Ei oo vielä ehditty, vastasi poika....

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
sasda
Toiset eivät tyydy elämänsä alkuvaiheessa mitä seurusteluihin tulee, kompromisseihin ja taso on olemassa. :)
En puhunut kumppanin valinnasta, vaan siitä että tehdään kompromisseja perheen hyväksi esimerkiksi jos toinen saa työpaikan kaukaa niin väliaikaisesti vaikka asutaan eri asunnoissa. Tai mitä vaan, koska ollaan sitoutuneita. Miten se liittyy tasoon?

Et tainnut tajuta pointtiani.
 
En puhunut kumppanin valinnasta, vaan siitä että tehdään kompromisseja perheen hyväksi esimerkiksi jos toinen saa työpaikan kaukaa niin väliaikaisesti vaikka asutaan eri asunnoissa. Tai mitä vaan, koska ollaan sitoutuneita. Miten se liittyy tasoon?

Et tainnut tajuta pointtiani.
Tajusin ja mä olen aika vaativa parisuhteessa ja jos en näe tulevaisuutta toisen kanssa, niin en ole sekunttiakaan suhteessa. Perheen hyväksi kerkeää tehdä kompromisseja kyllä myöhemmin kun on muutettu yhteen ja vanhempana aivan riittävästi.
 
"vieras."
Vankilaa? : D Sanotaanko näin, että jos mun poikaystävä päättäisi nyt avoliitossa mun kanssa asuessaan lähteä ulkomaille vuodeksi niin olisin satavarma että noin hyvännäköiselle ja hyväkäytöksiselle nuorelle miehelle riittäisi ottajia aika lailla. En todellakaan tyytyisi "suhteeseen" jossa toisella on aivan eri unelmat joiden takia olisi valmis jättämään mut pitkäksi aikaa. Kaikilla on eri rima.
Jos sun poikaystävä saisi elämänsä tilaisuuden uransa suhteen tai jonkun unelmansa, joka edellyttäisi vaikka sen vuoden verran muualla asumista, sinulla olisi pokkaa estää, tai ainakin yrittää estää häntä? Kiva.
 
  • Tykkää
Reactions: jalmir
Kzö
"Jää kotiin kun muut lähtee baariin" :D musta se on jo aikamoinen vankila, jos loppuelämä täytyy elää toisen ehdoilla, tekemättä mitään mitä haluaa, ilman omaa tilaa. Juu siinä oot oikeassa että eri rimat on.

Sulla on hyvin vähän luottoa omaan mieheesi. ihan samahan se on, kuinka paljon ottajia sillä toisella on.
Mutta siis jos miehesi ilmoittaisi sinulle toiveensa päästä reissuun ilman sinua, niin haluaisit erota, ja teidän "sitoutumisenne" päättyisi siihen?
 
  • Tykkää
Reactions: jalmir
[QUOTE="vieras.";29403517]Mitä v*ttua? Kasvatko sä jotenkin raajoistasi yhteen sen kumppanisi kanssa jos menette kihloihin?[/QUOTE]

Voi jeesus en tietenkään mutta kai ymmärrät että sitoutuessaan toiseen se myös tarkoittaa jostakin luopumista? JA pointti on se, että mikäli ei ole varma ja oikeassa vaiheessa elämässään, niin ei ole mitään järkeä kihlautua. :)
 
"Joooo"
"Voi jeesus en tietenkään mutta kai ymmärrät että sitoutuessaan toiseen se myös tarkoittaa jostakin luopumista? JA pointti on se, että mikäli ei ole varma ja oikeassa vaiheessa elämässään, niin ei ole mitään järkeä kihlautua. "

Nyt on aivan pakko saada tietää, että mistä kaikesta täytyy luopua sun mielestä, jos haluaa sun kanssa olla parisuhteessa?
 
  • Tykkää
Reactions: jalmir
sasda
Toiset eivät tyydy elämänsä alkuvaiheessa mitä seurusteluihin tulee, kompromisseihin ja taso on olemassa. :)
Hyvällä tasolla tarkoitat varmaan suhdetta jossa mieheen ei voi luottaa tai päästää minnekkään mikäli siellä olisi mahdollisesti joku joka miehen ottaisi.

Ehkä joku toinen valitsisi mielummin miehen keneen voi luottaa.
 
  • Tykkää
Reactions: jalmir
"vieras."
Voi jeesus en tietenkään mutta kai ymmärrät että sitoutuessaan toiseen se myös tarkoittaa jostakin luopumista? JA pointti on se, että mikäli ei ole varma ja oikeassa vaiheessa elämässään, niin ei ole mitään järkeä kihlautua. :)
Mistä silloin luovutaan? Paitsi itsestäänselvyyksistä, kuten muista säädöistä (jos niitä ei erikseen sovita kumppanin kanssa, että on ok olla).
 
Hyvällä tasolla tarkoitat varmaan suhdetta jossa mieheen ei voi luottaa tai päästää minnekkään mikäli siellä olisi mahdollisesti joku joka miehen ottaisi.

Ehkä joku toinen valitsisi mielummin miehen keneen voi luottaa.
Luotan 100% mieheeni mutta en naisiin. Miks luottaisin? Kun menet baariin, haluat yleensä vastakaikua vastakkaiselta sukupuolelta ja se on ok. Mies tietää etten pidä siitä joten se ei käy juurikaan, paitsi lääkisläisenä niissä omissa bileissään joihin mä tulen mukaan.
 
[QUOTE="Joooo";29403534]"Voi jeesus en tietenkään mutta kai ymmärrät että sitoutuessaan toiseen se myös tarkoittaa jostakin luopumista? JA pointti on se, että mikäli ei ole varma ja oikeassa vaiheessa elämässään, niin ei ole mitään järkeä kihlautua. "

Nyt on aivan pakko saada tietää, että mistä kaikesta täytyy luopua sun mielestä, jos haluaa sun kanssa olla parisuhteessa?[/QUOTE]

Ihan samoista asioista kuin muidenkin naisten mielestä. Jos ei ole täysillä suhteessa, on aivan turha seurustella ja silloin kannattaa olla sinkku :)
 
Lisäävät
Eli toisin sanoen, tässä ei olla sitouduttu kuin ehdolliseen suhteeseen. "Uskallakin omata eri unelmia kuin minä, ja varokin haalimasta sellaisia tämän 60 vuoden aikana kun olemme yhdessä, tai mä jätän sut siihen paikkaan".
 
  • Tykkää
Reactions: jalmir
Ken guru
Luotan 100% mieheeni mutta en naisiin. Miks luottaisin? Kun menet baariin, haluat yleensä vastakaikua vastakkaiselta sukupuolelta ja se on ok. Mies tietää etten pidä siitä joten se ei käy juurikaan, paitsi lääkisläisenä niissä omissa bileissään joihin mä tulen mukaan.
Minäkään en oikein ymmärrä että mies tai kumpi vaan osapuoli kahlitaan jos itseä ahdistaa muiden antama huomio. Tai muutenkaan. Miksi kenenkään pitäisi elää sellaisessa suhteessa?

Jokainen on vapaa vaikka on naimisissa. Tai ainakin jokaisen pitäisi saada olla vapaita.
 
  • Tykkää
Reactions: chrissy ja jalmir
sasda
Luotan 100% mieheeni mutta en naisiin. Miks luottaisin? Kun menet baariin, haluat yleensä vastakaikua vastakkaiselta sukupuolelta ja se on ok. Mies tietää etten pidä siitä joten se ei käy juurikaan, paitsi lääkisläisenä niissä omissa bileissään joihin mä tulen mukaan.
No mitä väliä niillä naisilla on jos luotat mieheesi? Jos oikeasti luotat niin eihän sillä ole väliä vaikka ne naiset tulisivat alasti heiluttelemaan tissejä hänen naamansa eteen? Eihän miehesi mitään kuitenkaan heidän kanssaan tee.

Eikä kaikki todellakaan mene baariin hakemaan seuraa tai vastakaikua. Harmi jos teillä on edelleen siihen tarve, ehkä se menee ajan kanssa ohitse. Tiedäthän kuitenkin että et voi estää miestäsi pettämästä sinua jos hän niin haluaisi tehdä? Joten parempi on vain koittaa luottaa.
 
  • Tykkää
Reactions: jalmir
Lisäävät
"Ihan samoista asioista kuin muidenkin naisten mielestä. Jos ei ole täysillä suhteessa, on aivan turha seurustella ja silloin kannattaa olla sinkku "

Ei, kyl musta nyt tuntuu, että sulla on jotkut ihan omat luopumisvaateet vielä lisäksi. :D
Ja mitä väliä niillä naisilla on, jos sun miehesi hätyyttää ne kerran pois ja voit luottaa häneen? Ja eikö teillä ihan oikeesti ole mitään omaa aikaa tai tilaa?
 
