miesystava ja eksa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyksa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyksa

Vieras
Mies laittoi aikanaan elamansa uusiksi eksansa vuoksi. Kaikki alkoi pettammisesta ja johti lopulta 20 vuotta kestaneen avioliiton purkautumiseen. He muuttivat pian yhteen,mutta elo oli myrskyisaa. He erosivat valilla ja palasivvat jalleen hteen. Naisessa oli ja on paljon miesta mielllyttavia piirteita ja han kertoo avoimesti seksin addiktoineen. Me olemme olleet yhdessa vuoden. Nyt mies on salaa ollut eksan kanssa tekemisissa jotta heidan lapsensa (ei yhteisia vaan molempien omat) voisivat tavata. Han myontaa,etta nainen varmasti haluaisi hanet viela takaisin,mutta han ei. Minusta tuntui pahalta etta he ovat yhteydessa ja varmasti nyt nakevatkin lomalla viela. En voi tuntwilleni mitaan. Nainen on varmasti addiktoivampi miehelle kuin mina ikina. Kerroin hanelle,etta jos hanella on 'second thoughts' ,niin voi minun puolestani harkita yrittamista uudelleenkin. Mies suuttui silmittpmasti,eika voi ymmartaa tunteitani ja kaytostani. En saanut kohtausta,huutanut tai vittuillut mistaan. Juttelin natisti asiasta,joka tuntui minusta pahalta ja oli omituista. Palauttakaa minut maan pinnalle ja solvatkaa taallalin,kun olen nain hullu ja sekaisin.

Ymmärrän, että sulla on tuollaisia ajatuksia. Kuitenkin se mies on sinut valinnut ja haluaa olla kanssasi, joten ei kannata tuhlata aikaa mustasukkaisuuteen :) Ovatko lapset sen ikäisiä, että voisivat jo sopia itse tapaamisia?

Minulla on pitkaan ollut valtavia riittamattomyyden tunteita ja olen masentunut seurustelumme aikana. En koe olevani mustasukkainen vaan minusta miehen olisi hyva kokeilla jotakin muuta. Sopivampaa. Intohimoisempaa. Ja kylla lapset voisivat sopia tapaamiset itse.

[QUOTE="a p";29392439]Minulle on tullut valtavia riittamattomyyden tunteita ja olen masentunut seurustelumme aikana. En koe olevani mustasukkainen vaan minusta miehen olisi hyva kokeilla jotakin muuta. Sopivampaa. Intohimoisempaa. Ja kylla lapset voisivat sopia tapaamiset itse.[/QUOTE]

No, eikös mies ole kokeillut jo tuota eksäänsä? Tietää siis kokeilemattakin.

Ihan ensiksi opettele pois tuosta riittämättömyydentunteestasi. Aiheutat sen itse - mies on pelkkä välikappale omassa itsetunto-ongelmassasi.

Intohimoisuus ei ole mikään ominaisuus, jota joissakin on ja toisissa ei. Intohimo on tilannesidonnaista. Sitä voi syntyä (melkein) keiden tahansa välille sopivissa olosuhteissa.

Kuitenkin, jos tunnet, että kumppanisi ei ole suhteessa täysillä mukana, niin voit myös erota aivan oma-aloitteisesti etkä vain odottaa, että mies löytää sopivampansa. Jos haluat jatkaa, voit ihan hyvin asettaa ehdoksi sen, että eksän kanssa vehtaaminen loppuu. Jos mies ei suostu, sinä lähdet.

Et sinä muuten säily täysijärkisenä. Ala rakastaa itseäsi!

• Tykkää
Reactions: Heartless Bitch
Ei kuulosta kovin onnelliselta, luottamukseen perustuvalta ja tasapainoiselta tilanteenne.

Minä en tuollaisia salatapaamisia sietäisi. Miten muuten tulit tietämään niistä tapaamisista?

Mies sanoo etta aikoo olla tekemisissa kenen kanssa haluaa ja jos lapset haluavat tavata niin yan on epaitsekas ja jarjestaa - vaikka nainen oli hulluja raivokohtauksia saava ja epastabiili,tosin monin tavoin myos hurmaava ja koukuttava. Sain tietaa sumplimisista ihan sattumalta. En koe olevani mustasukkainen,mutta mies on siita minulle nyt aivan raivoissaan. Oloni on ollut koko episodin ajan levollinen enka koe tehneeni mitaan vaarin kun olen ilmaissut etta minusta tuntuu ikavalta enka luotaainakaan siihen eksaan.Mies haluaa etta pyydan anteeksi.

Mies sanoo etta aikoo olla tekemisissa kenen kanssa haluaa ja jos lapset haluavat tavata niin yan on epaitsekas ja jarjestaa - vaikka nainen oli hulluja raivokohtauksia saava ja epastabiili,tosin monin tavoin myos hurmaava ja koukuttava. Sain tietaa sumplimisista ihan sattumalta. En koe olevani mustasukkainen,mutta mies on siita minulle nyt aivan raivoissaan. Oloni on ollut koko episodin ajan levollinen enka koe tehneeni mitaan vaarin kun olen ilmaissut etta minusta tuntuu ikavalta enka luotaainakaan siihen eksaan.Mies haluaa etta pyydan anteeksi.

Millä tavalla sattumalta?

Eksa on kaynyt terapiassa ja mies uskoo etta eksa on parantunut hairiokaytoksistaan.Han tietaa sen kulema seurailtuaan facebook-paivityksia. Hairiokaytokset olivat tasapainoisen suhteen este. Han ei ole kokeillut suhdetta 'parantuneeseen eksaan' eli siina mielessa kokeilunhalua voisi olla. Miehen reaktio oli valtavan voimakas. Mina voisin kuvitella,etta jos olisi taysin paassyt yli,niin suhtautuminen olisi neutraalimpaa.Voi olla tietenkin etta olen vaarassa.Lisaksi mies on pitanyt aiemminkn taukoa suhteesta,ollut uudessa suhteessa ja jalleen palannut eksan kanssa yhteen. Mika kertoisi siita,etta niin ei tapahtuisi uudelleen? Alunperinkin han tuhosi perheensa naisen vuoksi ja on kertonut perusteluksi sen,etta han oli niin valtavan kiehtova ja addiktoiva.

No eikö tuo sitten ole aika selkeä kuvio?

Eroa nyt äläkä viidestoista päivä. Miehelle ei näytä tekevän tiukkaa lirkutella entisiään takaisin, joten sittempä ainakin huomaat sen, haluaako hän eron jälkeen palata luoksesi... En tosin tiedä, olisiko moiseen suostumisessa minkäänlaista järkeä.

Aloittaja hyvä. Ei tuossa ole kyse sinun tai miehen eksän paremmuudesta tai huonommuudesta. On kyse siitä miehestä. Kerrot, että mies "pisti elämänsä uusiksi" rakastuttuaan seuraavaan naiseen. Ja nyt on sinun kanssa ja samalla tunteet pyörivät sen edellisen naisenkin ympärillä. Olet tietysti nämä tarinat kuullut miehen kertomana, mutta mitä jos katselet ihan vaan objektiivisesti ja neutraalisti näiden tarinoiden sisältöä (ja unohdat miehen liikuttavat ilmeet ja nyyhkimiset...) Kyseessä on mies, joka ei pysty sitoutumaan yhteen naiseen ja yhteen parisuhteeseen, vaan sillä pitää olla aina säätöjä. Ei ihme että se nainenkin oireili heidän parisuhteen aikana...

Yhteistyössä