Valmistako kinkun pussissa/foliossa vai ilman mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ella"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras.";29360084]Miten poistatte rasvan ja pussin kun kinkku otetaan uunista pois?
Kinkkuhan on ihan tulikuuma.[/QUOTE]

me kaadetaan aina se rasva siitä pienestä aukosta joka jätetään höyryä varten. sit vaan avataan pussi kokonaan ja siirretään kinkku tarjoiluastialle

me kaadetaan aina se rasva siitä pienestä aukosta joka jätetään höyryä varten. sit vaan avataan pussi kokonaan ja siirretään kinkku tarjoiluastialle
Juuri näin. Pussin kulmassa on pieni höyryaukko josta rasva kaadetaan erilliseen astiaan. Kipataan siis kinkkua pelteineen. Tämä onnistuu helposti kun se erillinen astia on tiskialtaassa niin sitä kuumaa kinkku-pelti-yhdistelmää ei tarvitse nostaa vaan vain kipata vähän.

mä leikkaan aina myös sen toisen kulman auki josta rasva valuu paiston aikana pellille(jossa on vettä).Kinkku ei kiehu siellä rasvassa ja helpompi käsitellä uunista otettaessa.Rasvan saa pellitä kaadettua esim .tyhjään maitopurkkiin kun se on vielä juoksevassa muodossa.

[QUOTE="sara";29360452]mä leikkaan aina myös sen toisen kulman auki josta rasva valuu paiston aikana pellille(jossa on vettä).Kinkku ei kiehu siellä rasvassa ja helpompi käsitellä uunista otettaessa.Rasvan saa pellitä kaadettua esim .tyhjään maitopurkkiin kun se on vielä juoksevassa muodossa.[/QUOTE]

miten se voi valua korkeareunaiselta pelliltä alaspäin??

Mä oon paistanu kinkun aina uuniritilällä ja alla on ollu pelti, missä on ollu vettä. Vesi pitää uunin kosteena ja kinkusta valuva rasva, valuu uunipellille. Aina tullu kinkusta hyvää ja ilman kuorrutetta. Kinkku parasta ihan kinkkuna, saan vilunväreitä, kun noita syötäviä täytyy sotkea kaikenmaailman sitruunoilla/kuorrutteilla :x.

[QUOTE="sara";29360620]kokska kinkku ei ole pellillä,vaan ritilällä,joista suuntaan toisen kulman alaspäin valuttamaan rasvaa(vesipellille) ja toisen ylöspäin päästämään höyryjä ulos.[/QUOTE]

Miksi et laita ilman pussia?

Yhteistyössä