Mä en ole tehnyt ensimmäistäkään jouluruokaa vielä :/ Olenko auttamattomasti myöhässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voihan stressi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ap, älä välitä, en miekään. Huomenna ehkä teen porkkanalaatikon, jos lapset kuorii porkkanat. Käsi kipeä, niin en voi kuoria, sama homma rosollin kanssa. Lanttulaatikkoa toin töistä, kaipaa tosin kermaa, valmislaatikko. EN OTA MITÄÄN RESSIÄ JOULUSTA! Aattona mennään mummoille, eiköhän siellä jotain pöperöä ole. Hei, tiesittekö, Joulu tulee, vaikkei tekisi mitään ja yhtä nopeesti on sitten ohi!

Hei valaiskaa mua, kun mä en tajua, miksi olis tässä vaiheessa myöhässä mistään? Tietysti, jos on +10 hlöä tulossa, niin kaikkea pitää olla enemmän...mutta meillä 5 hlöä joulupöydässä, joista yksi vielä lähtee ruokailun jälkeen kotiin...ei mulla ole mitään paniikkia :D. Eilen koristeltu kuusi ja siivottu semmoisia paikkoja, joita en yleensä joka viikko käy läpi. Vaatekaapit jne meillä siivotaan silloin kun tarvii, keittiön kaapppeja ei oo siivottu pitkään aikaan, mutta välipäivät on vapaata, siivoan silloin, jos jaksan.
Tänään silitän keittiön verhot, Mies ja tyttö paistaa torttuja ja pipareita (ja ihan valmistaikinasta), pasteijoita vois kans värkätä...minä laittelen joululiinoja jne, samalla pyyhin pölyjä sitä mukaa. Kylppärin kuuraan. Kaupassa käyn myös, jos soseet laatikoihin ostaisi.. huomenna isommasti kaupassa, loppusiivous (eli matot ulos,, imurointi ja lattioiden pesu). Illalla kinkku uuniin, lohi suolaan. Laatikot paistan vasta aattona, suoraan pöytään sitten. Aattona samoin teen sienisalaatin, mies savustaa kalan. Lahjoja paketoin joka ilta pikkuisen, tytön lahjat vielä paketoimatta.

Mitä unohtui? :D

Teemme miehen kanssa ruuat yhdessä ja aloitamme vasta maanantaina. Meillä on niin vakioruuat jouluisin, että ne menee rutiinilla. Ja teemme aika vähän, koska parissa päivässä samaan sapuskaan kyllästyy.

Teen ruokaa vasta huomenna eli maanantaina. Osan aattona. Esim. Cocktail piirakat paistan vasta aattoiltana kun ne syödään, ei ne oo hyviä jos nyt paistaa ja laittaa jääkaappiin.. Munavoikin on hyvää kun se on just tehty. Kyllä jotain voi aatoksikin jättää, eihän se jouluaatto sitä tarkoita ettei sillon saa laittaa tikkua ristiin.

No mikä kiire tässä vielä on ;)
En ole myöskään vielä mitään tehny,hyvin ehtii kun kinkkukin tulee vasta huomenna kaupasta ja uuniin meneee jouluaattona =)

Meillä ei ole aattona tarjolla ollenkaan laatikoita, mennään mummuloihin aaton aattona ja joulupäivänä. Eiköhän siellä saa perinteisiä jouluruokia ihan tarpeeksi. Ostin kinkun, teen muutaman salaatin, syödään juustoja ja muuta herkkua. Ei jaksa stressata ruuasta. Koristelut on lapset hoitaneet. Pari kynttilää palamaan ja laulut soimaan, niin tunnelma on siinä. Eiköhän se joulun kohokohta ole lasten mielestä se joulupukki. Tuohon meillä panostetaan, että tulee "oikea" pukki, oikeannäköisissä tamineissa, eikä mikään pahvinaamari päässä.

Yhteistyössä