Uskotteko te tuohon että kaikilla on pöydät täynnä herkkuja

• Viestiketjun aloittaja tuumailija
  • Ensimmäinen viesti
Omissa piireissäni joulu on yltäkylläistä aikaa mitä herkkuihin tulee. Tämä ei tarkoita välttis suurta rahanmenoa, vaivaa kylläkin. Uskon silti, että jotkut viettävät joulua askeettisemmin, ei ole 5 lajia kalaa, 7 lajia salaattia, 4 lajia pateeta jne.

Mä taas oon katsellut, että eipä "kellään" näytä olevaan mitään erikoisempaa.

Ei siis itsellänikään ja siksi olenkin kyttäillyt noita jouluruokaketjuja, jos niistä saisi jotain uutta ideaa.

hhhh
Eihän siinä tarvitse luetella kuin ne perinteiset, niin lista saadaan tuntumaan pitkältä. Meillä näin:

- kinkku
- rosolli
- graavilohi
- alatoopi
- perunasalaatti
- punajuurisalaatti
- italiansalaatti
- riisipuuro
- luumurusinasoppa
- jouluolut
- punaviini
- kotikalja
- maito
- servetit
- haarukat
- veitset... ;)

• Tykkää
Reactions: Jätkä
"vieras."
Meillä on ihan perus-joulupöperöt, kinkkua, laatikot, rosollit ja sellaiset, karjalanpaistia kanssa. Jotain juustoja on muutamaa lajia ,graavilohta ja silliä. Ruoan kanssa maitoa, piimää, kotikaljaa, limsaa, aikuiset voi ottaa olutta tai punkkua. Ei mitään kalliita viinejä eikä tosiaan mitään katkarapukimaroita tai hanhenmaksapateita.

hhhh
Härregyyd, unohdin kokonaan laatikot! Editoitu lista:

- kinkku
- lanttulaatikko
- porkkanalaatikko
- maksalaatikko
- imelletty perunalaatikko
- rosolli
- graavilohi
- alatoopi
- perunasalaatti
- punajuurisalaatti
- italiansalaatti
- riisipuuro
- luumurusinasoppa
- jouluolut
- punaviini
- kotikalja
- maito
- servetit
- haarukat
- veitset..

"vieras."
Ei meillä luksusta ole vaan hyvää jouluruokaa. Itse tehdään kaikki mitä voi. Ei se lopulta niin kalliiksi tule.

Määrät yhtä lajia kohden pienet.Laatikoita ei tarvi tehdä hirveä määrää ainakaan meillä.

Kinkku ja kalat kaikista arvokkaimmat.

"Jaana"
On valitettavasti, sitten tulee kaikkea syötyä paljon ja on loppuilllan ihan ähky olo.

Itse en paljoa osta ruokia, meillä on nyyttäri perinne nyt.
Pidetään joulu meillä, koska emme halua lapsen kanssa ajaa ympäriinsä, vaan lapsi saa olla rauhassa kotona ja odottaa joulupukkia.
Meille tulee sitten omat vanhempani ja miehen vanhemmat. isoäidit innokaita kokkaajia, niin molemmat tuovat ruokia mukanaan.
Ite teen osan, sitten isoäidit tuovat osan ja pöytä on sitten täynnä kaikkea sorttia

kfkfkf
Meillä on ainakin aina ollut niin, että jos ottaa pienen lusikallisen jokaista, nii lautanen tulee silti aivan täyteen. Paljon eri juttuja siispä, montaa erilajia juustoa esim :)
Sukuloimaan jos mennään jouluna, niin siellä sitä tarjottavaa vasta onkin, kun on paljon porukkaa syömässä niin kyllä täytyy myös paljon erilaista olla.

Niitä sit syödäänkin monen monta päivää... En mä tiedä mikä uskonasia se on. Näin vaan monella on jouluisin.

"ville"
Härregyyd, unohdin kokonaan laatikot! Editoitu lista:

- kinkku
- lanttulaatikko
- porkkanalaatikko
- maksalaatikko
- imelletty perunalaatikko
- rosolli
- graavilohi
- alatoopi
- perunasalaatti
- punajuurisalaatti
- italiansalaatti
- riisipuuro
- luumurusinasoppa
- jouluolut
- punaviini
- kotikalja
- maito
- servetit
- haarukat
- veitset..
Meillä ei ole tavattu noita kolmea viimeistä mukaan laskea mihinkään listaan, silti joulun normikattaus meillä on huomattavasti pidempi. Eikä meillä riisipuurokaan joulupöydässä ole.

hhhh
[QUOTE="ville";29360880]Meillä ei ole tavattu noita kolmea viimeistä mukaan laskea mihinkään listaan, silti joulun normikattaus meillä on huomattavasti pidempi. Eikä meillä riisipuurokaan joulupöydässä ole.[/QUOTE]

Et huumoria ymmärrä? :D Meillä todellakin on riisipuuro joulupöydässä, ollut aina ja tulee aina olemaan :p

Mun lapsuudesta asti ollut samat lajit, anoppilassa sitten erilainen lista lipeäkaloineen ja graavisiikoineen sen lohen lisäksi, mutta mun porukoilla tää.

kfkfkf
Mäti, sipulisulppu, keitetyt kananmunanpuolikkaat, kipeäkala, hillosipulit, aurajuusto, fetajuusto, kotijuusto, raejuusto, hirvenlihapyörykät, nakit, savustettu siika, graavilohi, salaatti, italiansalaatti, perunasalaatti, rosolli, sienisalaatti, perunalaatikko, porkkanalaatikko, lanttulaatikko, maksalaatikko,perunat, kinkku.. hmmh.. unohtuikohan joku..

Aika peruskauraa jouluisin mielestäni, eikä mitenkään erityisen "hienoa".

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ei mun silmään ole pistänyt mikään hienostelu. Ne, joilla viiniä on ruoalla eivät kyllä ole mitenkään painottaneet juovansa HIENOJA viinejä. Tai siis, että ihan hyviä ruokaviinejä varmaan, mut sellaista perus.

kfkfkf
Löysittekö kaupasta valmiina imellytettyä perunalaatikkoa? Hyllyt notkusivat prismassa erilaisia ja kokoisia laatikoita, mutta en löytänyt kuin tavallista. Vai onko pakkauksen tekstit muuttuneet jotenkin? Ennen siinä on ainakin lukenut, että imellytetty perunalaatikko... Nyt kaikissa luki vain pelkkä perunalaatikko

hhhh
[QUOTE="ville";29360973]Minun vastineeni olikin vastahuumoria.[/QUOTE]

No meillä ei sitten tuo aaltopituus oo samalla taajuudella... :D

Listaltani unohtui muuten vaikka sun mitä, sienisalaatit, sillit jne. Sama pää, kesät talvet...

"espoolainen"
En oo nähny täällä mitään erikoisia joulumenuja.. Meillä ja lähipiirissä on tapana kyllä jouluna laittaa kaikenlaisia herkkuja ja juoda viinejä ja samppanjaa yms. Silti aika perusjuttuja, tänä vuonna meillä on jotain simpukoita ja muita erilaisia äyriäissalaatteja erikoisempana, sen perus rapusalaatin lisäksi.

Yhteistyössä