Mites muut tavisnaiset ovat saavuttaneet hyvän itsetunnon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tupsukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ei sitä Tieteen Kuvalehteä tarvitse tilata, mutta jos olet noin ulkonäkökeskeinen eikä elämässä ole oikein muuta sisältöä, tuskin pääset tuosta kurjuudesta.
Naiseus ei ole yhtä kuin hätkähdyttävä kauneus. Jos nyt yrittäisit kehitellä jotain muitakin mielenkiinnon kohteita kuin sen peilin, niin sinustakin kiinnostutaan ihan eri tavalla. Tyhjäpäinen nainen on tylsä.

Mutta se on pirun epäreilua, että jotkut ihmiset ovat kauniita ja hyväkroppaisia ja toiset taas susirumia ja pyöreitä. Minä olen kateellinen näille, joilla on hyvät ulkonäkögeenit. Joku toinen voi ehkä olla kateellinen toisten varakkuudesta tai muista taidoista. Minua on aina veetuttanut se, että en ole hyväkroppainen ja kaunis.

Se on vähän vaiheessa vielä, mutta pääasiassa itseluottamukseni on ihan hyvä.

Johtuu varmaan esimerkiksi hyvästä isäsuhteestani ja siitä, ettei minua ole erityisesti lytätty - yläasteen aikoja lukuunottamatta, teini-ikäiset pojat osaavat lytätä aika hyvin, mutta siitäkin selviää, sillä perusitsetunto ja -luottamus oli kunnossa jo silloin.

En mä oikeastaan osaa sanoa mitään tiettyä tekijää. Luulen, että minulla on sellaista asennetta, että hyväksyn vaan itseni.
Vaikka välillä onkin kriisipäiviä. :)

[QUOTE="Tupsukka";29358315]kauniit ja hoikat ystävänne saavat kaiken huomion miehiltä? [/QUOTE]

Mä en ole koskaan ollut hoikka ja olen aina vienyt miesten huomion ;)

Miksi mulla pitäisi huono itsetunto siksi että en saa miehiltä seksuaalista huomiota? Olen älykäs, hauska, lahjakas ja omasta (ja ystävieni) mielestäni kivannäköinen. Olen arvokas ihmisenä, en seksiobjektina.

• Tykkää
Reactions: Ciervo
Jaahas, pitää ilmeisesti ostaa Tieteen Kuvalehti.... valitettavasti olen tyhjänpäiväinen, ulkonäkökeskeinen, typerä nainen. Haluan olla kaunis, haluttava, seksikäs.... ei minua kiinnosta tieteen kuvalehdet, ei taloussanomat. Olen iloinen, seurallinen, vitsikäs, mutta maailmanpolitiikasta en ymmärrä hölkäsen pöläystä. Toivon voivani vaipua huomaamattomuuden ja tajuttomuuden usvaan. Sellaiseen missä en välitä siitä, että en saa huomiota naisena. Kunhan vaan olen ja toteutan kaikki tehtäväni. On helpompaa kun ei tunne tuskaa siitä, että ei saa olla NAINEN...

Sä oot masentunut ja sulla on huono itsetunto, enkä usko, että se on ulkonäöstäsi kiinni. Tiedän ihmisiä, jotka voisi olla hyvännäköisiä, jos pitäisivät huolta itsestään, eli arvostaisivat itseään, näkisivät realistisesti omat hyvät puolensa ja pystyisivät tuomaan niitä esille, sekä pitäisivät huolta terveydestään ja ihan ulkonäöstäänkin ostamalla kivoja vaatteita, meikkejä tms. Pystyn kyllä ymmärtämään sua, nimittäin nuorempana vihasin itseäni ulkonäköineen, luonteineen kaikkineen. Olen vielä se sama ihminen ulkoisesti, mutta pään sisällä iän myötä on joku muuttunut niin, että näen itseni realistisemmin. Sä tarvitset jonkin sysäyksen itsetuntosi kohotukseen. Itselläni se oli teininä aktiivinen liikunta ja kehittyminen siinä. Huomasin, etten ollutkaan ihan saamaton, vaan mulla on kykyjä, pystyn saavuttamaan asioita ja kehittymään paremmaksi.

Ihmisten tarpeet on yksilöllisiä. Jotkut tarvitsee huomiota, toiset rauhaa. Niin kauan kun se pysyy suht terveellä tasolla, eikä aleta Tukiaisiksi niin en näe mitään ongelmaa siinä että tykätään saada se oma tarve tyydytettyä.

Räikeys on aina semmoinen asia mikä ärsyttää ihmisiä.

Jos asiat on kunnossa oman päänsä sisällä niin pelkästään se että joku on näyttävä, saa kehuja ulkonäöstä, näyttää vähän pintaa jne ei pitäisi sen vaikuttaa liiemmin sinuun.

Toki ärsyyntyy ihminen vähästäkin, mutta aika moni on sellainen todella aggressiivinen varsinkin netissä jos joku saa huomiota pinnallisista syistä johtuen. Ei voi olla ihan kauhean hyvä itsetunto jos pitää haukkua muita ulkonäköön perustuen.

Tähänkin on poikkeuksia toki. Kaikki kiteytyy loppujen lopuksi siihen millaista käytös on kenelläkin, kuinka överiksi lyödään. Oli kyse katsojasta tai katsottavasta.

