Apua ammatinvalintaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keisie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keisie

Vieras
Olen koulutukseltani ekonomi ja työskentelen controllerina isossa firmassa. Olen työskennellyt erilaisissa taloushallinnon töissä jo noin 15 vuotta. En viihdy, vaan haluaisin tehdä jotain konkreettisempaa, maanläheistä työtä, kuitenkin seuraavin reunaehdoin: en halua työskennellä hoitoalalla, ja olen astmaatikko, eli puutarhatyö ainakaan kasvihuoneissa ei sovi, eikä viljan- ja eläintenviljely. Lisäksi en haluaisi opiskella esim. maisema-arkkitehdiksi tai muulle ns. muotialalle, koska haluaisin todellakin työllistyä. Muuten voisin hyvinkin opiskella, ihan mitä alaa vaan. Tykkäisin esimerkiksi leirintäalue- ja hiihtokeskustyyppisestä työstä, mutta haluaisin että se työllistäisi minut vuoden ympäri. Voisin alkaa yrittäjäksikin, eikä haittaisi vaikka joutuisin tekemään tosi paljon töitä. Joten mihinhän sitä oikein ryhtyisi?

Ravintola-ala voisi ehkä olla ok, paitsi ehkä vähän turhan "kaupallishenkistä". Tosin jos olisi joku firma maaseudulla, kaukana helsingistä niin voisi toimia. Laitan harkintaan! Kiitos! En ollut tuota edes osannut ajatella.

Rakennusalan joku homma? Ei kyll ole kovin siitiä työtä mutta et sitä maininnutkaan perusteena.

No ei sillä siisteydellä niin väliä ole. Rakennusala ei silleen innosta, ei taida olla kauheen luovaa. Nyt kun mietin niin itselle olisi tärkeää että saisi itse päättää suntaa, jolla työtä vie eteenpäin, ja sehän ei rakennusalalla onnistu. Ulkotyo kyllä olisi kivaa, mieluummin sitä kuin nykyistä konttorinysväystä!

Jos mä olisin valmistunut ekonomi en ikinä valittaisi ja heräsin joka aamu ajatuksella "Ihanaa olen ekonomi, kauppakorkeakoulun käynyt" Sitten liihoittelisin töihin jakkupuku päällä korot kopisten ja eläsin ihanan kaupallista ja pinnallista elämää.