Voiko isyydestä kieltäytyä?

Olihan tuokin tapa haukkua kanssa keskustelija.

Luuletko että monikaan palstalla pitempään ollut yllättyy mistään mitä sinä sanot?
Minusta on noiden kahden asian vähättelyä, että niitä vertaa johonkin rahan maksamiseen vastoin tahtoa. Joku järki pitää kommenteissa olla. Naisen pakottaminen lapsen hankkimiseen tarkoittaa pakkosynnytystä. Edellinen kommentoiija puhui vielä raskaaksi pakottamisestakin.
 
"vieraana"
En tietenkään antaisi vauvaa yksin hoitoon ventovieraalle. Isä saisi tutustua lapseensa pienin askelin minun läsnäollessani.
Paitsi että sinä et voisi tuollaista päättää. Pientä lasta ei varmastikaan lastenvalvojakaan antaisi joka toiseksi viikonlopuksi etävanhemmalleen, mutta pariksi tunniksi kylläkin. Joten sinä istuisit kiltisti kotona tai mitä nyt tekisitkään sillä aikaa, kun lapsesi isä on lapsensa kanssa jossain.
 
Nii ettei siinä ole tarpeeksi että "saa" lapsen jota ei halua, mutta että pitää vielä kattoa jotain random panoa jatkuvalla syötöllä? Onneksi en ole mies.
Miksi random panon katsominen olisi pahempaa kuin sen ex-vaimon, jonka kanssa sukset on menneet ristiin? Tuntematon ihminenhän on täysin neutraali, ei vihaa ja katkeruutta häiritsemässä. Oikeasti, palstaileeko täällä aikuisia ihmisiä? Miten kaikille nämä perusasiat voi olla NÄIN vaikeita? Monet parit eroavat pikkulapsiaikana ja onnistuvat sumplimaan taaperoiden ja jopa vauvojen tapaamiset.
 
  • Tykkää
Reactions: Ciervo
[QUOTE="vieraana";29438616]Paitsi että sinä et voisi tuollaista päättää. Pientä lasta ei varmastikaan lastenvalvojakaan antaisi joka toiseksi viikonlopuksi etävanhemmalleen, mutta pariksi tunniksi kylläkin. Joten sinä istuisit kiltisti kotona tai mitä nyt tekisitkään sillä aikaa, kun lapsesi isä on lapsensa kanssa jossain.[/QUOTE]

Niin totta, miks se isä lapsen äidin kanssa haluaa yhtään viettää aikaa enenpää kuin on tarvis. Jos pitää kiinni oikeuksistaan niin se lapsihan pitäs sit luovuttaa tuntemattomalle ihmiselle hoitoon jos hän sellaista vaatisi, kerta isä on.
 
[QUOTE="vieraana";29438616]Paitsi että sinä et voisi tuollaista päättää. Pientä lasta ei varmastikaan lastenvalvojakaan antaisi joka toiseksi viikonlopuksi etävanhemmalleen, mutta pariksi tunniksi kylläkin. Joten sinä istuisit kiltisti kotona tai mitä nyt tekisitkään sillä aikaa, kun lapsesi isä on lapsensa kanssa jossain.[/QUOTE]

Sitten olisi näin. Pitkällä tähtäimellä lapselle kaksi vanhempaa on rikkaus.
 
Blue
Miksi random panon katsominen olisi pahempaa kuin sen ex-vaimon, jonka kanssa sukset on menneet ristiin? Tuntematon ihminenhän on täysin neutraali, ei vihaa ja katkeruutta häiritsemässä. Oikeasti, palstaileeko täällä aikuisia ihmisiä? Miten kaikille nämä perusasiat voi olla NÄIN vaikeita? Monet parit eroavat pikkulapsiaikana ja onnistuvat sumplimaan taaperoiden ja jopa vauvojen tapaamiset.
Mä kuule mietin ihan samaa! :D
 
Miksi random panon katsominen olisi pahempaa kuin sen ex-vaimon, jonka kanssa sukset on menneet ristiin? Tuntematon ihminenhän on täysin neutraali, ei vihaa ja katkeruutta häiritsemässä. Oikeasti, palstaileeko täällä aikuisia ihmisiä? Miten kaikille nämä perusasiat voi olla NÄIN vaikeita? Monet parit eroavat pikkulapsiaikana ja onnistuvat sumplimaan taaperoiden ja jopa vauvojen tapaamiset.
Niiden ihmisten koko nimen sentää tietää. Nänä panot ovat TÄYSIN TUNTEMATTOMIA TOISILLEEN. Pyytäisitko bussipysäkiltä jonku miehen teille hakemaan lapsesi hoitoon? Ihan sama asia.
 
