilanne, että tyhmyydestä sakotetaan. Varmat päivät: jee hei, onpa varmaa. Oikein aikuismaista.

Mies maksakoon elarit, ja toivottavasti olisi isänäkin lapselleen, antaisi oikeasti mahdollisuuden rakastua lapseensa.
Toivottavasti äiti myös rakastaisi lastaan koko elämänsä ajan.

Adoptio on kyllä vaihtoehto sekin.
 
Tositilanne
Miehellä ja naisella on molemmilla sellainen tilanne, että tyhmyydestä sakotetaan. Varmat päivät: jee hei, onpa varmaa. Oikein aikuismaista.

Mies maksakoon elarit, ja toivottavasti olisi isänäkin lapselleen, antaisi oikeasti mahdollisuuden rakastua lapseensa.
Toivottavasti äiti myös rakastaisi lastaan koko elämänsä ajan.

Adoptio on kyllä vaihtoehto sekin.
Äiti tulee kyllä rakastamaan lasta valtavasti. Adoptio ei ole vaihtoehto, äiti tietää, että vaikka ajatuksen tasolla se olisi vaihtoehto alkuraskaudessa ei se ole todellinen vaihtoehto enää siinä vaiheessa kun lapsi syntyy.

Varmat päivät, homman epävarmuus ollut tiedossa, oli kuitenkin syitä miksi muuta ei käytetty, kumpikin tiesi riskin.
 
Tässä on ketjun verran mietitty, mikä on isän oikeus ja onko isällä oikeus ns. sosiaaliseen aborttiin jne. Ei tässä lapsen etua kauheasti ole funtsittu.
On Pohdittu, sais ketjusta statsit niin voisi todeta kuin budjettiriihestä, oikein kolmikantana. Tytsy,HG ja kfkf = ovat pohtineet puolestamme ja tässä kohtaa todetaan kun Katainen konsanaan että 'on pohdittu' ja oikein 40 sivun verran = yleinen mielipide = ei ajatuksia lapsen etuun = sitäkö tässä ketjussa kysyttiin?

Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29436702:
Onko mahdollisuus kieltäytyä ihan täysin isyydestä niin, että ei tarvitse maksaa elareita eikä lapsi saa perintöä vaikka lapsen äiti on isän henkilöllisyyden kertonut lastenvalvojalle?
En saa tuosta tämän hetkistä kiistakapulaa millään lukihäiriöllä. Joten jos nyt taas palataan tuohon kysymykseen niin edelleen vastaus on EI.

Rintaperillisellä rintaperillisen oikeudet, elatusvelvollisuuskin on olemassa ja tulee tuossa mukana kuin peräpukama.

Vanhemmuuteen ja vanhemmaksi ketään ei voi pakottaa (Vanhempana oleminen on lapsen edun mukaista).

Monessa tapauksessa missä elatusvelvollinen löydetään ja häntä ei kiinnosta lapsi, on ehkä jopa lapsen edun mukaista että vanhemmuutta tekee joku muu kuin tämä juridinen lompakko.
 
kfkfkf
kaiken kaikkiaan tosi älytön keskustelu. Ainakin tuli huomattua kuinka erilaisia arvomaailmoita täällä olevilla äideillä todella on, äitiys ei selvästikään ole avannut heidän sydäntään. Sääli heidän lapsilleen.
Eikun nimenomaan se äitiys on avannut sydämet, me äidit ei annettais lapsia ventovieraalle miehelle, vain koska lapsella nyt sattuu olemaan hänen geeninsä. Sä antaisit ilmeisestikkin? Kun edelleen kaikista ei ole vanhemmiksi... Sitä baaripanoa et voi tuntea...
Se lapsi kun voi olla jopa onnellisempi ihan ilman sitä oikeaa isää..
 
Eikun nimenomaan se äitiys on avannut sydämet, me äidit ei annettais lapsia ventovieraalle miehelle, vain koska lapsella nyt sattuu olemaan hänen geeninsä. Sä antaisit ilmeisestikkin? Kun edelleen kaikista ei ole vanhemmiksi... Sitä baaripanoa et voi tuntea...
Se lapsi kun voi olla jopa onnellisempi ihan ilman sitä oikeaa isää..
Mä olen samaa mieltä, ettei lasta anneta kelle tahansa mutta minun tuntemani miehet kyllä oppisivat vauvan - ja lapsen hoidon. Yhdessä opetellen pikku hiljaa, ei kukaan oletakaan edes ammattilaisista että ihmiset osaisivat heti vanhemmiksi tultuaam kaiken.