Ei ne 'oikeasti kauniit' ole aina onnellisia eikä varsinkaan tyytyväisiä itseensä. Monet todella kauniit ihmiset ovat sitä mieltä että heillä on vaikkapa ruma nenä joka pilaa koko paketin tai liian pienet tissit ja sitten menevät leikkauttamaan itseään...

Pidä se iloinen ja avoin luonne ja pukeudu/laittaudu niin kuin susta itsestä tuntuu hyvältä. Ja mene joka päivä peilin eteen sanomaan itsellesi että olet hyvä ja ihana. :D

Mulla on ympärillä pieni mutta sitäkin huipumpi ja tärkeämpi rakkaitten ihmisten piiri, jotka arvostavat mua juuri tällaisena kuin olen :). Se, että olen saanut aina tuntea olevani hyväksytty ja rakastettu omana itsenäni, se jos mikä kantaa.

Ja se oma asenne ja suhtautuminen elämään, se myös! En mä jaksa aina synkistellä ja mutruilla, vaikka tottahan toki rämpinyt olen omissa syövereissäni - mutta se kuuluu eloon ja vaikeudet kasvattavat ja opettavat suuresti keskittymään siihen olennaiseen asiaan.

Ei tää niin totista kuitenkaan ole. Mä osaan nauraa itselleni ja nauttia omasta seurastani, mulle riittää vallan mainiosti tämä pakkaukseni :). That' s it :).

Enemmän kyse on mielestäni siitä, että ihmisellä noin ylipäätään on hyvä itsetunto, sen pitäisi olla se perusta. Sitten se erinäisistä syistä voi heiketä. Minulla on hyvä itsetunto, vaikken millään muotoa ole täydellinen tai edes kovin hyvä. Olen tuumaillut sen niin, että kukaan muu ihminen tällä maapallolla ei ole kiinnostunut minun itsetunnostani, vain minä jossain määrin. Niin ollen voi aivan hyvin sanoa, että itsetuntoni on oikein mainio, mitä parhain. Kuka sen voi kieltää tai valheeksi väittää?

Pidä se iloinen ja avoin luonne ja pukeudu/laittaudu niin kuin susta itsestä tuntuu hyvältä. Ja mene joka päivä peilin eteen sanomaan itsellesi että olet hyvä ja ihana. :D

Kyllä kyllä. Ja nuoremmista naisista, joilla itsetunto kunnossa (ei häpeile itseään muttei myöskään pöyhkeile/ylitehosta itseään) kannattaa ottaa eniten mallia. He ovat parhaimmillaan kuin suloinen puro tai laulu yleisesti meille miehille. :)

Vältettävää on
-liiallinen miehenkaltaisuus,
-liiallinen "mä oon niin huono"
-liiallinen "mä oon paras"

Hyvyys, avoimuus, rakkaudellisuus, musikaalisuus, lisättynä ripauksella äidillisyyttä, on tärkeää naisessa tosi monelle meistä miehistä.

Ei ne 'oikeasti kauniit' ole aina onnellisia eikä varsinkaan tyytyväisiä itseensä. Monet todella kauniit ihmiset ovat sitä mieltä että heillä on vaikkapa ruma nenä joka pilaa koko paketin tai liian pienet tissit ja sitten menevät leikkauttamaan itseään...

Tämän olisi voinut sano ilman tarkennuksia ihan yleisesti:

Ihmiset ei ole aina onnellisia vaikka luulisit.

Omasta asenteesta kiinni.

mun mielestä miehet tykkää just ihan tavallisista naisista.

Mutta kannattaa lopettaa miettimästä sitä, mistä jotkut miehet tykkää, koska eihän semmoinen voi olla itsetunnon perusta. Pitää itse tykätä itsestään vaan. Kaikki ihmiset tuntee itsensä varmaan ihan tavallisiksi ihmisiksi kumminkin siellä oman päänsä sisällä.

Ja mun mielestä porukassa yleensä eniten huomiota saa äänekkäät ihmiset, joilla on hauskat jutut, ei se oo mitenkään ulkonäöstä kiinni. joskus tosi kauniit naiset voi olla tosi kroohpyyh-tylsiä. Sama, että jotkut hyvännäköiset miehetkin on vaan niin tylsii, ettei oikein kiinnosta mitenkään päin.

mutta, unohtu lisätä, etteä ei toisten viihdyttäminen oo mikään itseisarvo ja itsestään voi tykätä kunhan itse viihtyy.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kun osaa nauraa itselleen, elämä on paljon helpompaa :) Ei paljoa puristele muiden mielipiteet silloin.

Kyllä. Tämä olisi molemmille sukupuolille tärkeä taito, uskaltaa olla heikko vahvuuden myötä. Ihmisyys on pehmeyttä kovuuden taustalla. Naisten olo paranee, kun he jälleenlöytävät pehmeytensä. Mies yhtyy tähän osaltaan - mutta tuo peliin myös laajempaa voimaa, kokonaishallintaa ja naisen kovuutta(kin) kovempaa kovuutta.

Kummankin sukupuolen ytimet ovat erilaisia, mutta kohtaamista tapahtuu tässä pehmeyden ulottuvuudessa, joka on yhteistä. Hieman kuten itkevät nainen ja mies hääalttarilla.

Ajatus voi olla vaikeaselkoinen, mutta sille kannattaa avautua. Ihailemaani Arvo Pärtiä suosittelen musiikkipuolella tästä ajatuksesta. Tässä hän käsittelee tällaista herkkyyttä mestarillisesti:

[video=youtube;c08i_9gumJs]http://www.youtube.com/watch?v=c08i_9gumJs[/video]