"vieraana"
Miksi random panon katsominen olisi pahempaa kuin sen ex-vaimon, jonka kanssa sukset on menneet ristiin? Tuntematon ihminenhän on täysin neutraali, ei vihaa ja katkeruutta häiritsemässä. Oikeasti, palstaileeko täällä aikuisia ihmisiä? Miten kaikille nämä perusasiat voi olla NÄIN vaikeita? Monet parit eroavat pikkulapsiaikana ja onnistuvat sumplimaan taaperoiden ja jopa vauvojen tapaamiset.
Nämä eronneet parit eivät olekaan toisilleen tuntemattomia. Tilanne on aivan toinen, jos lapsen vanhemmat ovat tavanneet toisensa sekan kerran siittämishetkellä ja tokan kerran lastenvalvojan luona isyyttä vahvistettaesa. Sitten sovitaan eltukset ja tapaamiset. Ja ne tapaamiset koskevat lasta, ei sitä lapsen toista biovanhempaa.
 
Mä kuule mietin ihan samaa! :D
Aika moni täällä vissiin vieraannuttaisi lapsen isästään, jos ero tulisi. Kun on NIIN kauheaa ja hirveää, että vauva tapaa isäänsä, yksin tai äidin seurassa. Parempi kokonaan ilman isää? Aina siis kun avioero tulee vauva-aikana, on isän hyvä poistua lapsen elämästä, ettei lapsi traumatisoidu tai isä joudu tapaamaan äitiä? Kypsät aikuiset ihmiset osaavat ajatella lasten parasta. Ainakin siihen pitäisi pyrkiä.
 
kfkfkf
Sitten olisi näin. Pitkällä tähtäimellä lapselle kaksi vanhempaa on rikkaus.
Mutta kun se ei aina ole näin, usko jo. On paljon tilanteita joissa et yksinkertaisesti vain uskalla antaa sitä lasta sille ventovieraalle pariksi tunniksi. Sä et ehkä ymmärrä kun sulla ei ole lapsia...
Mä en IKINÄ missään tilanteessa antais mun vauvaa jollekkin baaripanolle edes hetkeksi, olipa se sitten sen isä tai ei. En IKINÄ. Mä en tätä baaripanoa tuntis ollenkaan, joten en tosiaankaan voisi luottaa häneen. Lastenvalvoja näin kuitenkin voisi määrätä
 
  • Tykkää
Reactions: Rva Ilkeä Harmaa
äidin päätös
Kyllä voi, jos äiti tämän hyväksyy. Minun lapseni isä ei ole tunnustanut isyyttän, vaikka lastenvalvoja on häneen ottanut yhteyttä. Lastenvalvoja välitti minulle tiedon, että isä ei halua tunnustaa isyyttään ja minulta lastenvalvoja kysyi, haluanko jatkaa isyyden selvittämistä. Ja kun en halunnut, ei isästä tullut lapsen "virallista" isää.
 
[QUOTE="vieraana";29438636]Nämä eronneet parit eivät olekaan toisilleen tuntemattomia. Tilanne on aivan toinen, jos lapsen vanhemmat ovat tavanneet toisensa sekan kerran siittämishetkellä ja tokan kerran lastenvalvojan luona isyyttä vahvistettaesa. Sitten sovitaan eltukset ja tapaamiset. Ja ne tapaamiset koskevat lasta, ei sitä lapsen toista biovanhempaa.[/QUOTE]

Sinun mielestäsi. Katkeran eron kokeneet toisiaan inhoavat vanhemmat saattavat olla asiasta eri mieltä. Joka tapauksessa isällä ja lapsella on tapaamisiin oikeus vaikka isä olisi äidille tuntematon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29438634:
Niiden ihmisten koko nimen sentää tietää. Nänä panot ovat TÄYSIN TUNTEMATTOMIA TOISILLEEN. Pyytäisitko bussipysäkiltä jonku miehen teille hakemaan lapsesi hoitoon? Ihan sama asia.
Miksi sitä vanhempaa liikuttaisi sen tuntemattoman ihmisen naamataulu enemmän kun oman lapsen hoito?
 
kfkfkf
Aika moni täällä vissiin vieraannuttaisi lapsen isästään, jos ero tulisi. Kun on NIIN kauheaa ja hirveää, että vauva tapaa isäänsä, yksin tai äidin seurassa. Parempi kokonaan ilman isää? Aina siis kun avioero tulee vauva-aikana, on isän hyvä poistua lapsen elämästä, ettei lapsi traumatisoidu tai isä joudu tapaamaan äitiä? Kypsät aikuiset ihmiset osaavat ajatella lasten parasta. Ainakin siihen pitäisi pyrkiä.
Ja tästähän tässä puhutaankin :headwall:

Puhutaan vieraasta ihmisestä joka olisi sun lapsen isä ja sun pitäisi tälle se lapsi antaa. Tästä isästä saattaisi tuntua myöskin, että hän tässä nyt tapaa jotain aivan vierasta lasta. Ei se rakkaus synny siihen lapseen sillä, että sä tiedät sen olevan sun lapsesi.
 
