Onko Mocca Master todella parempi kuin muut kahvinkeittimet?

YÖKK
Paskalle on kaikki mokkamasterilla keitetyt kahvit maistuneet. Tuskin johtuu keittäjästä kun kaikki olleet eri henkilöitä. Ei oo mitään järkyttävämpää kun tulikuuma kahvi joka ei edes jäähdy maitoa lisäämällä. Mä oon tyytyväinen halpis keittimeeni. Hyvää kahvia sillä tulee ku pitää keittimen puhtaana.
 
"Uolevi"
Kuin olisi juonut jumalten hunajaa kun mökkä masterilla keitin, höpö höpö. Perussumpit tuolla keittää, voihan sitä uskotella, että on niin helvetin hyvää kun on taas ostettu joku kallis romu kämppään ja tultu mainosten ja markkinaliisojen ja seppojen uhriksi.
 
Jos välität kahvistasi ja haluat laatua niin ei se pelkkä moccamaster riitä.

Sinun pitäisi:

-Jauhaa pavuista kahvi
-Säilyttää viileässä pavut
-Säännöllisesti pestä niin pannu, kuin itse keitin ja putkistot
-Tehdä kahvi aina kylmästä vedestä joka tulee suoraan kaivosta
-Käyttää ikifiltteriä, ei paperisia (pestä sekin säännöllisesti)
-Ei jättää kahvia pannuun pitkiksi ajoiksi, ihan sama vaikka kuinka pitäisi oikean lämpöisenä moccamasteri sen

Onhan niitä muitakin pointteja, mutta tuossa nyt tärkeimmät.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Vanhemmillani on moccamaster vuodelta 1984, vielä pelittää oikein mainiosti.

Oman mocciksen olen hankkinut vuonna 2006, on käytännössä kuin uusi.
1) 80-luvulla valmistettiin asiat vielä niin että niiden haluttiinkin kestävän.
2) kahvinkeitin ei oikeasti ole monimutkainen tekninen laite jos siihen ei ympätä elektroniikkaa (esim. digitaalinen kello, ajastin jne.)
3) Minulla on vieläkin täysin toimiva 10v. vanha AEG:n kahvinkeitin varastossa. Maksoin siitä abaut 20 euroa.
 
"KKK"
Moccamaster edustaa pahimmanlaatuista sopulismia ja junttiutta! Suomalainen hyvä kahvi; Moccamaster ja siihen Presidentti -kahvi. FACEPALM!

PS. Kepsis; ei missään nimessä kestosuodatinta! Tuota ei saa tolkullisesti puhtaaksi mitenkään ja kahvi maistuu aina vanhalle. Edullisia hyviä paperisuodattimia ovat esim. Melitta Gourmetit.
 
[QUOTE="KKK";29327128]Moccamaster edustaa pahimmanlaatuista sopulismia ja junttiutta! Suomalainen hyvä kahvi; Moccamaster ja siihen Presidentti -kahvi. FACEPALM!

PS. Kepsis; ei missään nimessä kestosuodatinta! Tuota ei saa tolkullisesti puhtaaksi mitenkään ja kahvi maistuu aina vanhalle. Edullisia hyviä paperisuodattimia ovat esim. Melitta Gourmetit.[/QUOTE]

Saahan, etikkajohdannaiset puhdistusnesteet.

Jos puristeiksi aletaan niin paperisuodattimista irtoaa makua muuttavia hiukkasia, sellua jne. Muovista sitä ei irtoa.
 
[QUOTE="Zap";29326224]Paskat sinä ole hipelöinyt kyseistä laitetta, jos rimpulaksi väität.[/QUOTE]
Olen hipelöinyt ja edelleen väitän rimplan oloiseksi. Ja rumakin se on kuin perkele. Nämä ovat tietysti subjektiivisia tuntemuksia.
Kahvin mausta en osaa sanoa mitään mutta ei liene syytä epäillä etteikö se olisi hyvää.
 
"Zap"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29327385:
Olen hipelöinyt ja edelleen väitän rimplan oloiseksi. Ja rumakin se on kuin perkele. Nämä ovat tietysti subjektiivisia tuntemuksia.
Kahvin mausta en osaa sanoa mitään mutta ei liene syytä epäillä etteikö se olisi hyvää.
Miten helkkari valettu alumiinimöykky voi olla riumpula?? Irtoavat osat vesisäiliö, pannu ja suodatin. Huomattavan paljon enempi rimpula se Moccamaster on. Siinä esimerkiski epämääräisen huteran muovilipareen varaan asetetaan suodatin, kun taas Svartissa se tulee kiinni alumiinikaareen.
 