Kuten olen sulle monta kertaa sanonut, KUKAAN ei ole pakottamassa ketään viettämään aikaa, hoitamaan ja kasvattamaan lasta mikäli mies ei sitä halua. Koita nyt vihdoin käsittää.
 
kfkfkf
Mä olen samaa mieltä, ettei lasta anneta kelle tahansa mutta minun tuntemani miehet kyllä oppisivat vauvan - ja lapsen hoidon. Yhdessä opetellen pikku hiljaa, ei kukaan oletakaan edes ammattilaisista että ihmiset osaisivat heti vanhemmiksi tultuaam kaiken.

Kuten olen sulle monta kertaa sanonut, KUKAAN ei ole pakottamassa ketään viettämään aikaa, hoitamaan ja kasvattamaan lasta mikäli mies ei sitä halua. Koita nyt vihdoin käsittää.
Ei voi pakottaa ei, mutta olette olleet sitä mieltä, että jos se hiukan huonosti tällä hetkellä elämänsä hoitanut mies ei just nyt ole valmis isäks, niin hän ei saisi tehdä lapsia sitten koskaan tulevaisuudessakaan.

ja joo, ehkä siinä vaiheessa hän saattaa muistella sitä jo olemassaolevaa lastaan, tai sitten ei....
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29445449:
Voi luoja, etkö nyt vieläkään tajua? Mies on itse ollut tietoinen, mihin seksi ja pettäminen voi johtaa. Hän on itse tehnyt valinnan ja ottanut riskin. Miehellä oli vapaus valita toisin. Mikään kieroilu ei vie sitä valinnan vapautta mieheltä.
Siis tämä meidän "vääntö" sai alkunsa siitä että epäiltiin onko noin kieroja naisia olemassa.
Minä toin oman kokemukseni esiin.
Sinä kyseenalaistit, ja minä vastasin.

Nainen oli erittäin, jopa hämmentävän kiero, ja mies oli tyhmä.
 
Ei voi pakottaa ei, mutta olette olleet sitä mieltä, että jos se hiukan huonosti tällä hetkellä elämänsä hoitanut mies ei just nyt ole valmis isäks, niin hän ei saisi tehdä lapsia sitten koskaan tulevaisuudessakaan.

ja joo, ehkä siinä vaiheessa hän saattaa muistella sitä jo olemassaolevaa lastaan, tai sitten ei....
Ei sitä voi kieltää, eikä ole tarvettakaan kieltää. Yleensä ihmiset ottavat opikseen virheistään ja miehet eivät ole siinä poikkeus.
 
kfkfkf
Ei sitä voi kieltää, eikä ole tarvettakaan kieltää. Yleensä ihmiset ottavat opikseen virheistään ja miehet eivät ole siinä poikkeus.
No sithän tässä on jauhettu 40 sivua ihan turhaan :D

Tuolla jossain vaiheessa vain olitte sitä mieltä, että jos ei ole valmis nyt isäksi sille baaripanon kanssa aikaansaadulle lapselle, niin ei sais jatkossakaan lapsia hankkia
 
No sithän tässä on jauhettu 40 sivua ihan turhaan :D

Tuolla jossain vaiheessa vain olitte sitä mieltä, että jos ei ole valmis nyt isäksi sille baaripanon kanssa aikaansaadulle lapselle, niin ei sais jatkossakaan lapsia hankkia
Ei pidä paikkaansa, pitkään aikaan ei tietysti mutta lopullisesti yhden virheen takia ei tarvitse lapsettomaksi jäädä minun mielestä.
 
säpäle harmaana
Siis tämä meidän "vääntö" sai alkunsa siitä että epäiltiin onko noin kieroja naisia olemassa.
Minä toin oman kokemukseni esiin.
Sinä kyseenalaistit, ja minä vastasin.

Nainen oli erittäin, jopa hämmentävän kiero, ja mies oli tyhmä.
No ehkä meillä on hieman eri käsitys siitä, mitä tarkoitetaan sillä "noin kierolla". Minä luulin, että tarkoitit, että joku pystyy kieroilemaan vastahakoisen täysjärkisen miehen sänkyyn ja sinä tarkoititkin, että pystyy houkuttelemaan tyhmän pettäjämiehen sänkyyn.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
kfkfkf
No kyllä mä luulen, että itsekkin pystyisin halutessani kieroilemaan exäni sänkyyn kanssani, vaikka hän on ihan parisuhteessa (kuten myös). Hän on niin sinisilmäinen, että riittäisi jos sanoisin ehkäisyn olevan kunnossa.
Ei siinä kamalasti tarvita, että exänsä saa sänkyyn, varsinkaan jos toisella on vielä jotain tunteita eikä ero ole ollut hänestä lähtöisin.

