pika-apua
Millainen piirakkapohja siitä tulee? Tuleeko jotenkin kuiva? Vai mitä mä tuolle teen, heitän roskiin?
Kiitos vinkistä, mutta ei kuulosta siltä että tulisivat meillä syötyä. Voikohan tuota taikinaa hyötykäyttää mitenkään muuten?Sekoita puoukoista, sokerista ja ruisjauhoista tahna ja täytä sillä. Tai puolukkahillon ja ruisjauhojen seoskin käy. Sitten vaan samanlaisiksi piirakoiksi kuin riisiversiotkin.
Mun mielestä karjalanpiirakkapohjaan tulee vain hitunen rasvaa. Olettaisin sen siis jäävän kovin kovaki tavallisena piiraakaa. (kunne karjalaversiothan uitetaan lopuksi vesi/voiliemessä)Ok. Osaatko sanoa, miten käyttäytyy piirakkapohjana?
Törmäsin nimittäin äsken piirakkaohjeeseen, jossa käytettiin täysin samoja raaka-aineita kuin tuossa pohjankin ohjeessa, mutta siinä ainekset sekoitettiin voihin ja lisättiin vesi viimeisenä. Tekeekö työjärjestys taikinasta erilaista?
Ok, kiitos. Pitää yrittää tehdä noin.Mun mielestä karjalanpiirakkapohjaan tulee vain hitunen rasvaa. Olettaisin sen siis jäävän kovin kovaki tavallisena piiraakaa. (kunne karjalaversiothan uitetaan lopuksi vesi/voiliemessä)
Eli jos lisäät siihen taikinaan vielä palasen voita ja sekoitat, toiminee tavallisenakin piirakkataikinana.
Meillä karjalanpiirakkataikinaan ei laiteta yhtään rasvaa. Jos taikinaa jää yli, siitä tehdään rieskoja.Mun mielestä karjalanpiirakkapohjaan tulee vain hitunen rasvaa. Olettaisin sen siis jäävän kovin kovaki tavallisena piiraakaa. (kunne karjalaversiothan uitetaan lopuksi vesi/voiliemessä)
Eli jos lisäät siihen taikinaan vielä palasen voita ja sekoitat, toiminee tavallisenakin piirakkataikinana.
Juuri tätä aioin itsekin ehdottaa. =)Ite oon tehnyt ylijääneestä taikinasta näkkileipää, jotain leseitä oon lisännyt vain siihen. Ainakin lapsille kelpasivat