[QUOTE="Zap";29327437]Miten helkkari valettu alumiinimöykky voi olla riumpula?? Irtoavat osat vesisäiliö, pannu ja suodatin. Huomattavan paljon enempi rimpula se Moccamaster on. Siinä esimerkiski epämääräisen huteran muovilipareen varaan asetetaan suodatin, kun taas Svartissa se tulee kiinni alumiinikaareen.[/QUOTE]
Yritä nyt vaan pitää verenpaineesi kurissa ja hyväksyä se että minun mielestäni se on ruma rimpula. Vesisäiliö ja pannu ovat kuin jostain lasten lelusta ja se on edelleen minun mielipiteeni.
 
kahvimaisteri
Vanhemmillani on moccamaster vuodelta 1984, vielä pelittää oikein mainiosti.

Oman mocciksen olen hankkinut vuonna 2006, on käytännössä kuin uusi.
joo niin..
minä voitin kalastuskilpailusta 1990 Philipsin keittimen joka on siitä lähtien keittänyt viikonlopun sumpit ja joskus arkipäivisinkin,mitähän tommonen maksaisi tänäpäivänä,tuskin 40e enempää.
ei todellakaan häviä masterille.
 
"Vierailija"
Meillä ainakin vieraat aina erikseen kehuvat kahvia, keittimenä moccamaster.

Ehkä ovat vain kohteliaita, olen vain kiinnittänyt huomiota kun itse en koskaan kahvin makua erikseen kehu, muita tarjoamisia kyllä.
 
barrista
[QUOTE="Vierailija";29327798]Meillä ainakin vieraat aina erikseen kehuvat kahvia, keittimenä moccamaster.

Ehkä ovat vain kohteliaita, olen vain kiinnittänyt huomiota kun itse en koskaan kahvin makua erikseen kehu, muita tarjoamisia kyllä.[/QUOTE]

Meillä myös, joka kerta, keittimenä tuo Eva Solo. Olen saanut useamman kaverin hommaamaan sellaisen kotiinsa ihan vaan tarjoamalla meillä heille kahvit. :)

Kahvihifistelypiireissä nuo manuaaliset tuppaavat olemaan muutenkin ykkösenä, mutta automaattisista moccamaster tulee nopeasti mainituksi. Tosin äidilläni on moccamaster ja silti hän ihmettelee miksi kahvi meillä maistuu paremmalta (ehkä se on vaan kun joku muu sen kahvin keittää?) :D
 
salainenresepti
tuttavapiirissä 2:lla ja äitillä on myös masterit.He ovat minun vajaa 30e keitintä kehunut jatkuvasti maasta taivaaseen mutta he eivät tajua että käytän aina tuoretta kahvia ja lähdevettä,lisäksi pesen keittimen huolellisesti kerran kuukaudessa :)
mutta allekirjoitan kyllä oman kahvin hyvän maun :)
 
"Zap"
Siinä teille testi:
http://www.sahkoviesti.fi/testit/parhaat-kahvinkeittimet.html

1. Wilfa Svart Presisjon
2. Melitta Aroma Signature Deluxe
3. Moccamaster KBG741
4. OBH Nordica Gravity
5. Severin Cafe Caprice

MOT
 
"Zap"
[QUOTE="Huuhaa";29416711]Tuo on ihan huuhaa testi jolla ei ole mitään merkitystä. Moccamaster on voittanut kaikki oikeat testit.[/QUOTE]

Niin onhan tuo ihan huuhaa-testi kun raati on tämä:

"Saimme koottua valmiin kahvin makuvertailuun arvovaltaisen raadin Gustav Paulig Oy:ltä päämaistaja Marja Tourin johdolla. Mukana maistamassa olivat myös koulutuspäällikkö Harri Hytönen, kuluttajapalvelupäällikkö Kaisa Junikka sekä koulutusasiantuntijat Ulla Suoraniemi ja Emmi Kinnunen sekä vertailun järjestävästä Adato Energia Oy:stä toimituspäällikkö Ari J. Vesa"

Keittimen tärkein ominaisuus on kahvin maku ja siinä pisteet menivät seuraavasti:
Wilfa 35 pistettä
Melitta 29 pistettä
Moccamaster 28 pistettä
OBH 23,5 pistettä
Severin 19 pistettä

Wilfa pesi siis makutestissä totaalisesti mm. Moccamasterilla pöytää.
 
[QUOTE="Zap";29416783]Wilfa pesi siis makutestissä totaalisesti mm. Moccamasterilla pöytää.[/QUOTE]
Pitää sitten varmaan joskus päästä maistamaan rimpulan oloisilla irotettavilla osilla varustetulla ja ylihintaisella kusenkerääjän näköisellä masiinalla pihautettua sumppia.
 

Yhteistyössä