Blue
Aika moni täällä vissiin vieraannuttaisi lapsen isästään, jos ero tulisi. Kun on NIIN kauheaa ja hirveää, että vauva tapaa isäänsä, yksin tai äidin seurassa. Parempi kokonaan ilman isää? Aina siis kun avioero tulee vauva-aikana, on isän hyvä poistua lapsen elämästä, ettei lapsi traumatisoidu tai isä joudu tapaamaan äitiä? Kypsät aikuiset ihmiset osaavat ajatella lasten parasta. Ainakin siihen pitäisi pyrkiä.
En mä näihin kommentoi. Eroista yms en tiedä ja hyvä niin. Mä olen vain ja ainoastaan sanonut että miehen ei tarvitse olla isä jos ei tahdo olla, huolimatta siitä mitä äiti yrittää "lapsen edun nimissä" päättää.
 
Aika moni täällä vissiin vieraannuttaisi lapsen isästään, jos ero tulisi. Kun on NIIN kauheaa ja hirveää, että vauva tapaa isäänsä, yksin tai äidin seurassa. Parempi kokonaan ilman isää? Aina siis kun avioero tulee vauva-aikana, on isän hyvä poistua lapsen elämästä, ettei lapsi traumatisoidu tai isä joudu tapaamaan äitiä? Kypsät aikuiset ihmiset osaavat ajatella lasten parasta. Ainakin siihen pitäisi pyrkiä.
Miten sä et tajua kuinka eri tilanteita nämä ovat, miten joku ei voi tajuta. Ihan uskomatonta.
 
Ja yllättäen taaskaan ei isällä olisi mitään sananvaltaa mihinkään vaikka olisikin pakotettu isäksi! V*ttu mitä hirviöitä jotkut naiset osaavat olla...
hirviöitä joo kun ajattelee että vauvaa saattaa hiukkasen jännittää ventovieraan ihmisen ääni, tuoksu, kosketus joten se ensisijainen hoitaja voisi olla siinä turvana...? Pitääkö ihan kaikki vääntää rautalangasta?
 
Mutta kun se ei aina ole näin, usko jo. On paljon tilanteita joissa et yksinkertaisesti vain uskalla antaa sitä lasta sille ventovieraalle pariksi tunniksi. Sä et ehkä ymmärrä kun sulla ei ole lapsia...
Mä en IKINÄ missään tilanteessa antais mun vauvaa jollekkin baaripanolle edes hetkeksi, olipa se sitten sen isä tai ei. En IKINÄ. Mä en tätä baaripanoa tuntis ollenkaan, joten en tosiaankaan voisi luottaa häneen. Lastenvalvoja näin kuitenkin voisi määrätä
Aivan, lastenvalvoja voisi määrätä näin. Ideaalitilanteessa isä suostuisi tutustumaan lapseensa äidin läsnäollessa. Asioista saa vaikeita, jos oikein tosissaan yrittää.
 
Miksi random panon katsominen olisi pahempaa kuin sen ex-vaimon, jonka kanssa sukset on menneet ristiin? Tuntematon ihminenhän on täysin neutraali, ei vihaa ja katkeruutta häiritsemässä. Oikeasti, palstaileeko täällä aikuisia ihmisiä? Miten kaikille nämä perusasiat voi olla NÄIN vaikeita? Monet parit eroavat pikkulapsiaikana ja onnistuvat sumplimaan taaperoiden ja jopa vauvojen tapaamiset.
Perusasia on nyt sellainen,että sä et hyväksy mun ja parin muun ajatusmaailmaa. Ketään ei saisi pakottaa isäksi/äidiksi vastoin tahtoaan. Mutta näin se ikävä kyllä yleensä menee,että nainen päättää lapsen syntyvän ja tämä lapsen isä joutuu elämään asian kanssa vastoin tahtoaan.
Ja nainen pystyy vahingon sattuessa ottamaan jälkiehkäisyn,ellei sitten ole tarkoituksella hakeutunut raskaaksi... ;)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä