Ei oo vielä ehditty, vastasi poika....

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
Höpsis ei todellakaan kumppani anna muuttaa toiselle paikkakunnalle tai lähteä maailmalle jos on tosissaan suhteessa ja kihloissa. Mutta tietysti kun kihlaus ei parin välillä tarkoita mitään, niin ilman muuta voi ja kannattaa mennä ja tulla miten haluaa ja olla silti niiku kihlois jeejee :)
mutta sitten kun oot vanhemopi voit näin toimia , vaika avioliitossa, katsoa kun opn oikeasi pariskuntia jotka joutuat työn takia asumaan eri osoitteissa aj sitli he ovat naimisisa. Miten sitten esim rauhanturvaajien perheet? vasta yks mun tuttava lähti vuodeksi libanonin ja tällä miehellä on perhetttä, neljä lasta ja aviovaimo. tuskin suhde siiehn kaatuu....
 
Rollolainen
Totta kai se estää tiettyjä asioita toteuttamasta! Ei nuori joka on kihloissa tai seurustelee vakavasti voi lähteä ulkomaille välivuodelle tai muuttaa toiselle paikkakunnalle jos haluaa, eikä käydä baareissa/bileissä kuten muut. Minusta on sääli että kihlauksen merkitys pitää unohtaa kun sillä kuitenkin ON merkitys ja hieno sellainen.
tällä sun ajatuksella esim tyttö joka odoaa kihlatuaan kotiin intistaä ( kaikki ei päse joka viikonloppu) ei sa käydä kavereiden kanssa baarissa, kun on kihloissa ÄLY HOI
 
vireas
mutta sitten kun oot vanhemopi voit näin toimia , vaika avioliitossa, katsoa kun opn oikeasi pariskuntia jotka joutuat työn takia asumaan eri osoitteissa aj sitli he ovat naimisisa. Miten sitten esim rauhanturvaajien perheet? vasta yks mun tuttava lähti vuodeksi libanonin ja tällä miehellä on perhetttä, neljä lasta ja aviovaimo. tuskin suhde siiehn kaatuu....
No ei tietenkään kaadu, mieshän se sinne maailmalle lähti. Mutta annas olla jos nainen lähtisikin töihin toiselle paikkakunnalle vaikka puoleksi vuodeksi, tai esim. opiskelemaan. Kyllä siinä todennäköisesti ukko sanoisi, että jos lähdet ei tarvi takaisin tulla.
 
Rollolainen
tällä sun ajatuksella esim tyttö joka odoaa kihlatuaan kotiin intistaä ( kaikki ei päse joka viikonloppu) ei sa käydä kavereiden kanssa baarissa, kun on kihloissa ÄLY HOI
tai parin on erottava sen takia.
Mä tiedän nuorenparin jolla on jopa yhteinen lapsi ja ja mies on intissä. SIinä kun ei kyselty tahtooko toinen etä mnee vai ei vaan oli mentävä,.
 
mutta sitten kun oot vanhemopi voit näin toimia , vaika avioliitossa, katsoa kun opn oikeasi pariskuntia jotka joutuat työn takia asumaan eri osoitteissa aj sitli he ovat naimisisa. Miten sitten esim rauhanturvaajien perheet? vasta yks mun tuttava lähti vuodeksi libanonin ja tällä miehellä on perhetttä, neljä lasta ja aviovaimo. tuskin suhde siiehn kaatuu....
Miksi tehdä elämästä tahallaan vaikeaa? Mikä pointti siinä sitten on?
 
sasda
Miksi tehdä elämästä tahallaan vaikeaa? Mikä pointti siinä sitten on?
Ei se ole siitä että elämästä tehdään tahallaan vaikeaa, vaan että se sitoutuminen ei riipu esimerkiksi välimatkasta. Joskus tehdään väliaikaisia kompromisseja jotta kaikilla olisi loppujen lopuksi hyvä olla ja ettei suhteen takia tarvitse luopua jostain muuten tärkeästä.
 
"sipsi"
No, minä en kyllä toivo tuon kohta 16v täyttävän menevän vuoden kuluttua kihloihin :( Tästä toiveesta en hänelle puhu, mutten myöskään kuuna kullan päivänä, on hän minkäikäinen hyvänsä, ala kysellä ja hoputella kihlautumisesta... Se ei ole minun asia, ei millään lailla.
 
Ei se ole siitä että elämästä tehdään tahallaan vaikeaa, vaan että se sitoutuminen ei riipu esimerkiksi välimatkasta. Joskus tehdään väliaikaisia kompromisseja jotta kaikilla olisi loppujen lopuksi hyvä olla ja ettei suhteen takia tarvitse luopua jostain muuten tärkeästä.
Toiset eivät tyydy elämänsä alkuvaiheessa mitä seurusteluihin tulee, kompromisseihin ja taso on olemassa. :)
 
Kzö
Mä lähen kyllä baariin jos muutkin lähtee, jos mua kiinnostaa lähteä. Siinä ei oo mitään epäselvää. Ja olen kihloissa, enkä ole varma mennäänkö naimisiin, kihloissa olo merkitsee mulle yhtä suurta sitoutumista. Jokainen tekee tavallaan, ja niille keille kihlaus ei merkitse samaa, menee naimisiin. Ihan omia asioita.
Ja kyllä, avoliitossa ja kihloissa ja jopa naimisissa ollessa ihmiset voi lähteä erikseen matkoille ja kiertämään maailmaa, se sitoutuminen ei siitä muuksi muutu. Kaikille kihlaus ja naimisiinmeno ei merkitse vankilaa. Jokainen luokoon näille asioille ihan oman merkityksensä.
 
sasda
Totta ja silloin kun on valmis asettumaan, olemaan vain sen yhden kanssa ja sitoutumaan suhteeseen, jäämään kotiin kun muut lähtee baariin jne, niin asia on fine. :)
Ei kihlaus tai avioliitto ole mikään kahle. Sinulla on hyvin erilainen näkemys tästä. Itse en haluaisi evätä kumppaniltani mitään mikä hänelle olisi tärkeää, kuten vaikka reissaamista afrikkaan. Haluan että hän kokee kaiken mitä haluaa, tietysti hyvän maun rajoissa.

Ajattele nyt suhdetta jossa ollaan kuolemaan asti, kyllä silloin pitää saada olla ja tehdä omia tärkeitä asioita toisen tuella. Ei se suhde muuten kestä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kzö;29403490:
Mä lähen kyllä baariin jos muutkin lähtee, jos mua kiinnostaa lähteä. Siinä ei oo mitään epäselvää. Ja olen kihloissa, enkä ole varma mennäänkö naimisiin, kihloissa olo merkitsee mulle yhtä suurta sitoutumista. Jokainen tekee tavallaan, ja niille keille kihlaus ei merkitse samaa, menee naimisiin. Ihan omia asioita.
Ja kyllä, avoliitossa ja kihloissa ja jopa naimisissa ollessa ihmiset voi lähteä erikseen matkoille ja kiertämään maailmaa, se sitoutuminen ei siitä muuksi muutu. Kaikille kihlaus ja naimisiinmeno ei merkitse vankilaa. Jokainen luokoon näille asioille ihan oman merkityksensä.
Vankilaa? : D Sanotaanko näin, että jos mun poikaystävä päättäisi nyt avoliitossa mun kanssa asuessaan lähteä ulkomaille vuodeksi niin olisin satavarma että noin hyvännäköiselle ja hyväkäytöksiselle nuorelle miehelle riittäisi ottajia aika lailla. En todellakaan tyytyisi "suhteeseen" jossa toisella on aivan eri unelmat joiden takia olisi valmis jättämään mut pitkäksi aikaa. Kaikilla on eri rima.
 

Yhteistyössä