laitatteko ison kinkun paistopussiin? vai ritilälle ja pelti alle? miten ois siisteintä..? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
olen aiempina vuosina paistanut kinkun äitini tapaan, uuniritilällä ja alla pelti vesitilkalla kasteltuna. viime vuonna koitin paistopussia, mutta ääliönä jätin sen pellin alta pois siinä pelossa, että vesi haihtuu pelliltä paiston aikana ja pelti menee pilalle kuiviltaan. paistopussi oli revennyt kun luu tuli siitä läpi, ja uunin pohjalla oli aattoaamuna 2cm paistoliemiä.. :X

miten tekisin? kyseessä siis perinteinen kinkku potkalla. pitäiskö vaan laittaa se vanhaan tyyliin ritilällä uuniin? Jääkö nahka lötköksi, jos pussi pysyy ehjänä? kertokaa oma taktiikkanne!

kiitos :D

pussiin ja syvälle pellille, ei haittaa vaikka alkais vuotamaankin. jos nyt haluaa maksimoida varmuuden niin pohjalle vielä yksi pelti.

kinkku pussiin, pussi ritilälle ja se ritilä siihen syvään peltiin silleen että jää siihen reunalle eikä sinne pellin pohjalle. Itse laitan sinne pellille vettä, ei se pilalle mene se pelti kun miedossa lämmössä paistetaan.

Mä en ymmärrä miksi ihmiset paistaa kinkun yöllä? Mä paistan sen aatonaattona päivällä jolloin voin seurata sen paistumista eikä pääse tulemaan yllätyksiä. Kuten että rasvat on pitkin lattiaa...Eikä tarvii aattona sählätä kuorruttamisen kans.
Mun äiti kans paisto kinkun yöllä ja ihmettelin sitä jo kakarana.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;25135684:
Mitä, ollaanko ainoita jotka leikkaa siihen pussiin yläkulmaan reiän??
Meilläkin tehty myösilman pussia, enkä huomannut kummempaa eroa.

pussiin ilman muuta reikä, koska jos ei sitä tee tahtoo nuo pussit räjähtää. siinä mun mielestä on iha ohjeessaki siitä reijästä.

vaikuttaako se siihen kinkun koostumukseen, että lilluu siellä omassa rasvassaan ja liemessään sen paistamisen ajan? kun pussiinhan se kaikki kertyy, jos ei hajoa :D
itellä on kokemusta aiemmin vain näistä ritilällä paistetuista :)

mut mikä idea sillä pussilla sit ylipäätään on, jos liemi joka tapauksessa valuu pellille?? Sama kai se on silloin laittaa siihen ritilälle miten oon tähänkin asti tehnyt. vai?

Mä en ymmärrä miksi ihmiset paistaa kinkun yöllä? Mä paistan sen aatonaattona päivällä jolloin voin seurata sen paistumista eikä pääse tulemaan yllätyksiä. Kuten että rasvat on pitkin lattiaa...Eikä tarvii aattona sählätä kuorruttamisen kans.
Mun äiti kans paisto kinkun yöllä ja ihmettelin sitä jo kakarana.

Mä en kans ymmärrä miks se pitää paistaa yöllä. Mä paistan sen aattona ja kinkku nostetaan lämpimänä ruokapöytään.

[QUOTE="hömppö";25135837]Mä en kans ymmärrä miks se pitää paistaa yöllä. Mä paistan sen aattona ja kinkku nostetaan lämpimänä ruokapöytään.[/QUOTE]

yösähkö on edullisempaa.

Yhteistyössä