Enkä siis tosiaankaan näin tekisi, mutta ei varmaan paljon vaadittaisi, että minun exäni tähän suostuisi, vaikka on parisuhteessa
 
säpäle harmaana
No kyllä mä luulen, että itsekkin pystyisin halutessani kieroilemaan exäni sänkyyn kanssani, vaikka hän on ihan parisuhteessa (kuten myös). Hän on niin sinisilmäinen, että riittäisi jos sanoisin ehkäisyn olevan kunnossa.
Ei siinä kamalasti tarvita, että exänsä saa sänkyyn, varsinkaan jos toisella on vielä jotain tunteita eikä ero ole ollut hänestä lähtöisin.

Enkä siis tosiaankaan näin tekisi, mutta ei varmaan paljon vaadittaisi, että minun exäni tähän suostuisi, vaikka on parisuhteessa
Siis hypittekö te ihmisten sänkyyn noin vain, kunhan vain ehkäisy on kunnossa? :O

Eihän tuohon parisuhteessa pettämiskynnykseen liity lapsenteko/ehkäisyhuijaus millään tavalla? En nyt kyllä oikeasti tajua tätä logiikkaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
kfkfkf
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29446066:
Siis hypittekö te ihmisten sänkyyn noin vain, kunhan vain ehkäisy on kunnossa? :O

Eihän tuohon parisuhteessa pettämiskynnykseen liity lapsenteko/ehkäisyhuijaus millään tavalla? En nyt kyllä oikeasti tajua tätä logiikkaa.
Kunhan totesin, että ei se niin vaikeaa ole houkutella exää sänkyynsä ja jos vielä haluaisi huijata tämän isäksi, niin riittäisi kun sanoisi ehkäisyn olevan kunnossa
 
Eikun nimenomaan se äitiys on avannut sydämet, me äidit ei annettais lapsia ventovieraalle miehelle, vain koska lapsella nyt sattuu olemaan hänen geeninsä. Sä antaisit ilmeisestikkin? Kun edelleen kaikista ei ole vanhemmiksi... Sitä baaripanoa et voi tuntea...
Se lapsi kun voi olla jopa onnellisempi ihan ilman sitä oikeaa isää..
Se on aivan sama, luovuttaisitko sä lapsesi sille baaritutulle vai et, jos ko. mies tahtoisi tapaamiset. Eihän se mieskään sinua tunne ja voi ajatella ihan samoin, että onkohan tuosta äidiksi. Yhtäläinen oikeus lapsella on isään ja isällä lapseen kuin äidillä. Teidän on ehkä vaikea käsittää, mutta monissa tapauksissa lapsi ja isä ovat _äidin läsnäollessa_ pikkuhiljaa tutustuneet toisiinsa ja myöhemmin isä on sitten tavannut lasta ilman, että äiti on paikalla. Silloin siis kun vanhemmat eivät ole parisuhteessa.
 
kfkfkf
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29446110:
Okei. Mutta kai mies silti tajuaisi kantaa vastuunsa tuossa tilanteessa?
Luultavasti kantaisi...
En tiedä enkä lähde kokeilemaan :D
Mutta veikkaan, että olisi helppo saada sänkyyni... Jos siis näin tahtoisin.. Onneksi en tahdo :D
 
Ei voi pakottaa ei, mutta olette olleet sitä mieltä, että jos se hiukan huonosti tällä hetkellä elämänsä hoitanut mies ei just nyt ole valmis isäks, niin hän ei saisi tehdä lapsia sitten koskaan tulevaisuudessakaan.

ja joo, ehkä siinä vaiheessa hän saattaa muistella sitä jo olemassaolevaa lastaan, tai sitten ei....
Onko mies siis sinunkin mielestäsi huonosti hoitanut elämänsä, jos ei tahdo isäksi lapselle? Minä kun ymmärsin aiemmin, ettei siinä ratkaisussa ole mielestäsi mitään huonoa.
 

Yhteistyössä