  • Tykkää
Reactions: jalmir
"vieras."
Luotan 100% mieheeni mutta en naisiin. Miks luottaisin? Kun menet baariin, haluat yleensä vastakaikua vastakkaiselta sukupuolelta ja se on ok. Mies tietää etten pidä siitä joten se ei käy juurikaan, paitsi lääkisläisenä niissä omissa bileissään joihin mä tulen mukaan.
Oletko sä suhteessa niiden naisten kanssa vai miksi sulla niihin pitäisikään olla luottoa?

Sun miestä tuskin kaverit pian jaksaa edes kutsua jos kaupan päälle saa aina siamilaisen kaksosen.

Sun mies opiskelee lääkäriksi? Mitä jos hän erikoistuessaan joutuisi ottamaan töitä vastaan jostain muualta kuin missä nyt asutte? Eroaisit? Kieltäisit lähtemästä?
 
  • Tykkää
Reactions: jalmir ja chrissy
Minäkään en oikein ymmärrä että mies tai kumpi vaan osapuoli kahlitaan jos itseä ahdistaa muiden antama huomio. Tai muutenkaan. Miksi kenenkään pitäisi elää sellaisessa suhteessa?

Jokainen on vapaa vaikka on naimisissa. Tai ainakin jokaisen pitäisi saada olla vapaita.
Mies saa käydä harrastuksissaan, kavereillaan ja menoissaan tasan niin paljon haluaa ja jaksaa. Luonnollisesti parisuhteessa toisen haluaa tehdä onnelliseksi (miehet varsinkin) eikä hän koe mitään tarvetta enää bilettää. Paitsi kun lähdetään yhdessä.
 
Äääääää
Kai se on vaan se astetta vakavampi sitoutuminen toiseen. Joillain on oikeesti semmoinen kammo siihen touhuun, tai periaate muuten vaan, mutta halutaan kuitenkin osottaa se sitoutuminen toiseen.
 
sasda
Alkuperäinen kirjoittaja Lisäävät;29403558:
Eli toisin sanoen, tässä ei olla sitouduttu kuin ehdolliseen suhteeseen. "Uskallakin omata eri unelmia kuin minä, ja varokin haalimasta sellaisia tämän 60 vuoden aikana kun olemme yhdessä, tai mä jätän sut siihen paikkaan".
Tämä oli hyvin sanottu. Itsellä meni jonkun aikaa tajuta tämä, tai ehkä meidän suhteemme tarvitsi aikaa tämän tajuamiseen. Jos oikeasti toisesta välittää ja on sitoutunut, eikö silloin halua että toinen saa myös sen mitä hän haluaa, vaikka se ei olisi sitä mitä itse haluaa. (ja puhutaan edelleen hyvän maun rajoilla olevista asioista jotka sinällään eivät satuta).
 
Lisää
"Mies saa käydä harrastuksissaan, kavereillaan ja menoissaan tasan niin paljon haluaa ja jaksaa. Luonnollisesti parisuhteessa toisen haluaa tehdä onnelliseksi (miehet varsinkin) eikä hän koe mitään tarvetta enää bilettää. Paitsi kun lähdetään yhdessä."

Mutta olet kuitenkin tehnyt harvinaisen selväksi hänelle, mitä mieltä olet hänen liikkumisestaan ilman sinua, tuolla saalistajien keskuudessa ja sen mihin se saattaa johtaa jos hän jonnekin ilman sinua lähtee?

Niin, mitäs jos jossain vaiheessa suhdetta hän haluaisi tai joutuisi lähtemään jonnekin kauemmas, olisiko teidän suhteenne siinä?
 
  • Tykkää
Reactions: jalmir
No mitä väliä niillä naisilla on jos luotat mieheesi? Jos oikeasti luotat niin eihän sillä ole väliä vaikka ne naiset tulisivat alasti heiluttelemaan tissejä hänen naamansa eteen? Eihän miehesi mitään kuitenkaan heidän kanssaan tee.

Eikä kaikki todellakaan mene baariin hakemaan seuraa tai vastakaikua. Harmi jos teillä on edelleen siihen tarve, ehkä se menee ajan kanssa ohitse. Tiedäthän kuitenkin että et voi estää miestäsi pettämästä sinua jos hän niin haluaisi tehdä? Joten parempi on vain koittaa luottaa.
Sitä väliä etten pidä siitä ajatuksesta, että naiset flirttailee minkä kerkeää ja pokaa minkä pystyy miehiä, joiden olettaa olevan vapaita ;) Mies kuka on onnellisessa parisuhteessa, ei koe tarvetta lähteä baariin ellei ole poikkeustilanne. Ei se ole kahlitsemista vaan realismia.
 

Yhteistyössä